unifloor216

Cabbani DecospanFlamingo-2013

SKYLT-BANNER-NEW-2

nieuws
Huisshow en opening Headlam Eindhoven
Service-Center-EindhovenService Center Eindhoven, by Headlam.
Veel-belangstelling-COREtecVeel belangstelling bij COREtec voor Megastones en Naturals.
Al-vroegAl vroeg stroomden de belangstellenden binnen.

Maandag opende Headlam officieel zijn nieuwe filiaal in Eindhoven en organiseerde er meteen een eerste huisshow. De officiële handeling, het doorknippen van het lint, werd verricht door Esther Swinnock van de firma F.Ball. Naast de officiële opening van het nieuwe filiaal organiseerde Headlam er meteen ook een eerste huisshow. Belangstellenden konden er niet alleen proeven van de nieuwe producten, maar konden er ook genieten van de culinaire kwaliteiten van ‘meervoudig prijswinnaar Ralph’, van Ralph’s BBQ. Met veel interesse bekeken de genodigden de diverse nieuwe producten die op overzichtelijke wijze werden gepresenteerd, zoals de volgens Headlam zeer succesvolle PVC en PVC Visgraat.

EstherEsther Swinnock van de firma F.Ball opent met het doorknippen van het lint officieel het filiaal Eindhoven met rechts naast haar Sales Manager Michael van den Dries.

Een aantal leveranciers van Headlam gaf zelf acte de présence en bood de aanwezigen de mogelijkheid om persoonlijk vragen te stellen. Zo vertelde Nicolas Cnudde van COREtec uitgebreid over de nieuwe producten Megastones en Naturals. “We zijn zeer te spreken over de toestroom en belangstelling van de retailers,” aldus Philiep Caryn namens de firma COREtec. “Een gezellige drukte. Dit is een prima locatie en de showroom is top. We hebben veel lof van de klanten mogen ontvangen.” F. Ball demonstreerde de producten F49 en F40. Marjolein Ras van M4four presenteerde het bijzondere vinyl dat geheel naar eigen wens gepersonaliseerd kan worden door een unieke druktechniek. Jaap Keus informeerde over de diverse uitbreidingen binnen het WoonTotaal atelier bestelsysteem.

(Parketplein, 25-04-2018)

 
MeisterDesign: Vinylvloer zonder vinyl
MEISTER-zomereik-natuur-6983-vinyl-zonder-vinylDe uitvoeringen ‘pro’ en ‘life’ van de designvloer zijn waterbestendig en daarmee ook geschikt om in de badkamer te leggen. Hier: Zomereik natuur 6983, houtdessin.
MEISTER-ocean-oak-6989-vinyl-zonder-vinylMeisterDesign ocean oak 6989, houtdessin.
nieuwe-designvloer-adviescenterHet nieuwe designvloer-adviescenter (formaat L).

Met het nieuwe designvloer-platformconcept MeisterDesign breidt MEISTER zijn assortiment van gemakkelijk te onderhouden en moderne designvloeren uit met vier aanvullingen. “Achttien decors, vier typen productopbouw. Zo verkrijgt u een vloer voor ieder gebruiksdoel,” aldus Meister in een persbericht. Meister benoemt de designvloer MeisterDesign als de nieuwe 'vinylvloer zonder vinyl' als antwoord op traditionele vinylvloeren. “MeisterDesign biedt alle voordelen van een vinylvloer (robuustheid, onderhoudsgemak en elasticiteit), maar zonder de, vooral ecologische en technische nadelen, met zich mee te brengen. Zo is MeisterDesign – in tegenstelling tot veel vinylvloeren – geurloos, vrij van weekmakers en hittebestendig. Hij beschikt over het Blaue Engel-keurmerk en is 100% Made in Germany,” aldus Meister in een persbericht. MeisterDesign is verkrijgbaar in vier verschillende producttypes, en steeds als korte plank (ca. 1,30m lang) en als modern groot tegelformaat (MeisterDesign pro uitsluitend als korte plank) te weten: MeisterDesign. comfort (behaaglijke comfortvloer met extra kurklaag), MeisterDesign flex (slanke designvloer met geringe opbouwhoogte), MeisterDesign life (ongecompliceerde allrounder om te klikken die tevens waterbestendig is), MeisterDesign pro (extra dunne professionele vloer voor volledige verlijming, eveneens waterbestendig en leverbaar vanaf september 2018).

"Iedere klant stelt andere eisen aan een vloer," vertelt Volker Kettler, hoofd productontwikkeling bij MeisterWerke. "Voor sommigen moet hij vooral dun zijn, maar vanwege een renovatie op bestaande tegels gelegd kunnen worden zonder dat deze zichtbaar zijn. Voor hen is MeisterDesign flex de juiste keuze. Anderen zoeken een vloer die bijzonder prettig is voor de gewrichten, voor in de slaapkamer of kinderkamer. Daar kan MeisterDesign comfort worden toegepast." Met de varianten MeisterDesign life en pro, welke tot aan de dragerplaat uit pvc-vrij kunststof bestaan, beschikt MEISTER nu ook over geheel waterbestendige vloeren. Deze zijn bovendien bijzonder geschikt om in serre´s te leggen, aangezien ze niet uitzetten onder de invloed van warmte. Life en pro worden op gebied van toebehoren aangevuld door een nieuwe waterbestendige, pvc-vrije plint (profiel 20 PK Aqua).

Om de adviseurs in de vakhandel zoveel mogelijk ondersteuning te bieden, heeft MeisterWerke een vernieuwend POS-systeem ontwikkeld voor de nieuwe designvloer MeisterDesign. Het 'designvloer-adviescenter' bundelt volgens MEISTER alle belangrijke informatie die nodig is voor advies en verkoop. Denk aan originele monsterborden, technische gegevens, productvoordelen, toepassingsmogelijkheden, accessoires en een catalogus met geïntegreerde lookbook. "Wij zijn er zeker van dat we met dit nieuwe POS-concept onze partners in de vakhandel optimale steun kunnen bieden voor uitgebreid klantenadvies," licht Ludger Schindler toe, als bedrijfsleider verantwoordelijk voor marketing en verkoop. Het designvloer-adviescenter is verkrijgbaar in drie verschillende formaten en kan zo perfect worden ingezet in showrooms van diverse groottes.

(Parketplein, 25-04-2018)

 
Parketopleiding timmert aan de weg

Jan-van-der-Kroef-bJan van der Kroef: “De verbouwing van het praktijklokaal kan ieder moment van start gaan.”De vakopleiding in Nieuwegein kan de laatste paar jaar weer op veel belangstelling rekenen. De toegenomen interesse in combinatie met de inzet van diverse marktpartijen binnen de branche en organisaties, zoals het Gilde van Gediplomeerde Parketteurs en het platform parket, hebben een positieve bijdrage geleverd aan de verdere professionalisering van de parketopleiding. Op dit moment volgen 35 leerlingen de opleiding en zijn er nu al 10 nieuwe aanmeldingen binnen voor het komende jaar. “Een en ander betekent dat we het volgend jaar met tenminste 40 leerlingen van start zullen gaan,” aldus een verheugde parketopleider Jan van der Kroef. Maar daar blijft het niet bij. In september van dit jaar zal men ook kunnen starten met een compleet verbouwd praktijklokaal. “De verbouwing van het praktijklokaal kan op ieder moment van start gaan. We gaan in het huidige lokaal een vide aanbrengen, een extra verdieping, waardoor het lokaal met de helft wordt uitgebreid. De voordelen van de uitbreiding zijn divers. Zo kunnen de jongens nu een vloer waaraan ze werken gewoon laten liggen en is er ook een mogelijkheid om de werkstukken te presenteren.” Van der Kroef is zeer te spreken over het management van het ROC Midden Nederland in Nieuwegein. “Ze ondersteunen de ontwikkeling van een professionele vakopleiding parket en daar zijn we hen dankbaar voor.”

