banner-INTR

moduleo

edited 2394 mFLOR

headlam-2020

nieuws
ECRA komt met actieplan circulaire economie

Leading-the-carpet-industryDe European Carpet and Rug Association (ECRA) is van mening dat het 'Circular Economy Action Plan 2.0' van de Europese Commissie de overgang van een lineaire naar een circulaire economie gaat versnellen en een wezenlijke verschuiving inhoudt in de richting van een koolstofarme industrie. In een persbericht verkondigen de Europese tapijt- en vloerkledenmakers achter deze transitie te staan. In hun strategische paper 'Leading the carpet industry towards circular economy: a 2030 strategic approach' stellen zij naar eigen zeggen realistische doelstellingen en adequate maatregelen voor.

"De branche bezit het potentieel om een leidende rol te spelen bij het verwezenlijken van Europa's ambities ten aanzien van een klimaatneutrale en circulaire economie, maar is ervan overtuigd dat dit alleen kan worden bereikt als het volledig wordt ondersteund door een goed functionerend EU-regelgevingskader met voldoende financiering en financiële prikkels," zo schrijft de ECRA. "Door de implementatie van haar strategie wil de Europese tapijt- en vloerkledenindustrie haar volledige potentieel ontwikkelen ten gunste van een robuuste en consistente verschuiving naar een circulaire economie. In haar strategische paper presenteert de industrie innovatie als de motor van verandering, waardoor nieuwe technologieën en circulaire materialen toekomstig blijvende aspecten zullen zijn en er meer duurzame en hernieuwbare producten op de markt komen volgens de beginselen van circulariteit."

"De sectorbenadering is gebaseerd op een volledig geïntegreerde, multidimensionale en sectoroverschrijdende waardeketen waardoor branchebrede initiatieven kunnen worden geïmplementeerd," zo vervolgt het persbericht. "De actieve deelname van alle belanghebbenden is vereist om deze initiatieven te doen slagen. Het is van vitaal belang om de gehele levenscyclus van de producten in beschouwing te nemen, vanaf het bedenken en het ontwerpen voor hun 'end-of-life' tot en met de vervaardiging en het verbruik. Producten moeten niet alleen een verminderde koolstof- en materiaalvoetafdruk hebben, maar moeten ook kunnen bijdragen aan de circulaire economie door afval te voorkomen of te verminderen en het niveau van materiaalhergebruik te verhogen. De sector moedigt daarom een beter beheer van schaarse hulpbronnen aan en blijft zich concentreren op het creëren van materiaalpools, proactief het gebruik van erg zorgwekkende stoffen verbieden, zich richten op initiatieven van 'nul afval naar de vuilstort' en het ondersteunen van de recycling van kunststoffen."

Een samenvatting en de volledige versie van het document zijn beschikbaar op de website ecra.eu, onder 'circular economy'. De in Brussel zetelende ECRA vertegenwoordigt meer dan veertig toonaangevende tapijtproducenten uit zes Europese landen, samen goed voor ongeveer 90 procent van de Europese productie van kamerbreed tapijt en 73 procent van de consumptie in de EU.

(Vloerenplein, 13-01-2021)

 
COREtec in voetbalarena KRC Genk

Coretec-Naturals-Lumber-50COREtec Naturals (Lumber 50-LVPE-804 ) in MIJNbar van KRC Genk.USFloors heeft met de plaatsing van zijn vloeren bij voetbalclub KRC Genk weer een mooie referentie op zak in de publicitair aantrekkelijke voetbalwereld. Eerder kozen Sporting Lokeren, Beerschot en in ons land Fortuna Sittard al voor COREtec als vloerbedekking in hun voetbalstadions.

KRC Genk liet de keuze vallen op de Naturals-collectie voor de aankleding van de zeshonderd vierkante meters tellende MIJNbar, een rustige en vooral gezellige ruimte ten behoeve van zijn vele businesspartners. "Een belangrijk aspect daarbij was uiteraard de vloer," verklaart Stephan Poelmans, commercieel directeur van de club. "Een vloer die warmte 'uitstraalt', duurzaam is en bovendien onderhoudsvriendelijk. COREtec beantwoordde perfect aan deze vereisten. De flexibiliteit van deze partner en het plaatsingsgemak van de vloer maakten het plaatje compleet."

Bij KRC Genk vielen onder meer de kostenbesparende voordelen van een snelle plaatsing zonder afbraakwerken of (dure) voorbereidingswerken in goede aarde. Voor een dergelijke premium locatie waar veel volk voorbijkomt, waren bovendien de water- en slijtvaste kwaliteiten van de vloer van belang. Jan Dossche van USFloors International is fier dat zijn vloeren de MIJNbar van de topclub opfleuren. "Het resultaat is een prachtige locatie die grootsheid uitstraalt."

(Vloerenplein, 13-01-2021)

 
INretail-voorzitter Sanders plots overleden

anton-sandersAnton Sanders. (foto: INretail).Brancheorganisatie INretail meldt vandaag het trieste nieuws van het onverwachte overlijden dit weekend van zijn voorzitter Anton Sanders. Hij is slechts 54 jaar geworden. "Anton was een zeer betrokken bestuurder die ontzettend veel impact heeft gehad op onze vereniging," zo treurt INretail. "Wij zullen zijn visie, ondernemersgeest en scherpte missen. Bovenal gaan wij een betrokken, altijd geïnteresseerde en bijzonder warm persoon missen." De topman van DKG Group (Bruynzeel Keukens en Keller Keukens) is volgens de Telegraaf overleden aan een gescheurde aorta. Vier jaar geleden volgde hij Hilbert Wiechers op als voorzitter van de vereniging.

(Vloerenplein, 11-01-2021)

 
MaterialDistrict in september in Utrecht

MaterialDistrict-RotterdamMaterialDistrict in Rotterdam. (foto: organisatie)De nieuwe datum en tevens nieuwe locatie van MaterialDistrict 2021 zijn bekend. Het materiaalinnovatie-evenement voor R&D- en designprofessionals verhuist van maart naar (15, 16 en 17) september en van de Rotterdamse Ahoy naar de Utrechtse Werkspoorkathedraal.

MaterialDistrict Utrecht biedt dit jaar weer een inspirerend programma met honderdvijftig exposanten, een tentoonstelling met tweehonderdvijftig materialen en een lezingenprogramma met vijfentwintig sprekers. Het evenement kondigt aan volop in te zetten op de circulaire economie, specifiek de circulair gebouwde en ingerichte omgeving.

Als direct gevolg van het nieuwe MaterialDistrict Innovation Fund, zullen komende editie ruimschoots (materiaal)innovaties binnen de thema's circulariteit, wellbeing en energietransitie worden getoond. Op de materialenexpo kan de bezoeker niet minder dan tweehonderdvijftig samples zien, voelen en ervaren. Alle geselecteerde materialen vallen binnen één of meer van de drie duurzame thema's. Ook dit jaar zijn er simultaan twee theaterprogramma's waarin liefst vijfentwintig sprekers, bestaande uit architecten, wetenschappers, ontwerpers en andere experts op materiaalgebied, hun kennis en ervaring met de bezoeker delen. Meer informatie: utrecht.materialdistrict.nl.

(Vloerenplein, 11-01-2021)

 
Nieuws OBJECT R'dam en Duurzame Woonbeurs

OBJECT-Rotterdam-logoVoor OBJECT Rotterdam, een door liefhebbers gewaardeerd evenement waarop vormgevers hun werk voorstellen, komt de maand februari kennelijk te vroeg voor de geplande editie van dit jaar in het HAKA-gebouw. De organisatie meldt dat komende maand gezien de huidige toestand onmogelijk is, maar wel bezig te zijn met de voorbereiding van een inspirerende editie nog in de eerste helft van dit jaar.

Duurzame-Woonbeurs-logoVoorts heeft de Duurzame Woonbeurs, na de geslaagde primeur in het najaar van 2019, eindelijk een nieuwe plek op de kalender gevonden. Na twee keer uitstel vanwege corona, zal het milieubewuste woonevenement voor consumenten (geafficheerd als 'het duurzame alternatief') later dit jaar alsnog doorgang vinden, en wel van 12 t/m 14 november in opnieuw de Kromhouthal te Amsterdam. Meer informatie: www.objectrotterdam.com en www.duurzamewoonbeurs.nl.

(Vloerenplein, 11-01-2021)

 
BVP blikt niet ontevreden terug op 2020

bvp-logo-met-payoffDe Branchevereniging Projectinrichting (BVP) constateert in een terugblik op het 'ongewone' jaar 2020 dat het, ondanks alles, lang niet slecht is gegaan. "Er waren natuurlijk een paar handicaps," memoreert de vereniging. "De leden ontmoetten elkaar slechts eenmaal lijfelijk tijdens de Nieuwjaarsreceptie. Alle andere activiteiten vielen helaas weg."

Niettemin meent de vereniging erin geslaagd te zijn om een goed contact met de leden te onderhouden. "Door ze zoveel mogelijk telefonisch te benaderen konden hun zorgen tenminste gedeeld worden. Een veertiendaagse Nieuwsbrief hielp daarbij; een corona-monitor legde grote verschillen tussen de bedrijfsvoering van de leden bloot; sommigen hadden in de coronatijd omzetverhoging, terwijl andere leden in markten moesten werken waar veel omzetverlies werd geleden."

Het ledental van de BVP is weer substantieel gestegen in 2020. De vereniging telde 116 leden op de laatste dag van het jaar. "Er wordt veel aandacht geschonken aan de werving van nieuwe leden. Het bestuur hecht aan deze handelwijze, omdat het ervan is overtuigd dat een sterke vereniging noodzakelijk is om de gestelde doelen te bereiken op het gebied van opleiden, kwaliteit, duurzaamheid en belangenbehartiging." De voltallige ledenlijst is overigens op www.bvprojectinrichting.nl in te zien.

Verder wordt aangestipt dat het bestuur aan het begin van het verslagjaar besloot om zich aan te sluiten bij MKB Nederland. "Daardoor kreeg de BVP informatie uit de eerste hand betreffende de overheidsmaatregelen die in de periode van corona werden en worden getroffen. En kon MKB waar nodig op de hoogte worden gesteld van de zorgen in de projectenbranche."

De vereniging brengt evenzo in herinnering dat een steeds voortdurend onderwerp voor haar het werven en opleiden van vakkrachten blijft. "Veel energie werd gestoken in een nieuwe opleiding in Brabant. In Zuid-Nederland bevinden zich veel bedrijven die zich bezighouden met woning- en projectstoffering; een opleiding werd node gemist. Het Summa College te Veldhoven is eind van 2020 gestart met een opleiding voor vakkrachten voor onze branche. Het bestuur van de BVP probeert op meerdere manieren continu voeling te houden met de inmiddels dus vier vakopleidingscentra in Nederland en daarvoor leerlingen te werven."