(Parketplein, 23-04-2018)

 
Armstrong Flooring US verhoogt prijzen

Brent-Flaharty-armstrong-logoBrent Flaharty, senior vice president, North American Sales: “Onze organisatie werkt er hard aan om prijsstijgingen binnen de perken te houden.”Armstrong Flooring kondigt in de Verenigde Staten aan dat het bij al zijn productsegmenten vanaf 1 mei een prijsverhoging zal doorvoeren. Het bedrijf wijst erop dat het zich hiertoe genoodzaakt voelt vanwege de significante prijstijgingen bij de grondstoffen en gestegen kosten bij energie en transport. Het bedrijf noemt specifiek de schaarste op de houtmarkt met betrekking tot specifieke houtsoorten en -kwaliteiten. Deze prijsdruk leidt tot een inflatoire werking. Het bedrijf verwacht dat dit de prijzen gedurende het gehele jaar 2018 onder druk zal zetten. Brent Flaharty, senior vice president, North American Sales: “Onze organisatie werkt er hard aan om prijsstijgingen binnen de perken te houden, maar op dit moment lukt het ons niet om het tempo bij te houden en zien we ons genoodzaakt stappen te nemen.”

(Parketplein, 23-04-2018)

 
Aspecta wijzigt distributie in Nederland

Aspecta-logo-dimensionAspecta B.V., met Europees hoofdkantoor in Oud Gastel nabij Roosendaal, heeft recentelijk besloten om zijn distributieovereenkomst met ‘Roommade’ (de firma Decopan B.V.) te beëindigen, per 1 mei 2018. Het betreft de distributie van alle Aspecta en Allure LVT vloerencollecties in de Nederlandse markt. In een persbericht schrijft het bedrijf “helaas” tot deze beslissing te zijn gekomen “vanwege uiteenlopende gedachten betreffende de marktbewerking voor haar merk Aspecta. Beide partijen beëindigen hun relatie op professionele wijze en wensen elkaar succes toe met hun verdere bedrijfsactiviteiten.”

Per direct zullen leveringen met betrekking tot alle Aspecta-vloerencollecties worden overgenomen door Viehoff Fournituren B.V. (www.viehoff.nl) in Heerhugowaard, met als contactpersonen Dennis Viehoff en Rob Otte.

“De kwalitatief hoogwaardige Aspecta– en Elemental by Aspecta LVT-vloerencollecties zijn uitermate geschikt voor zowel consument- en projectmatige toepassingen,” zo vervolgt het persbericht. “Aspecta B.V. kiest er in de Nederlandse markt voor om met een tweetal distributiepartners operationeel te zijn teneinde een zo optimaal mogelijke marktbewerking te kunnen garanderen in beide marktsegmenten.”

Specifiek voor de bewerking van het projectensegment lopen op dit moment gesprekken met een potentiële nieuwe Aspecta-distributiepartner, die naast Viehoff operationeel dient te zijn. Naar verwachting van het bedrijf in Oud Gastel zal er met circa twee maanden meer duidelijkheid zijn omtrent de keuze van een nieuwe distributiepartner. (Voor nadere vragen uit de markt verwijst Aspecta naar het telefoonnummer 088-1662500 en het e-mailadres Dit e-mailadres is beveiligd tegen spambots, u heeft JavaScript nodig om het te kunnen bekijken ).

(Parketplein, 20-04-2018)

 
‘Grand opening’ ForinnStore Hoogeveen

ForinnStore-HoogeveenForinnStore Hoogeveen.Komende woensdag 25 april vindt de feestelijke opening plaats van ForinnStore Hoogeveen. Het filiaal, reeds bekend in de regio, beschikt nu over een geheel nieuw pand, klaar voor de toekomst. Vestigingsleider Dries Smit en verscheidene leveranciers staan deze dag klaar om een ieder feestelijk te ontvangen.

Van twee tot zes uur in de middag geven Uzin, Wolff, Estillon, Union, Döllken en Wepro diverse interessante demonstraties en workshops. Ook interessant zijn de openingsaanbiedingen die Forinn in petto zegt te hebben. Bovendien worden de genodigden in staat gesteld om te ‘schieten’ voor extra korting. Vanzelfsprekend zal goed voor de innerlijke mens worden gezorgd. De groothandel nodigt bij deze iedereen van harte uit op zijn ‘grand opening’ op het adres Dr. Anton Philipsstraat 7 in Hoogeveen.

(Parketplein, 20-04-2018)

 
Showroom Europa Parket op de schop

Showroom-Europa-ParketShowroom Europa Parket is van gedaante veranderd.Europa Parket in Barneveld stuurt een berichtje dat zijn geheel vernieuwde showroom na drie maanden verbouwen gereed is. Vorig jaar is in samenwerking met het plaatselijke interieurbedrijf Dubbel M een uitvoerig plan gemaakt en kon worden begonnen aan wat resulteert in een ware metamorfose van de ruim zeshonderd vierkante meter grote showroom. Zo is de indeling aangepast, het volledige interieur vervangen en zijn de meeste vloeren en monsterborden vervangen door de nieuwste trends op vloerengebied en aangepast aan wat momenteel gevraagd wordt, zoals verwerking op vloerverwarming en/of -koeling. Zelfs in de nieuwe tafels kan men nu patroonvloeren aantreffen.

In het bijzonder wil Europa Parket, zusterbedrijf van Flamingo Parket, de populaire Raftwood-collectie, die al een paar jaar in het assortiment is, uitlichten. De vloerdelen worden vervaardigd uit eiken spoorbielzen en bieden met hun ruige en onbewerkte karakter een bij consumenten gewilde ‘natuurlijke beleving’.

(Parketplein, 20-04-2018)

 
In Oostenrijk plussen alle vloeren weer

branchenradar-logo-vlagDe Oostenrijkse markt voor vloerbedekkingen en parket is in 2017 met 3,5 procent gegroeid in vergelijking met het vorige jaar. Voor het eerst in lange tijd leveren alle soorten vloeren weer een bijdrage aan de groei in het land, zo blijkt uit drie recente marktstudies over parket, elastische vloeren plus laminaat en textiele vloerbedekkingen van Branchenradar.com.

Het voorbije jaar in Oostenrijk was volgens de marktonderzoekers een goed jaar voor fabrikanten van vloerbedekkingen en parket. Voor het eerst in acht jaar kon de vraag voor het totaal aan vloerbedekkingen weer worden vergroot. In het afgelopen jaar steeg het afzetvolume met 2 procent tot een totaal van bij benadering 19,4 miljoen vierkante meter. De marktgroei werd voornamelijk aangejaagd door nieuwbouw, van zowel woningen als kantoor- en overheidsgebouwen. Dankzij de stijgende prijzen in de productgroepen parket, heterogene PVC & vinyl en linoleum, namen de omzetten van de fabrikanten, getuige een plus van 3,5 procent, nog iets scherper toe, tot 300 miljoen euro.