"Uiteraard kijkt ook de BVP verlangend uit naar een toekomst waarin het mogelijk is elkaar weer lijfelijk te ontmoeten, waarin we de traditionele activiteiten weer kunnen oppakken en de bedrijven van onze leden weer kunnen bezoeken. Laten we hopen dat die toekomst snel aanbreekt," zo besluit het bestuur, dat het e-mailadres Dit e-mailadres is beveiligd tegen spambots, u heeft JavaScript nodig om het te kunnen bekijken beschikbaar heeft voor eenieder die meer informatie wenst over de werkzaamheden of het lidmaatschap.

(Vloerenplein, 08-01-2021)

 
Generatiewissel in raad van bestuur B.I.G.

Caroline De ClerckCaroline De Clerck. (foto: B.I.G.)Het jaar 2021 begint voor Beaulieu International Group (B.I.G.) met een generatiewissel. Bestuurder en familiale aandeelhouder Francis De Clerck wordt in de raad van bestuur opgevolgd door zijn dochter Caroline. "Met deze wissel wordt de toetreding van de derde generatie tot het familiebedrijf een feit en kunnen bedrijf en de familie zorgen voor stabiliteit en continuïteit van activiteiten en werkgelegenheid," aldus een mededeling vanuit het hoofdkantoor in Waregem.

Caroline De Clerck heeft een master in handelswetenschappen en is sinds 2010 in verschillende functies actief bij de Ideal Group, vanaf 2018 als bestuurder. B.I.G. dankt Francis De Clerck voor zijn veertig jaar activiteiten binnen de groep, zijn engagement, kennis en expertise. Hij blijft evenwel betrokken bij het bedrijf als familiale aandeelhouder.

(Vloerenplein, 08-01-2021)

 
Digital Day in plaats van 'hybride' Domotex

Rondleiding-zoals-op-Domotex-2020Een rondleiding zoals op Domotex 2020 kan, als het goed is, pas volgend jaar weer. (foto: Deutsche Messe/Domotex)Deutsche Messe organiseert op 20 mei a.s. een zogeheten Domotex Digital Day. Deze als vervanging voor de driedaagse 'hybride' vakbeurs die, na al te zijn opschoven van januari naar mei, alsnog wordt afgeblazen vanwege het altoos rondwarende virus. De beursorganisator verklaart zodoende ruim op tijd zekerheid te bieden aan de planmakers onder zijn klanten.

Op het als alternatief voorgestelde digitale platform staat een online conferentie centraal die, daarin bijgestaan door diverse prominenten, aandacht zal schenken aan actuele en toekomstige thema's in de internationale vloerenbranche. Daaronder het onderwerp digitalisering, meer specifiek de rap aan belang winnende online kanalen in de vloerenhandel. Het virtuele, interactieve format wil eveneens voorzien in presentaties van producten en innovaties door exposanten, in het doen van zaken en in netwerken. Meer informatie over de mogelijkheden voor deelname komt binnenkort beschikbaar.

Hybride vakbeurzen lijken hoe dan ook onafwendbaar tot het 'nieuwe normaal' te gaan behoren, want ook de eerstvolgende editie van Domotex zal, naast het vaste fysieke onderdeel, opnieuw digitale elementen bevatten. De beurs staat op de agenda van 13 t/m 16 januari 2022 in Hannover. In de tweeëndertig jaren tellende geschiedenis van Domotex wordt voor het eerst dus een jaartje beurzen op locatie te Hannover overgeslagen.

(Vloerenplein, 06-01-2021)

 
Eerste Peitsman-trailer op de weg

peitsman-truckEerste van drie nieuwe trailers die dit jaar voor Peitsman onderweg zijn.Vanaf begin deze maand rijdt, naast het bekende vrachtwagenpark, de eerste Peitsman-trailer door het land. Om zijn groei in goede banen te leiden, zo kondigt de onderneming aan, volgen dit jaar nog twee nieuwe trailers. De groothandel stelt op deze wijze snel en franco te blijven leveren met eigen vervoer. "We zijn trots op deze uitbreiding en brengen graag uw bestellingen ook in het nieuwe jaar bij u langs," zo laat de elf filialen tellende Koninklijke Peitsman weten aan de branche.

(Vloerenplein, 04-01-2021)

 
CBS: groei woongerelateerde en online omzet

De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren (waaronder parket, laminaat en kurk) hebben in november een forse omzetgroei van 25,6 procent behaald. De winkels in meubels en woninginrichting algemeen assortiment hebben 14,6 procent meer omgezet dan een jaar eerder, zo blijkt uit de pas verschenen CBS-cijfers voor de elfde maand van 2020. De volumestijgingen van beide deelbranches bedragen respectievelijk 24,3 en 12,7 procent.

omzet-detailh-nov20

Verder realiseren de winkels in consumentenelektronica en witgoed een stevige plus van 25,8 procent, de hoogste omzetgroei in vijftien jaar tijd. Na een kleine opleving in het tweede kwartaal, kampen de verkopers van kleding en schoenen met daarentegen sterke omzetverliezen, voor de tweede opeenvolgende maand. De omzet van de winkels in non-food bij elkaar genomen is met 5,9 procent gegroeid.

De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) is in november met niet minder dan 72,2 procent toegenomen. Webwinkels (met verkoop via internet als hoofdactiviteit) hebben 43,9 procent meer omgezet. De detailhandel in zijn geheel heeft in de elfde maand van het jaar 9,6 procent meer omzet bijgeschreven ten opzichte van een jaar eerder.

(Vloerenplein, 04-01-2021)

 
Vloerenbranche blikt vooruit op 2021

Wat zou het nieuwe jaar de vloerenbranche kunnen gaan brengen? Wat wordt de grootste uitdaging in 2021? Hieronder de reactie van een groot aantal leveranciers.

Lisette Dammers (mFLOR): Alle ontwikkelingen en creativiteit die noodzakelijkerwijs toegepast is in 2020, op een positieve wijze doorzetten in 2021. Het snelle schakelen uit noodzaak in 2020 op een innoverende en positieve manier inzetten in 2021.

Dick van de Klok (Flamingo Parket): Alle plannen waar we in 2020 aan gewerkt hebben ten uitvoer brengen met als doel een nog groter marktaandeel te verkrijgen. Met name van de branding campagne, waarbij we de verschillende collectiekleuren als afzonderlijk merk in de markt gaan zetten, verwachten we veel. Daarnaast zal de verhuizing van het complete bedrijf naar de nieuw te bouwen locatie veel van onze tijd vergen. Na bijna veertig jaar op de huidige locatie gezeten te hebben zal dit een grote verandering voor ons zijn. We kijken er echter met zijn allen enorm naar uit om vanuit dit moderne pand onze klanten nog beter te kunnen gaan bedienen.

viehoff logoDennis Viehoff (Viehoff): 2021 zal bij aanvang en de eerste maanden nog flink in omzet doordenderen. Over het tweede deel, als ieder weer vakantiegelden gaat spenderen, ben ik minder zeker. Ook rollen we onze prachtige Elemental Aspecta PVC-collectie verder uit. Dus daar richten we onze aandacht groot op.

bona-logoEric Tersteeg (Bona Benelux): Het op grote schaal uitrollen van de IVL-studie die betrekking heeft op het reduceren van Co2-uitstoot door te renoveren in plaats van te vervangen. En diverse nieuwe producten waarvan één die niemand ziet aankomen, de laatste is een doordenkertje...

interfloor-logoLens Nekeman (Interfloor): Voor 2021 zijn wij zeer positief gestemd, en zal ook de projectomzet weer groeien. De grootste uitdaging blijft om qua personele bezetting zowel bij ons als bij onze klanten de orders te kunnen verwerken. Een tip vanuit Interfloor is om producten te adviseren waar minder druk staat op stoffeertijd. Te denken valt aan ons Dynamic PVC 400 breed, in plaats van arbeidsintensieve pvc-stroken. Steeds meer dealers zijn hier al actief mee in hun verkoopadvies!

Peter Kuipers & Arnout Appelo (Rinos): De grootste uitdaging in de categorie entreevloerbedekking is nog steeds om deze effectieve producten meer aan te laten sluiten op het totale interieurontwerp. De 'fantasieloze' donkergrijze mat die in driekwart van de gevallen wordt toegepast, leidt tot een anonieme eerste ervaring van een gebouw. In 2021 en komende jaren zal onze focus onder meer liggen op het introduceren en uitbouwen van oplossingen met een doorbraak qua functionele prestatie én met een kleurenassortiment dat fraaie interieurontwerpen beter ondersteunt. Zoals met de nieuwe kwaliteiten Moss en Symphony2, die elk verkrijgbaar zijn in maar liefst tien moderne kleuren die optimaal aansluiten bij alle vloerontwikkelingen. Daarnaast zullen we ons internationaal ook nog meer gaan richten op de (regionale) projectinrichters, met name in de hospitality sector. Kortom, ondanks de onzekerheid rond corona/Covid-19 gaat Rinos volop voor realistische groei bij bestaande én bij nieuwe relaties!

Bijlard-International-logoPeter Bijlard (Bijlard International): 2021, hopelijk dat we er zonder al te veel corona-scheuren afkomen en dat we de positieve flow van 2020 kunnen blijven vasthouden.

Meister-logoJethro Verhauwert (Meister): Onze grootste uitdaging voor 2021 is het op tijd voldoen aan de stijgende vraag naar onze producten, zeker nog het eerste halfjaar van 2021 als er door de pandemie heel veel andere dingen nog niet kunnen!

tete-logoArie Rikkink (TéTé Total Flooring): De grootste uitdaging is continuïteit en groei. Echter, we leven nog steeds in onzekere tijden, maar we zijn positief, ook voor 2021. We willen de trend van uitbreiding gekoppeld aan gezonde groei natuurlijk graag verder gestalte geven, zoals onze klanten c.q. relaties het van ons zijn gewend. Klanten ontzorgen en net dat stapje extra, dat kan met het juiste partnership en waar mogelijk met de juiste synergieën op het gebied van collectie-en productniveau, gekoppeld natuurlijk aan onze vaste positie in de markt. Tenslotte zijn en blijven wij graag de partner voor ondernemend Nederland en ver daarbuiten.