De Oostenrijkse marktonderzoekers nemen als gevolg hiervan, zelfs in het geval van laminaat, in het jaar 2017 een heuse ommekeer van de trend waar. De omzet van de laminaatfabrikanten steeg met een bescheiden 0,6 procent in vergelijking met een jaar eerder tot 33,6 miljoen euro. De omzet met textiele vloerbedekkingen steeg met 1,8 procent tot 44,8 miljoen euro. Parket ontwikkelde zich qua omzet conform het marktgemiddelde (+3,6 procent), waardoor deze steeg tot 139,0 miljoen euro. De meest dynamische ontwikkeling was echter opnieuw voorbehouden aan de elastische vloeren, met voorop designvloeren en wat de onderzoekers aanduiden als vinylparket. De marktomzet klom tot een totaal van 82,8 miljoen euro. Bij de klassieke elastische vloerbedekkingen bedroeg de groei van de omzet 5,2 procent, bij de designvloeren/vinylparket (lees: LVT) zelfs 6,2 procent.

Het belangrijkste verkoopargument voor designvloeren/vinylparket was ongetwijfeld opnieuw de prijs, zo geven de marktonderzoekers als commentaar. Met een af-fabriek prijs van gemiddeld 13,40 euro per vierkante meter kosten deze vloeren ongeveer de helft van een ‘landhuisdeel’ (parket). Met betrekking tot de optiek en de belastbaarheid, leveren designvloeren/vinylparket meestentijds een beduidend hogere kwaliteit dan laminaat, zo vervolgt het commentaar. Om die reden is het assortiment van met name de doe-het-zelf-zaken in de afgelopen twee jaar consequent verschoven van laminaat naar LVT. Meer informatie: www.branchenradar.com.

(Parketplein, 20-04-2018)

 
Van Kesteren, CombiWood bundelen krachten

vankesteren-logo-combiwoodCombiWood B.V. in Oldenzaal en Parketfabriek van Kesteren B.V. in Beuningen gaan hun krachten bundelen. De partijen hebben besloten om per 1 juni a.s. vanuit een enkele productiefaciliteit te gaan opereren en hebben hiervoor de keuze laten vallen op Van Kesteren in Beuningen. Sales- en marketingmanager Gerty Joosten stelt in een mailing aan haar klanten dat er voor hen nagenoeg niets zal veranderen op het vlak van de geleverde CombiWood-kwaliteit, de afwerkingen, prijzen en zo ook het gebruik van monsterborden. Joosten blijft het aanspreekpunt en verwacht meer tijd voor klantencontact te zullen krijgen. Voor office manager Agnes Kerkveld is de afstand van Oldenzaal naar Beuningen echter te ver en zij verlaat het bedrijf per genoemde datum. Het aanspreekpunt voor de klanten van CombiWood op kantoor bij Van Kesteren wordt Janine van Kesteren.

Harold-van-BusselHarold van Bussel (hier op archieffoto uit 2008): ‘CombiWood blijft gewoon bestaan en gaat gebruikmaken van het productieproces van Van Kesteren.’“Beide bedrijven kennen al langer een vorm van samenwerking,” zo geeft Harold van Bussel als toelichting namens Van Kesteren. “CombiWood gaat gebruikmaken van het productieproces van Van Kesteren. Wij hebben er de capaciteit voor en stellen deze graag beschikbaar aan CombiWood. In wezen krijg je nu ‘CombiWood made by Van Kesteren’.” Van Bussel beklemtoont dat er geen sprake is van een overname. “CombiWood blijft gewoon bestaan en Gerty het aanspreekpunt. Zij wil zich meer op haar klanten gaan richten en daarvoor krijgt ze nu de mogelijkheid.” Ook bevestigt Van Bussel dat er voor de klanten van CombiWood voorlopig geen veranderingen op stapel staan. “De afzonderlijke merken van CombiWood blijven gewoon bestaan.” CombiWood heeft zich overigens al aangemeld als exposant op de Interieur Collectie Dagen van komende september in Gorinchem. Van Bussel sluit zeker niet uit dat de bedrijven daar gezamenlijk gaan uitpakken.

(Parketplein, 18-04-2018)

 
Parketmarkten Europa in een goed humeur

fep-logoDe Europese markten verkeren over het algemeen in een positieve stemming en laten een lichte groei zien, zo rapporteert de Europese Federatie van de Parketindustrie (FEP) in een update van de gang van zaken in het eerste kwartaal. In Nederland en België, koplopers in Europa, is het verbruik van parket in de eerste drie maanden met naar schatting 3 procent toegenomen.

In vergelijking met vorig jaar wijzen de voorlopige uitkomsten voor het voorbije eerste kwartaal in Europa op een voortzetting van de gematigd positieve trend in de consumptiecijfers van parket. Met uitzondering echter van Duitsland, dat een aanzienlijke daling rapporteert. Projecten zijn volgens de FEP de belangrijkste aanjager van de groei, hoewel ook van renovatie wordt verwacht dat deze tot meer bezigheden zal gaan leiden. Ondanks de lange en natte winter, is de beschikbaarheid van grondstoffen “voorlopig geen cruciaal probleem” meent de Brusselse federatie. “Niettemin, omdat van boseigenaren en houtzagerijen doelmatig oogsten wordt gevraagd, zijn er nu helaas tekorten bij kleine formaten.”

Twee landen tonen in het overzicht van de FEP een vlakke ontwikkeling in het eerste kwartaal, te weten Denemarken en Zwitserland. Duitsland is de negatieve uitzondering. Uit de gegevens blijkt dat de verkoop van parket in het eerste kwartaal van het lopende jaar met 5 procent is afgenomen, vergeleken met het (goede) eerste kwartaal van 2017. Deze daling weerspiegelt volgens de federatie de flauwe residentiële markt bij onze oosterburen, het gebrek aan leggers dat leidt tot verschuivingen van projecten, de concurrentie van vloerbedekkingen met ‘houtlook’ en de krimpende ruimte voor hardhouten vloeren in het schap van de doe-het-zelf-zaak.

In de meeste landen ligt de groei ergens tussen marginaal en 3 procent in. Van de Baltische landen is alleen bekend dat de parketmarkten een licht positieve trend laten zien. In Noorwegen verbetert de markt licht met 0 tot 1 procent. In Finland stijgt de verkoop van parket met 1 procent. In Spanje ontwikkelt de markt zich (ondanks de turbulente politieke situatie) positief met tussen 1 tot 2 procent. In Zweden, Oostenrijk, Frankrijk en Italië groeien de parketverkopen met zo’n 2 procent. De beschikbare indicaties voor België wijzen op een groei van 3 procent van het parketverbruik in de eerste drie maanden. De uit Nederland ontvangen informatie wijst volgens de FEP op een bevestiging van de eerder waargenomen verbeteringen op de markt - de verkoop van parket loopt hier met naar schatting 3 procent op.