USFloorsCOREtec-logoJan Dossche (USFloors/COREtec): 2021 brengt heil en relief, gooit Zoom in de vuilbak, laat reizen zakelijk zowel als privé opnieuw toe, herstelt het evenwicht home/kantoor, verdubbelt opnieuw het aantal Coretec fashionista's!


albers-logoEdwin Cools (Albers parket): Laten we eerst zorgen dat Covid-19 wordt verdreven. Van uitdagingen zou ik niet willen spreken, meer van mogelijkheden. We zullen onze servicegraad en flexibiliteit verder verhogen, daarnaast werken we aan onze websites. De consumptie van houten vloeren is eigenlijk al een aantal jaren stabiel, de toename van imitatievloeren neemt toe, daar liggen mogelijkheden. Wij gaan nog meer het prachtige natuurproduct HOUT promoten. De eerste aanzet is reeds gemaakt met het in het leven roepen van de Stichting Promotie Houten Vloeren door een aantal prominente spelers in de branche. Als je dan toch over een uitdaging wilt spreken, dan is onze zorg de afname van het aantal vakmensen. Onze branche zou op dit gebied meer moeten samenwerken, en het leggen van houten vloeren onder de jeugd of onder mensen die omgeschoold willen worden, interessant maken.

kerakoll-logoGeert-Jan Wellink (Kerakoll): Het creëren van nieuwe werk-mogelijkheden voor de professionele parketteur; de Interior Design-markt voor het gekleurd, slijtvast, easy clean afwerken/decoreren en renoveren van oude en versleten vloeren met waterbasis micro-hars systemen in tien Warm Colors/Design Colours, met Microresina Legno. Geen PVC, tegels, coating of laminaat, maar de oude parketvloer een hedendaagse, moderne uitstraling te geven.

intr-logoHarry Elshof (INTR): In 2021 zullen wij met onze enthousiaste medewerkers blijven investeren in de relatie met onze afnemers. Onze INTR points zullen gerestyled worden, diverse collecties zullen vernieuwd en versterkt worden. We gaan voor een positieve omzetontwikkeling, maar een goede gezondheid blijft (vooral in deze tijden) het allerbelangrijkst.

PPC-LogoLisa Klaassen (Plinten & Profielen Centrale): Onze hoop voor 2021 is onze klanten op beurzen, evenementen en tijdens trainingen weer 'gewoon' te kunnen ontmoeten en hen daar van inspiratie en kennis te voorzien, iets wat wij zo gemist hebben. Vanuit die wens kijken wij enorm uit naar onze nieuw te openen PPC Academy en daarmee de unieke mogelijkheid onze klanten in het nieuwe jaar nog meer interessante trainingen te kunnen aanbieden.

cotap-logoKlaas Bakker (Cotap): 2021 wordt het jaar dat we de gedane voorbereidingen op operationeel en commercieel gebied gaan uitrollen om de dienstverlening naar de klanten toe verder uit te breiden. Maar in 2021 zal corona ook nog onze manier van leven en manier van werken bepalen, niet in de minste plaats door de harde lockdown waar we nu midden in zitten. We hebben in 2020 een enorm beroep gedaan op de flexibiliteit van onze mensen vanwege corona (thuiswerken, afstemmen teams, etc.). We zijn vol vertrouwen dat we met elkaar het succes van 2020 in 2021 verder zullen uitbouwen en U zullen blijven verrassen met actuele collecties, persoonlijke ondersteuning voor een goed rendement.

tarkett-logoJorie Post (Tarkett): De uitdaging betreft het volledig uitrollen van onze nieuwe LVT-collectie naar onze dealers, projectinrichters, architecten en eindgebruikers in Nederland.

Tarkett-Desso-Home-logoMichel Lammens (Tarkett Desso Home): Binnen Home staat er voor volgend jaar een grote vernieuwing van onze tapijt- en LVT-collectie op het programma. Verder zetten wij volgend jaar een belangrijke volgende stap, namelijk de introductie van een serie LVT- en modulaire textiele vloeren die na gebruik teruggenomen en hergebruikt kunnen gaan worden

Overmat Industries-logoNicole Sins (Overmat Industries): In 2021 bestaan wij veertig jaar en dit zouden we graag samen met onze klanten en leveranciers willen vieren. Op welke manier we dat gezien de huidige situatie gaan doen, wordt een uitdaging. Daarnaast zijn we Benelux-distributeur geworden van Conjet (machines voor hydro-demolition) en Husqvarna. Hiermee zullen we in eerste instantie veel demonstraties moeten doen, maar hoe dat in combinatie met Covid-19 gaat, is nog even de vraag. Vast staat in ieder geval dat wij er klaar voor zijn, en alles in werking zullen stellen om onze klanten zo goed mogelijk te blijven ondersteunen, op locatie en/of op afstand.

headlam-logoSagitta Tobé (Headlam): Ons motto voor 2021 blijft 'Keep Moving!' Wij zijn er namelijk van overtuigd dat meegaan met de tijd en meebewegen met alle ontwikkelingen die er plaats vinden, zeer belangrijk is. Naast de technologische ontwikkelingen op productniveau, zoals duurzaamheid, recycling, up-cycling, zullen vraagstukken als 'wat is onze ecologische footprint? - en hoe kunnen wij deze verbeteren?' ons in 2021 steeds meer bezig gaan houden. Tevens zal uitbreiding op online vlak in het nieuwe jaar bij ons een groot aandachtspunt zijn. Wij blijven vooruit kijken en meebewegen met de wensen van onze relaties en de consument.

hamat-logoJan Doornwaard (Hamat): Grondstoffen, containerschaarste, Brexit... Er staan wel een paar uitdagingen in 2021 op ons te wachten.

woca logoHenk Laverman (WOCA Nederland): De omzet van 2020 verder laten groeien wordt nog een flinke uitdaging, maar daar gaan we natuurlijk wel ons best voor doen. Ik heb goede hoop dat alles in de loop van 2021 weer wat normaliseert en dat biedt ook weer energie en inspiratie om nieuwe kansen te grijpen en verder te groeien.


Intertap-Flooring-logo-nieuwWulfert-Jan van Duin (Intertap Flooring): We hopen en rekenen er op dat we ons als maatschappij weten te ontworstelen aan de greep die corona heet. De grootste uitdaging wordt om op de juiste wijze te reageren op de te verwachten economische uitdagingen.

IVC GroupModuleo-logoArnoud van Ravensberg (IVC Group/Moduleo): Voor 2021 verwachten wij een verdere groei met de introductie van nieuwe producten bij onze dealers. Blijf ons volgen, er komen weer hele mooie dingen aan! Wij kijken uit naar het einde van de corona-pandemie. Ondanks dat dit qua omzet een heel goed jaar was, willen wij weer op een 'normale' manier onze dealers kunnen bezoeken en kunnen ontvangen in ons IVC Flooring Development Centre in Waregem. Wij wensen iedereen in deze branche hele fijne feestdagen en een voorspoedig, maar bovenal gezond 2021!

Estillon-logoRichard Bosveld (Estillon): Ook in 2021 zullen we zo goed en kwaad als het gaat de nieuwe ontwikkelingen presenteren, zowel offline als online, met videobellen of gewoon telefoneren, met brief of mailing. We willen ook in 2021 graag met allen in contact treden. Estillon wenst iedereen een goed, gezond en gelukkig 2021 toe!
tg-wood-logo

Gert-Jan Prins (T&G Wood): Voor 2021 zijn wij gematigd optimistisch. Hopelijk mogen de winkels snel weer open en kunnen wij de voordelen van de houtenvloeren groots aan de consumenten uitdragen. Stabiel doorgroeien en blijven investeren.

F-Ball-logoEsther Swinnock (F.Ball): We zijn optimistisch over 2021. Zoals altijd is onze grootste uitdaging om te zorgen dat de klanten van F.Ball kwaliteitsproducten en eersteklas ondersteuning krijgen voor hun vloerinstallatie.

tip-top-logoRonald Knip (Tip Top schuurmaterialen): Wat 2021 betreft, hoop ik op hetzelfde als dit jaar. En als het gaat zoals in onze planning staat, een lichte groei.

Bostik-logoSophie Jacobs (Bostik): Voor 2021: ons nieuw assortiment door middel van opleidingen en technische ondersteuning nog meer bekendheid geven in de parketsector en dit in samenwerking met onze partners.

peitsman-logoFrancisco Serrato (Koninklijke Peitsman): Onze uitdaging voor het nieuwe jaar is blijven voldoen aan de vraag en aan de service die de gewaardeerde klanten van ons verwachten en die wij uiteraard willen en zonder meer ook gewend zijn te leveren. Helaas zijn we hierin ook afhankelijk van externe factoren die we niet zelf in de hand hebben, zoals bijvoorbeeld lockdowns in de landen van onze leveranciers.

(Vloerenplein, 28-12-2020)

 
'Ome' Co Rutgers overleden

Foto Co RutgersCo Rutgers.De heer Co Rutgers, oprichter van Vinyflor Nederland, is 6 december jongstleden op 87-jarige leeftijd overleden. Dit meldt Vinyflor mede namens de familie Rutgers.

Ondanks zijn respectabele leeftijd is Co Rutgers tot op het laatste moment betrokken geweest bij Vinyflor. Zoals hij waren er maar weinigen en met zijn overlijden heeft de tapijt- en vinylbranche een 'icoon' verloren. 'Ome Co' is tot op het allerlaatste en met hart en ziel betrokken geweest bij het bedrijf en was met zijn passie en gedrevenheid een voorbeeld voor iedereen. Hij zal enorm gemist worden door velen.

Vanzelfsprekend wensen wij de familie, vrienden en relaties van Co heel veel sterkte toe bij de verwerking van dit grote verlies.

(Vloerenplein, 22-12-2020)

 
Vloerenbranche blikt terug op 2020

Met het eind van het jaar in zicht vroegen we leveranciers hun visie te geven op een voor velen bewogen jaar. Wat heeft 2020 hen gebracht?

Lisette Dammers (mFLOR): Wat 2020 ons heeft gebracht is perspectief. Een vreemd jaar met continu aanpassingen, waarbij de aanpassingen vaak weer zorgen voor creatieve alternatieven en mogelijkheden.

Dick van de Klok (Flamingo Parket): 2020 is een uitdagend jaar geweest. We hebben dit jaar gebruikt om in de productie significante verbeteringen door te voeren om zo de kwaliteit naar een nog hoger plan te tillen. Halverwege het jaar is de perslijn vervangen waardoor de verlijming van de toplagen nu uitzonderlijk goed is. We hebben in 2020 meer mensen in de buitendienst aangesteld en zullen mede door ondersteuning van diverse (branding)campagnes welke we in 2020 zijn opgestart veel zichtbaarder worden. In 2020 is vooral achter de schermen hard gewerkt om de organisatie een goede basis te verschaffen voor 2021.

viehoff logoDennis Viehoff (Viehoff): 2020 was een topjaar voor Viehoff BV. We prijzen ons gelukkig in de juiste branche te opereren, gelijktijdig realiseren we ons dat 2020 voor velen grote drama's heeft gebracht.

bona-logoEric Tersteeg (Bona Benelux): Ten eerste mooi om nu te concluderen dat onze uitdaging die wij vorig jaar hebben vermeld is uitgekomen. Een jaar waarin onze verwachtingen zijn overtroffen! Veel nieuwe klanten en super positieve feedback op onze nieuwe lijm Quantum en 8600 schuurmateriaal.

interfloor-logoLens Nekeman (Interfloor): 2020 heeft voor Interfloor een verdere versteviging en vergroting van haar positie als marktleider tapijt en vinyl gebracht. Met grote inzet van alle medewerkers konden wij de orders als gebruikelijk verwerken. Ook onze klanten moesten alle zeilen bijzetten om de orders voor de consument binnen acceptabele termijn te installeren.