(Parketplein, 18-04-2018)

 
EK Parketleggen 2018 in Minsk

EUFA-Logo-010In het Wit-Russische Minsk wordt in de laatste week van mei het tweejaarlijkse Europees kampioenschap voor parketleggers (tot 25 jaar) gehouden. Het deelnemersveld van de twaalfde editie lijkt langzaam maar zeker oostwaarts te trekken in Europa, want naast Duitsland en Zuid-Tirol (Italië) zijn Wit-Rusland, Oekraïne, Polen, de Tsjechische Republiek, Roemenië, Litouwen en Rusland van de partij.

Nederland heeft voor het laatst aan het EK deelgenomen in 2014, op de tiende editie in het Tsjechische Budweis. In 2016 liet ons land de internationale krachtmeting in Zuid-Tirol aan zich voorbijgaan, met name omdat het oorspronkelijke ‘van elkaar leren’ zou worden overschaduwd door het koste wat het kost willen binnenhalen van de bokaal door bepaalde landen.

Het Ministerie van Onderwijs van het gastland is beschermheer van de komende wedstrijd, die weer onder auspiciën staat van de EUFA P+F en in het Duitse Uzin-Utz een mede-organisator heeft gevonden.

(Parketplein, 18-04-2018)

 
Cursus ‘Probleemloos egaliseren’ Lecol

cursus-egaliseren-lecolLecol organiseert dit jaar, op velerlei verzoek, weer een cursus ‘Probleemloos egaliseren’ en wel op maandag 4 juni a.s. te Waalwijk. Goed egaliseren begint bij een goede voorbehandeling van de vloer, zo onderstreept de leverancier. Daarvoor is, naast vakmanschap, kennis nodig van de verschillende typen ondervloeren en producten. Zonder een goede ondervloercontrole en een onberispelijk geëgaliseerde ondervloer ook geen perfect eindresultaat, zo weet het organiserende bedrijf.

Onder begeleiding van de deskundigen van Lecol leert de deelnemer aan de cursus alle kneepjes van het (probleemloos) egaliseren. Naast een deel theorie over verschillende typen ondervloeren, reinigen, primeren, egaliseren en kennis van producten, wordt een groot deel van de dag ingevuld met de praktijk. Werkzaamheden als het vullen van (grote) gaten en dorpels, scheurreparaties, sleuven vullen bij vloerverwarming en schuren van tegels worden uitgediept. “We gaan bezwaren en onzekerheden wegnemen en risico’s uitsluiten, zodat u als vakman aan het einde van de dag zonder problemen en met alle vertrouwen kunt egaliseren en zelf problemen kunt oplossen,” zo klinkt het in de uitnodiging van de Waalwijkse leverancier.

Na afronding mag de deelnemer zich gecertificeerd egaliseerder noemen. De cursus is exclusief voor professionele en ervaren vakparketteurs en stoffeerders die een goede ondervloercontrole kunnen uitvoeren. De kosten bedragen 75 euro, certificaat en lunch inbegrepen. Mocht er, zoals verwacht, veel interesse zijn, dan bekijkt het organiserende bedrijf de mogelijkheid van een extra bijeenkomst. Meer informatie en inschrijven kan via www.lecol.nl/cursus. Voor het overige krijgt de Dag van de Innovatie dit jaar een vervolg, meer informatie daarover belooft Lecol binnenkort te geven.

(Parketplein, 18-04-2018)

 
Nieuwe ideeën met nieuwe brochure mFLOR
Nieuwe-display-mFLORNieuwe display mFLOR.
Voorbeeld-van-Mix--MatchVoorbeeld van ‘Mix & Match’ uit de nieuwe brochure, hier met toepassing van mFLOR Authentic Plank Mocha en Authentic Plank Verde.

mFLOR gaat in zijn dealerbeleid versterkt de nadruk leggen op de ‘bouwstenen’ van het informeren, presenteren en inspireren. Nieuwe displays leveren een bijdrage aan een geschikte presentatie, een vernieuwde website en een mooie nieuwe brochure (op papier en digitaal) zorgen voor de gewenste informatie en inspiratie.

“Om de klant te verleiden tot het doen van aankopen in je winkel, is het van belang om voor overzichtelijkheid en ruimte te zorgen. Dat wordt als prettiger ervaren en biedt bovendien de mogelijkheid om meer sfeer en inspiratie te tonen,” zo klinkt de uitleg van Peter Kuipers, directeur van mFLOR International. Behalve om het informeren over allerlei product-technische zaken, draait het in de winkel volgens hem ook meer en meer om het inspireren van de klanten. “Men wil graag goed geadviseerd worden, juist omdat de inrichting steeds belangrijker en individueler wordt.”

En dat laatste geldt helemaal voor de vloer, zo meent Kuipers, want daar liggen talloze creatieve mogelijkheden. “Zo kunnen de modulaire mFLOR-vloeren bijvoorbeeld diagonaal worden geïnstalleerd, voor een geheel ander effect. Stel ook eens voor om te werken met een border, in dezelfde of juist een andere kleur, of met voegstrips. Of laat de klant eens zien hoe ‘Mix & Match’ werkt, met de toepassing van twee verschillende kleuren van hetzelfde dessin. In onze nieuwe brochure treft de dealer veel inspirerende toepassingen aan, die hij vast en zeker kan gebruiken om de klant te informeren en te inspireren,” zo rondt Kuipers af.

Meer informatie over de collecties is verkrijgbaar bij de vertegenwoordigers van de groothandels Peitsman en Bosgoed of bij mFLOR zelf in Twello. De brochure is online te vinden en te downloaden via mflor.com/collectie/brochure/

(Parketplein, 16-04-2018)

 
Carpetright sluit ruim 90 Britse winkels

Carpetright-Britse-binnenstadwinkelCarpetright is in de regel tevreden met zijn Britse binnenstadwinkels ‘nieuwe stijl’.Carpetright heeft zijn vastgoedportefeuille in het Verenigd Koninkrijk onder de loep genomen en wijst 205 vestigingen aan die naar eigen zeggen of ondermaats presteren, en/of onder ongunstige huurvoorwaarden, of, in bepaalde gevallen, naar verwachting geen wezenlijk strategisch belang voor de onderneming zullen hebben. Van dit aantal zijn er 92 aangekruist voor sluiting, waarvan 11 inmiddels daadwerkelijk dicht en 81 komende september. Voor de resterende 113 wordt ingezet op een verlaging van de huurkosten met 30 tot 50 procent en op herziene huurvoorwaarden. De plannen omvatten nagenoeg de helft van het winkelbestand van Carpetright op zijn thuismarkt.

De Britse vloerenketen kadert zijn noodzakelijk geachte voorstel om af te slanken en in de kosten te snijden in een company voluntary arrangement (CVA), zoals aangekondigd (zie Nieuws van 21-03-2018). Het CVA-voorstel is alleen van toepassing op verhuurders van de winkelpanden, niet op andere crediteuren. De dagelijkse gang van zaken gaat ongestoord door, zoals ook de bedoeling is van een CVA. Op 26 april moeten de betrokken schuldeisers groen licht geven aan het CVA-voorstel, vier dagen later ook de aandeelhouders.

In mei wil Carpetright vervolgens nog circa 60 miljoen pond aan financiële middelen ophalen via een aandelenuitgifte, om de lopende strategie van de groep te financieren, de schuldenlast te verminderen en de kosten in verband met de CVA te dekken.

Wat de Britse vloerenverkoper na de uitvoering van de CVA en het ophalen van kapitaal uiteindelijk voor ogen staat, in de strijd met de niet bij naam genoemde concurrentie - maar lees: Tapi, de goedlopende keten die is opgezet door de zoon van Carpetright-oprichter Lord Harris - is een passende vastgoedportefeuille van gemoderniseerde winkels, met economisch verantwoorde huurprijzen, aangevuld met een als overtuigend aangeduid online aanbod.

De winkels in Nederland zijn niet betrokken bij de voorgenomen sanering, zo vernam het ANP van de Britten, en ook België niet.

(Parketplein, 13-04-2018)

 
Woninginrichter verslaat vloerenwinkel

De winkels in meubels en woninginrichting hebben in februari de grootste omzetstijging in het non-foodsegment geboekt, zo meldt het CBS. De verkopers van deze woonartikelen realiseren een mooie plus van 4,8 procent. De winkels in doe-het-zelfartikelen, waaronder de vloerenwinkels (parket, laminaat en kurk), keukenwinkels en bouwmarkten, kampen echter voor het eerst sinds juli 2016 met een omzetverlies. Het krimpje blijft voor deze retailers evenwel beperkt tot 1,0 procent.

cbs-deth-feb-2018

Alle plussen en minnen in de verzamelde non-foodsector tellen op tot een omzetgroei van bijna 1 procent, bij een volumegroei van ruim 1 procent. De detailhandel als geheel heeft in februari 2,6 procent meer omgezet dan in februari vorig jaar, gecorrigeerd voor de koopdagen. De online omzet ligt in de tweede maand van het jaar 17,5 procent hoger.

(Parketplein, 13-04-2018)

 
Minder winkels doe-het-zelf en vloeren

Hoewel de omzet van doe-het-zelfwinkels de laatste jaren weer toeneemt, blijft het aantal vestigingen volgens tellingen van het CBS afnemen. In de periode 2008-2017 is het aantal met 6 procent afgenomen: van 5290 naar 4960 winkels.

aantal-vestigingen-cbs

Vooral verf- en behangwinkels (-20 procent), winkels in vloeren (-15 procent) en ijzerwarenwinkels (-12 procent) verdwenen uit het straatbeeld. Onder winkels in vloeren verstaat het CBS winkels in parket-, laminaat- en kurkvloeren. Hun aantal daalde in deze periode van 725 naar 615. Ook het aantal bouwmarktvestigingen liep terug: van 1355 in 2008 tot 1270 in 2017.

De omzet van de doe-het-zelfsector is vorig jaar met 7 procent gestegen in vergelijking met 2016. De sector profiteerde daarmee onder meer van de opleving van de woningmarkt. Binnen de doe-het-zelfsector vormen bouwmarkten de grootste branche. Hun omzet steeg afgelopen jaar met bijna 6 procent.

(Parketplein, 11-04-2018)

 
Douwes Dekker terug in RTL Woonmagazine

Galant-visgraat-eiken-naturel-geborsteldGalant-visgraat, eiken naturel geborsteld.Douwes Dekker maakt, na een periode van afwezigheid, weer zijn opwachting in het RTL Woonmagazine. Ook in het nieuwe seizoen, dat zondag 22 april vlak na zessen van start gaat op RTL4, werkt het woonprogramma samen met bekende ontwerpers. Onder anderen Jan en Monique des Bouvrie, Marcel Wolterinck, Osiris Hertman en Remy Meijers gaan in het merendeel van de afleveringen aan de slag met de laminaatcollectie van dit consumentenmerk van de PPC.

Zo wordt voor een van de gedaanteverwisselingen het onlangs gelanceerde visgraatlaminaat gebruikt. Wat de groothandel betreft een mooie kans om deze nieuwe maar al populaire collectie extra onder de aandacht te brengen. Directeur Lisa Klaassen laat weten er veel zin in te hebben en vooral erg benieuwd te zijn naar de metamorfoses met Douwes Dekker.

(Parketplein, 11-04-2018)

 
Forse uitbreiding Castell Luxury LVT&PVC
Sfeerfoto-met-de-nieuweSfeerfoto met de nieuwe Magic-serie.
Close-up-Magic-GrandeClose-up Magic-Grande XL ‘Golden Oak’

Castell Luxury LVT&PVC Flooring - ‘made by tété-total-flooring' - is uitermate trots dat zijn Magic-serie voor projectmatig gebruik is uitgebreid met maar liefst negen nieuwe decors. De hoogwaardige PVC-vloeren doen volgens de aanbieder uit Hengelo mede van zich spreken door de toepassing van innovatieve technologieën. Magic-stroken zijn door de speciale productietechniek standaard voorzien van dubbel glasvlies (voor maatvastheid), samengaand met een bijzondere Natur Embossed Press+ (voor een realistisch reliëf) en een PU-toplaag van 0,55 millimeter (voor gebruik in projectomgevingen).

Deze ‘Natural Touch’-aanpak laat de structuur in de toplaag nauwkeurig het design volgen, zodat de vloeren de ‘look & feel' van echt hout bezitten. De nieuwe serie Magic-Classic en Magic-Grande XL koppelt deze techniek aan een indrukwekkende lengte van niet minder dan 152 centimeter.

De leverancier stelt vast dat de populariteit van grotere afmetingen op de vloer meer en meer toeneemt, zowel in de consumentenmarkt als in diverse projecttoepassingen. De bijzondere combinatie van Natur Embossed Press+ en de lengte van de vloerdelen zorgt in dit opzicht voor een ruimtelijke uitstraling van elke toepassing, die tegelijk natuurgetrouw oogt.

De Magic-Classic is extra mat uitgevoerd, heeft een afmeting van 122,73 bij 18,7 centimeter met een dikte van 2,5 millimeter, en is rondom voorzien van vellingkanten. De reeks is per direct leverbaar is de kleuren Mid Grey, Taupe, Beige en Gold. De nieuwe serie Magic-Grande XL is evenzo mat uitgevoerd en voorzien van vellingkanten. De kleuren Cashmere Oak en Golden Oak zijn beide uit voorraad leverbaar en komen op het formaat van 150 bij 23 centimeter, met een dikte van 2,5 millimeter. Aan het einde van het tweede kwartaal volgen de decors Greige, Grey en Beige. Deze zijn ‘extra large’ getuige een afmeting van 152 bij 23,8 centimeter, en hebben een dikte van niet minder dan 3 millimeter.

Exclusieve-displayExclusieve display Castell PVC&LVT flooring.Voor beide kwaliteiten geldt de uitvoering Natur Embossing Press+. Deze methode zorgt voor een realistisch reliëf op de vloer, waardoor bijvoorbeeld knoesten en lijnen ook daadwerkelijk zijn te voelen. De nieuwe series beschikken over PIT-klasse 42 en zijn daardoor uitermate geschikt voor zowel projectmatig als residentieel gebruik. De verkoopadviesprijs bedraagt 29,95 euro per vierkante meter.

Voor de professionele verkoop van Castell PVC&LVT is voor in de showroom een design display beschikbaar waarin kleurstalen van alle dessins overzichtelijk worden aangeboden op hun werkelijke formaat. De consument heeft zo de mogelijkheid om kleurstalen desgewenst mee naar huis te nemen. De compacte POS-display is circa 190 centimeter hoog, 78 centimeter breed en 94 centimeter diep. Alle nieuwe kwaliteiten zullen in het tweede kwartaal worden geïntroduceerd bij de exclusieve Castell-dealers. Voor meer informatie over het assortiment en afbeeldingen van de negen dessins: www.castellvloeren.nl.