Peter Kuipers & Arnout Appelo (Rinos): Voor Rinos begon 2020 heel erg goed, zowel qua omzet als qua presentatie op Domotex Hannover, inclusief alle positieve reacties op de nieuwe garenontwikkeling HydroTX in onze nieuwe, unieke kwaliteit Moss. Daarna sloeg corona/Covid-19 internationaal hard toe... wat ook bij ons leidde tot vraaguitval die wij gelukkig inmiddels weer helemaal te boven zijn gekomen. Sterker nog, na de zomer van 2020 draaien wij echt al vele topmaanden... dus dat belooft nogal wat voor de toekomst! Sowieso merkten wij dat ook in dit bijzondere en ongekende jaar er met name bij nieuwe relaties steeds meer aandacht is voor kwalitatief hoogwaardige entreevloeren, zoals projectkokos, entreetapijttegels en grafisch entreetapijt. Daarbij spelen elementen als duurzaamheid, representatie, het voorkomen van claims, gemak en langere levensduur van entree en vloerbedekking een steeds grotere rol.

Bijlard International-logoPeter Bijlard (Bijlard International): 2020, is een zakelijk goed jaar geweest. Jammer genoeg veel afwezige collega's gehad wat regelmatig veel druk op de organisatie heeft gezet. Desondanks een hele prestatie van iedereen en dat maakt mij een trots man.

Meister-logoJethro Verhauwert (Meister): Het jaar 2020 heeft ons ondanks (of juist door) de corona een leuke omzetstijging gebracht. We hebben met een hernieuwde laminaatcollectie en de introductie van laminaat in visgraat formaat (M6) de ogen weer extra op ons weten te richten!

tete-logoArie Rikkink (TéTé Total Flooring): Toen we in januari vol goede moed en enthousiasme het nieuwe jaar in gingen, konden we niet vermoeden hoe anders de wereld en ons eigen leven er zou gaan uitzien, het zijn door de corona-crisis vreemde en onzekere tijden geworden, helaas voor iedereen. Digitaal onze klanten en relaties informeren via onder andere Facetime, Teams, WhatsApp en of op afspraak hen op locatie te bezoeken en te voorzien van onze nieuwigheden die wij geïntroduceerd hebben in 2020. Mede door hun vertrouwen, het enthousiasme gekoppeld aan de flink gestegen orderstroom, gaf ons een 'boost' om de collectie wederom flink uit te breiden, onder andere met de nieuwe collecties Rigide Core Lock SPC-vloeren die zeer goed worden ontvangen en vrij recent nog de nieuwe kwaliteiten Touch of Cashmere en Touch of Color, zeer luxe kamerbrede kwaliteiten, uiteraard leverbaar op 400 en 500 breed. Ook ontvingen wij zeer veel positieve reacties omtrent onze acties in verband met ons 50-jarig bestaan. Nu terugkijkend bijna op het eind van 2020 kunnen wij alleen maar concluderen dat het goed gaat met onze klanten en onze organisatie en sluiten het jaar 2020 dan ook meer dan fantastisch af.

USFloorsCOREtec-logoJan Dossche (USFloors/COREtec): 2020 heeft ons bewustzijn gebracht over: de broosheid van ons eigen bestaan, de hunker naar vrienden en gezelschap, het belang van een gezellige en mooie home & garden, een exponentieel groeiend aantal Coretec fashionista's!

albers-logoEdwin Cools (Albers parket): De verwachting, na vaststelling van Covid-19, was lastig in te schatten. Hoe zou het gaan met de economie, de werkloosheid, het consumentenvertrouwen, en met Europa? Onze relaties hebben uiteindelijk weinig last ondervonden van Covid-19, wellicht zelfs meer omzet weten te behalen. Door de ontwikkeling dat er meer thuis wordt gewerkt zijn er meer opknapbeurten in en rond het huis geweest, waaronder het schuren van de houten vloer of het leggen van een nieuwe parketvloer. Als wij nu terugkijken naar 2020 dan mogen we vaststellen dat het zakelijk een succesvol jaar is geweest. In 2020 hebben we stevige investeringen gedaan, het nieuwbouwproject in Genk is afgerond, zonnepanelen zijn geplaatst, een volledig nieuwe installatie om de multiplex platen te zagen is geïnstalleerd, daarnaast is de afzuiginginstallatie in Weert vervangen.

kerakoll-logoGeert-Jan Wellink (Kerakoll): Met de nieuwe producten voor de professionele parketteur, de L34 Hybrid 1K MS lijm en de Aqua-PUR HPX Natural 2K lak, heeft Kerakoll laten zien naar de Nederlandse markt te luisteren en heeft hiermee een belangrijke stap vooruit gezet, tezamen met PPC die de parketproducten naar de parketteur in Nederland en Vlaanderen brengt.

intr-logoHarry Elshof (INTR): Voor onze afnemers, leveranciers en uiteraard onze eigen medewerkers is 2020 een turbulent jaar geweest. Ondanks allerlei beperkingen heeft onze markt uitzonderlijk gepresteerd. INTR b.v. heeft naast deze groei hard gewerkt aan het versterken van de fundamenten van haar organisatie. Met het oog op de toekomst zijn er vele veranderingen doorgevoerd om onze klanten nog beter te kunnen bedienen.