(Parketplein, 09-04-2018)

 
Weitzer Parkett om eiken naar Kroatië

wp-weizWeitzer Parkett in het Oostenrijkse Weiz (foto: Weitzer Parkett)De Oostenrijkse parketfabrikant Weitzer Parkett (sinds 1831) exploiteert sinds vorige maand in een joint-venture met plaatselijke ondernemers de Kroatische parketproducent Pana d.o.o. in Turopolje. De Oostenrijkers hopen zo op de langere termijn verzekerd te zijn van de strategische toegang tot hoogwaardig Slavonisch eiken voor de vervaardiging van parketvloeren. Van hun kant brengen ze onder meer technologische know-how in. De stap naar Kroatië moet Weitzer voorts als alles goed gaat nieuwe kansen bieden, op ook nieuwe markten. De productievestiging van het familiebedrijf Pana in Turopolje is in 1911 opgericht en biedt werk aan zo’n 150 man, uit te breiden tot 250. Weitzer Parkett kondigde overigens al tien jaar geleden aan tropisch hout in de ban te doen.

(Parketplein, 06-04-2018)

 
BerryAlloc brengt Royal XL

berryalloc-toendraRoyal XL in de kleur Toendra.BerryAlloc presenteert Royal XL, voorgesteld als een eigentijdse en elegante meerlaagse parketvloer die past in het plaatje van de (teruggekeerde) ‘burgerlijke’ stijl in het interieur. Het bijzondere formaat van de plank, 130 millimeter breed bij 1980 millimeter lang, biedt daarnaast de mogelijkheid om diepte aan te brengen in een ruimte. Royal XL toegepast in kleine kamers doet deze namelijk groter ogen. De collectie is ‘made in France’ en wordt geleverd in acht eiken decors, geborsteld en mat gelakt of geolied, met zichtbare knoesten en nerven. De toplaag is 3,3 millimeter.

(Parketplein, 06-04-2018)

 
Opleiding tot junior stoffeerder

De WoonTotaal Academy, het onlangs uit de startblokken geschoten trainingscentrum voor de interieurbranche te Zoetermeer, trapt af met een opleiding tot junior stoffeerder. De opleiding bestaat uit twee modules, ‘dekvloer voorbereiding’ en ‘PVC click en dryback’, van elk twaalf dagen. Op deze training, die theorie en praktijk verenigt, is een openingsaanbieding van toepassing. De kosten zijn verlaagd van 1299 naar 999 euro, inclusief materiaal en lunch. Meer informatie en contactgegevens zijn te vinden in bijgaande flyer. Klik hier.

(Parketplein, 06-04-2018)

 
Barometer houdt vast aan indicatie groei

De ‘woonbranche economische barometer’ van Van Es Marketing Services is afgelopen maand met een enkel puntje gedaald. Hij sluit maart af op een positieve stand van 9,2. De daling wordt voornamelijk veroorzaakt door de cijfers over de woningmarkt, die een flinke afname laten zien ten opzichte van februari. De woondetaillist blijft alles onverminderd zonnig inzien.

baro-2018-03‘Woonbranche economische barometer’ zakt enkel puntje (bron: marktdata.nl).

De index van de weekomzetmutaties van woondetaillisten stijgt in maart met 2,7 punten om uit te komen op een stand van 12,3. Ruim vier van de tien woondetaillisten noteren een toename van de weekomzet, tegenover bijna drie van de tien een daling. Van de woondetaillisten verwacht 48 procent dat in de komende maand de winkelomzet een stijging zal laten zien. Dit is vijf procentpunt minder dan een maand eerder. Slechts zowat een op de zeven voorziet een omzetdaling. Daarmee blijft het optimisme onder de woondetaillist sterk positief, aldus de onderzoekers.

Het consumentenvertrouwen komt in maart een fractie hoger uit op 24, tegen 23 in februari. De koopbereidheid blijft gelijk. Consumenten oordelen nagenoeg gelijk over hun financiële situatie en vinden de tijd even gunstig voor het doen van grote aankopen als in februari. Het producentenvertrouwen zakt ruim een punt naar 9,5 in maart. Alle deelindicatoren van het producentenvertrouwen zijn evenwel al ruim een jaar lang positief.

In de verslagmaand februari 2018 registreert het Kadaster ruim zestienduizend verkochte woningen, een daling van 9,1 procent ten opzichte van februari vorig jaar en vergeleken met de voorafgaande maand, januari 2018, een stijging van 0,4 procent. Omdat de mutatiecijfers in vergelijking tot de maand een jaar geleden minder positief zijn dan in de voorafgaande maand, hebben ze een negatief effect op de stand van de barometer. De deelindicator van de woningmarkt daalt van -3,1 naar -9,1.

(Parketplein, 04-04-2018)

 
Nieuwe trainingskalender PPC

Training-traprenovatieEen training traprenovatie.Het door vakmensen gewaardeerde programma van de PPC met allerhande trainingen en workshops krijgt de komende weken een vervolg. De bijeenkomsten vinden alle in Wijk bij Duurstede plaats en zijn gratis, met uitzondering van de hieronder als laatste genoemde.

Allereerst neemt op dinsdagavond 24 april Thomsit de deelnemer mee in het voorbereiden en egaliseren van diverse vloeren op de theoretische en praktische training ‘Egaliseren’. Men leert tips & tricks van ervaren commercieel-technisch adviseurs, die ook laten zien waar men informatie vindt om een probleemloos resultaat te garanderen.

Op dinsdagavond 8 mei is een kennismaking met het premium product Diamond Oil Active van Woca aan de beurt. Behandeld wordt de vraag wat ‘Hyper Cross Linking’ is en wat hiervan de voordelen zijn. Op deze informatieavond belooft Woca alle mogelijkheden te laten zien. Er is ook aandacht voor duizend-en-een kleuren met Woca, logen, stainen en inpoetsen.

Op dinsdagavond 22 mei kan met op de training ‘Egaliseren en PVC verlijmen’ kennismaken met de verbeterde Stauf OS egaline (XP-10), die geschikt is voor het verlijmen van PVC, meerlaagse vloeren, tapijt en linoleum. Er is voorts aandacht voor de PVC-contactlijm D-37 (inzetbaar als natte en contactverlijming met extreem lange opentijd) en voor een ‘mystery' parketlijm.

Op de training ‘Traprenovatie’ krijgt men van alles uitgelegd over het verkopen en goed installeren van traprenovatie van Trenovo (laminaat en vinyl), Livyn (vinyl) en Natural Wood (eikenhout), alle totaaloplossingen voor zowel nieuwbouw als renovatie en wat de PPC betreft een in overweging te nemen uitbreiding van het aanbod. De dagdelen zijn ochtend/middag en avond.

Ten slotte volgt op maandag 11 juni overdag de training ‘CemColori beton-ciré’. Beton-ciré geeft volgens de leverancier een moderne, industriële, stoere en robuuste uitstraling zonder beton te storten. De voordelen komen alle langs in deze training. De deelnemer maakt zijn eigen monsterbordenset, zodat hij zijn klanten zijn werk kan laten zien en extra omzet genereren. De kosten bedragen 350 euro.

Inschrijven kan via de website van de PPC, telefonisch bij zijn binnendienst of op het e-mailadres training@plintenenprofielencentrale.nl.

(Parketplein, 04-04-2018)

 
Renovatieproject met COREtec in school
In-klaslokaal-Ivory-Coast-OakIn het klaslokaal ligt Ivory Coast Oak.
Turnzaal-is-opgeknaptTurnzaal is bekwaam opgeknapt en eveneens voorzien van nieuwe vloeren.

Onlangs zijn bij onze zuiderburen vloeren van COREtec op geslaagde wijze toegepast in een renovatieproject van een school in Vorst (Brussel). Het restaurant, de turnzaal en klaslokalen van onderwijsinstelling IEHS werden op een oppervlak van elfhonderd vierkante meter ‘in een mum van tijd’ voorzien van het dessin Ivory Coast Oak uit het gamma Wood Collection. YEPP trad in het project op als verdeler van dit vloerenmerk van USFloors, de firma Parketland uit Anderlecht nam de installatie van de vloeren (op het formaat van 182 x 1220 x 8 mm) voor zijn rekening.

COREtec-vloeren zijn gemaakt van gerecycleerd hout, bamboe, kalksteen en vinyl. De backing bestaat uit een kurklaag die zorgt voor de gewenste geluidsdemping. Door het lijmloze, geïntegreerde kliksysteem laat de krasbestendige, vuilafstotende en watervaste vloer zich gemakkelijk plaatsen. “De uiterst gemakkelijke en de zeer vlotte manier van plaatsen en niet te vergeten het deskundige advies van YEPP en Parketland zorgden ervoor dat de installateurs de klus zeer snel geregeld hadden,” zo stelt Hans Declercq van YEPP tevreden vast.

Bijkomend voordeel volgens de betrokken partijen is dat de COREtec-vloeren op de bestaande ondergrond en zonder egalisatie of ondervloer kunnen worden geplaatst. Volgens de leggers van dienst is het zelfs een plezier geweest om de vloeren te installeren. Ook het gegeven dat alles in het interieur direct weer kon worden teruggezet gold als zwaarwegend pluspunt, zeker in een gebouw dat iedere dag wordt gebruikt. Ten slotte wordt aangestipt dat de school, een druk belopen locatie immers, weinig onderhoud heeft aan de vloeren.

(Parketplein, 04-04-2018)

 
PPC op de fiets met sportiefste klanten

De sportiefsten onder de klanten van de PPC hebben deze Paaszaterdag enthousiast meegedaan met tochten die op touw waren gezet door de wielertoerclub Cothen, die de groothandel tot zijn sponsors mag rekenen. Alle klanten ontvingen een volledig gesponsord wielertenue, beschikbaar gesteld door Bona, Rigo Verffabriek, de PPC zelf en niet te vergeten Quick-Step, al jaren sponsor van talrijke wielerprofs.

Ruim honderd klantenRuim honderd klanten van de PPC in gesponsord wielertenue hebben toertochten van vijfenzeventig en honderdtien kilometer onder de wielen.

Ruim honderd personen vertrokken rond tien uur ’s ochtends vanaf het terrein van de PPC in Wijk bij Duurstede richting Lek en Linge. “Geweldig, die opkomst. En gaaf om de hele groep in hetzelfde tenue te zien, zo zijn we ook herkenbaar voor elkaar,” aldus Peter Klaassen, die zelf aan het eind van de rit honderdtien kilometer op de teller had staan. “Best pittig, zo’n tocht als je weinig getraind hebt. We hebben het allemaal gered, zelfs de ongetrainde mensen. Zo zie je maar weer, als team bereik je meer dan alleen!” Wat Klaassen betreft is de hele onderneming zeker voor herhaling vatbaar, al zal het volgens hem wel lastig worden om zo’n mooie dag te evenaren.

(Parketplein, 04-04-2018)

 
WOCA Nederland brengt Diamond Oil Active

Innovatieve-WOCA-Diamond-Oil-ActiveInnovatieve WOCA Diamond Oil Active is per april verkrijgbaar.WOCA Nederland introduceert dit voorjaar met zijn WOCA Diamond Oil Active een meetellende innovatie op het gebied van houtbescherming. De olie is gebaseerd op de 'Hyper Cross Linking’-technologie, waarmee de kracht en duurzaamheid van de bescherming, in de woorden van de leverancier, op een hoger niveau wordt getild. Vanaf april is hij verkrijgbaar.

Diamond Oil Active wordt gepresenteerd als een natuurlijke, supersterke, sneldrogende olie, waaraan geen chemische verharder toegevoegd hoeft te worden voor snelle uitharding of extra bescherming. “WOCA Diamond Oil Active is een 1-component olie met het effect van een 2-componenten olie.”

Het product is beschikbaar in diverse natuurlijke kleuren en wordt gemakkelijk en snel aangebracht. De behandelde oppervlakte droogt snel en is na twaalf uur beloopbaar. Na drie tot vijf dagen is het hout volledig waterafstotend. “Het resultaat: schitterende en perfect beschermde houten vloeren of meubels die eenvoudig onderhouden en opgefrist kunnen worden met de onderhoudsproducten van WOCA.”

De sterke en snelle uitharding van de olie wordt bereikt door de technologie van 'Hyper Cross Linking'. Hierbij gaan de oliemoleculen miljarden extra verbindingen met elkaar aan, wat resulteert in een intensievere, sterkere bescherming. “Het effect is vergelijkbaar met een web in het hout waardoor de vloer beter beschermd is tegen vocht, vuil en slijtage. Het enige wat de olie nodig heeft om geactiveerd te worden is een combinatie van wrijving en zuurstof,” zo besluit WOCA Nederland.

(Parketplein, 30-03-2018)

 
Workcamp Parquet dit jaar in Nederland

Workcamp-Parquet-2018Workcamp Parquet 2018 vindt begin september gedurende een week plaats in Nederland. Het internationale scholingsproject, waarin ervaren en beginnende parketteurs gezamenlijk een steentje bijdragen aan het in oude luister herstellen van ooit fraaie monumenten, wordt elk jaar gehouden. Vorig jaar was Duitsland aan de beurt, Polen is in 2019 gastheer. René Caran is ook in ons land verantwoordelijk voor de organisatie en de leiding van het project. Benno Broen is projectcoördinator en belast met de technische dienst.

Broen schrijft op zijn Facebookpagina ontzettend trots te zijn op dit project, waar hij met veel plezier naar uit kijkt en dat tevens kan bijdragen aan het verder promoten van de parketbranche. “Nog nooit was er zo'n mooi internationaal parketevenement in Nederland.” Nadere gegevens over datum en locatie zullen ongetwijfeld volgen. Aanmelden kan alvast via een gemotiveerde e-mail naar info@houtvanhout.nl. Algemene informatie over (de geschiedenis van) het Workcamp Parquet is te vinden op www.workcamp-parquet.cz.

(Parketplein, 30-03-2018)

 
Bona Craft Oil 2K ook in kleiner blik

Kleinere-verpakking-Bona-Craft-Oil-2KKleinere verpakking Bona Craft Oil 2K.Bona Benelux laat weten dat zijn goed ontvangen parketolie Bona Craft Oil 2K nu ook verkrijgbaar is in 400 ml, ofwel 360 ml product plus harder. “Bona heeft vanaf de succesvolle introductie begin 2016 van deze parketolie ontzettend goede resultaten geboekt en er zijn door de parketteurs hele mooie projecten afgewerkt met dit product,” zo klinkt de uitleg van de Haarlemse leverancier, “maar de vraag naar kleinere blikken bleef maar bij ons binnenkomen.” Zijn klanten hoeven evenwel nog maar heel kort te wachten. Vanaf de eerste, tweede week van april is de kleinere verpakking verkrijgbaar bij Bona en de Bona-dealers.

De bijzondere formule van Bona Craft Oil 2K, op basis van plantaardige oliën, zorgt naar eigen zeggen voor een snelle droging en de allerbeste bescherming. Het product wordt aanbevolen voor de afwerking voor soms lastige houtsoorten als kambala, afzelia en walnoot en is tevens goed te gebruiken op gerookt eiken en gestoomd beuken. Bona Craft Oil 2K zorgt voor een fraai, water- en vlekbestendig oppervlak en is klaar voor gebruik na een droogtijd van slechts acht uur (Neutral) tot twaalf uur (Kleurolie). De olie is standaard leverbaar in een elftal moderne kleuren, afgestemd op wat de markt vraagt. De kleuren laten zich zonder beperking onderling mengen, waardoor elke kleur naar wens is te verkrijgen. Een en ander is naar keuze overlakbaar met (uitsluitend) Bona Traffic-parketlakken, dit voor een nog betere bescherming van de parketolie en hierdoor gemakkelijker onderhoud van de houten vloer. Dit hoeft niet, benadrukt Bona Benelux, maar kan wel.

(Parketplein, 30-03-2018)

 
Nieuwe ontwikkelingen bij Unifloor

Unifloor-RDUnifloor R&D (foto: Unifloor)Unifloor meldt momenteel druk bezig te zijn met de laatste voorbereidingen voor een eigen centrum voor onderzoek en ontwikkeling, ofwel R&D. Eén van de belangrijkste testen die Unifloor R&D gaat uitvoeren zijn de contactgeluidtesten. “We bouwen vanaf volgende maand een eigen meetruimte waarbij we het contactgeluid van ondervloeren op zowel een vaste zandcement vloer en een houten draagvloer conform NTA-eisen kunnen meten,” aldus productmanager Frank Vousten in de nieuwsbrief van het bedrijf. “Dit gaat ons verder helpen in de ontwikkeling van nieuwe producten en verstevigt onze positie ten opzichte van de concurrenten.” Hij voegt er aan toe dat de NSG verantwoordelijk blijft voor het onafhankelijk certificeren van de producten. Naast de nieuwe R&D-ruimte heeft Unifloor in Deventer voorts een extra productielijn in gebruik genomen voor Jumpax.

Op productniveau kondigt Unifloor verder de komst van Renoboard aan, gebracht als een nieuwe ondervloeroplossing specifiek voor renovatieprojecten. Deze zorgt voor een contactgeluidreductie van tien dB op een houten draagvloer in combinatie met laminaat, lamelparket en multiplank. Renoboard is volgens de aanbieder zeer snel te leggen en te verwerken, en het product heeft een geringe dikte van negen millimeter. Onlangs introduceerde Unifloor ook nog de Jumpax Strong, speciaal ontwikkeld als droogbouw ondervloersysteem voor houten draagvloerconstructies in renovatieprojecten. De Deventer specialist wijst vakmensen met belangstelling voor renovatieprojecten tot besluit op de vakbeurs Renovatie (23, 24 en 25 mei a.s. in de Brabanthallen in Den Bosch) waar hij een stand bemant in hal 3.

(Parketplein, 30-03-2018)

 
EFWEX ’18 scheidt het kaf van de koren

Sfeerbeeld-EFWEX-2018Sfeerbeeld voorbije EFWEX.De editie 2018 van EFWEX heeft, zoals verwacht, in meerderheid bezoekers uit Nederland en België getrokken, zo laat organisator Filip De Ridder weten. Uit Nederland zakten medio maart 562 bezoekers naar Gent af. Uit Nederlandstalig België kreeg de beurs goed 558 bezoekers over de vloer. Uit Franstalig België kwamen 126 bezoekers naar de Flanders Expo. Goed 210 bezoekers kwamen uit velerlei andere landen, met name Turkije, Frankrijk, UK, Tsjechië, Duitsland en zo verder. Bij elkaar geteld komt EFWEX 2018 zo op 1456 bezoekers, tegenover 1964 voor de vorige editie in 2016.

Wat de organisator betreft heeft de editie 2018 van zijn parketbeurs, ondanks de wellicht tegenvallende opkomst, zeker weten te scoren. Uit verschillende reacties van bedrijven die geïnvesteerd hebben in een stand distilleert De Ridder immers het positieve oordeel dat de kwaliteit van de bezoekers naar wens was. “Exposanten hebben geen boodschap aan nieuwsgierigen en ze hebben nog minder tijd voor toeristen. (…) Wanneer je een beurs organiseert in een branche van specialisten, dan kan je maar beter hopen dat de opkomst bestaat uit specialisten. Al de rest is ‘kaf’. Het ‘koren’ was er!”

Het gros van de standhouders was volgens de beursorganisatie tevreden over de nieuwe contacten die werden gelegd, met vooruitzichten op een duurzame samenwerking. “Maar,” zo viel volgens de mensen achter EFWEX her en der te beluisteren, “het hadden er veel meer mogen zijn.”

Een ander minpunt, zo herhaalt De Ridder zijn onverbloemde kritiek uit ons beursverslag van 14 maart jl. op deze site, was de afwezigheid van de Belgische Parketfederatie op de enige op parket gefocuste beurs in eigen land. Hoe dan ook, eenmaal binnen werden de bezoekende vakmensen door de organisatie in de watten gelegd met gratis eten en drank, een goed gewaardeerde nocturne met Braziliaanse danseressen en een open Gin bar en hippe dansmuziek, een resem ‘attenties’ en deelname aan een gratis festival komende zomer. Het afsluitende bericht maakt nog geen melding van een vervolgeditie in 2020.

(Parketplein, 28-03-2018)

 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

woca-no1-olie


ankerwelBanner-1

Plinten & Profielen Centrale

 

Floor Forum

FF-128FFI-96

FLOOR FORUM. Vakblad voor import, export, distributie en plaatsing van parket, laminaat, vinyl-, PVC-, kurk- en bamboevloeren en alle gerelateerde onderhoudsproducten en machines in de Benelux en Frankrijk. Oplage: 11.448 ex. in de Benelux, 4.147 ex. in Frankrijk.

FLOOR FORUM INTERNATIONAL. Onafhankelijk vakblad (met centraal zwaartepunt binnen de UK en Ierland) voor de internationale lezersmarkt.
Engelstalig. Gratis verspreiding.
Oplage: 14.140 ex.

Klik onze banner voor een abonnement of meer info

In ons september nummer van Floor Forum: 

  • Dossier Kleur hardwax- en olie
  • Dossier Antislipafwerking voor houten en bamboe terrasvloeren
  • Dossier Aanbieders van Hongaarse punt en visgraat in laminaat
  • Dossier Vloeren met de beste akoestische eigenschappen
  • Dossier Buitenvloeren: onderhoud en afwerking
  • Dossier Voordelen en eigenschappen van kurkvloeren

En veel meer

www.floor-forum.com

sales@media-pact.com