PPC-LogoLisa Klaassen (Plinten & Profielen Centrale): Het was een jaar van uitersten waarin wij, als gevolg van bijvoorbeeld personeelsuitval en het aanvoerprobleem van grondstoffen, voor vele wisselende uitdagingen kwamen te staan. Het aanpassingsvermogen van ons team hierin is zeer bewonderenswaardig en maakt ons uitermate trots!

cotap-logoKlaas Bakker (Cotap): Een dubbel gevoel: commercieel gezien hebben we de sterke groei van de laatste jaren in 2020 weten te overtreffen. Daarnaast hebben we met vernieuwende concepten de relatie met bestaande relaties verder verstevigd en veel nieuwe afnemers mogen verwelkomen. Maatschappelijk gezien ondervonden we allen het andere trieste uiterste met corona, die de manier van leven enorm op zijn kop heeft gezet. Met name in zo'n periode willen we de mensen die het minder hebben dan wij, niet uit het oog verliezen. Hiertoe hebben we samen met een groot aantal relaties in totaal een mooie schenking in vloeren gedaan voor de vluchtelingen op Lesbos.

tarkett-logoJorie Post (Tarkett): 2020 was het jaar waarin het thema 'One Tarkett' nog duidelijker zichtbaar is geworden. Als één organisatie trotseren we de corona-pandemie met veiligheid en gezondheid voorop. Daarnaast was 2020 het jaar waarin onze duurzaamheidsambities nog meer gestalte kregen door de verdere ingebruikname van het Carpet Recycle Center in Waalwijk en duurzame productlanceringen zoals DESSO Airmaster Gold en iQ Natural.

Overmat Industries-logoNicole Sins (Overmat Industries): 2020 was voor ons een bewogen jaar, waarbij we aan de ene kant vanwege het vele thuiswerken van consumenten door de corona-situatie in binnen- en buitenland, vooral meer Floorservice afwerk- en onderhoudsartikelen met de daarbij behorende machines verkocht hebben aan zowel de parketgroothandelaren alsook de fabrieken. Aan de andere kant merken we dat de verkoop van de echt grote machines, voor alles wat met beton te maken heeft, in de bouwbranche door onzekerheid over de corona-situatie regelmatig uitgesteld wordt. Ondanks dat we niet veel hebben kunnen reizen, zijn wij al met al zeer tevreden en mogen we van geluk spreken dat we in deze sector actief zijn en niet in de horeca of evenementenbranche.

headlam-logoSagitta Tobé (Headlam): Zowel in positieve als negatieve zin was 2020 een jaar om nooit te vergeten. Het jaar is voorbij gevlogen en heeft veel flexibiliteit en creativiteit gevraagd van zowel onze medewerkers als onze relaties. Dat dit samen gelukt is, daar zijn wij trots op. De 'out of the box' denkwijze en het zoeken naar nieuwe vormen van communicatie, voor en door onze relaties, heeft er voor gezorgd dat de branche woninginrichting in beweging is gebleven. Uiteraard ook door het feit dat de consument massaal aan de slag ging, in en om het huis. Toch moesten wij het samen doen en willen wij bij deze iedereen bedanken voor een jaar waarin we er samen voor gezorgd hebben dat het ondernemen in onze branche mogelijk bleef!

hamat-logoJan Doornwaard (Hamat): Uiteindelijk kijken we goed terug, aangezien het er in maart heel anders uitzag. Het aanleveren van onder andere grondstoffen voor onze productie-units leverde de nodige uitdagingen op.

woca logoHenk Laverman (WOCA Nederland): 2020 is zakelijk gezien voor ons weliswaar een heel erg goed jaar geweest, maar het persoonlijke, sociale contact met onze relaties hebben we hier allemaal wel erg gemist. Voor je gevoel moet je voortdurend op de rem, en dit jaar niet alleen op de snelweg.


intertap-logoWulfert-Jan van Duin (Intertap Flooring): 2020 gaat de geschiedenisboeken van Intertap in als succesvol op het zakelijke vlak en daar zijn wij natuurlijk blij mee. Helaas kunnen we niet om het feit heen dat Covid-19 in andere branches en maatschappelijk onbeschrijfelijk veel leed heeft veroorzaakt. We leven mee met de getroffenen.

IVC GroupModuleo-logoArnoud van Ravensberg (IVC Group/Moduleo): 2020 was voor Moduleo een heel bijzonder, spannend en erg druk jaar. De hoogtepunten waren het verder uitrollen van onze Moduleo LayRed en Moduleo Parquetry (visgraat) collecties. Samen met onze dealers hebben wij een hele flinke groei gerealiseerd, waar wij erg dankbaar voor zijn. Dieptepunt was de impact die corona had op het welzijn van onze families, dealers, hun medewerkers en onze collega's.

Estillon-logoRichard Bosveld (Estillon): In 2020 hebben we als nooit te voren kunnen zien hoe belangrijk betrokkenheid en loyaliteit zijn, of het nu gaat om klanten, leveranciers, medewerkers of eindgebruikers, samen kunnen we dat nare Covid-19-virus de baas. Met verschillende partijen zijn we ondanks de belemmeringen toch tot een aantal nieuwe producten kunnen komen die we in 2021 gaan presenteren.
tg-wood-logo

Gert-Jan Prins (T&G Wood): Op 2020 kijken wij met trots terug. Een mooi resultaat, een nieuwe webshop voor onze klanten, een uitbreiding van ons machinepark en een dak vol zonnepanelen. Dit alles na de schrik van de eerste golf Covid-19 is wonderbaarlijk.

F-Ball-logoEsther Swinnock (F.Ball): Ook in 2020 zijn we continu bezig geweest met het groeien van onze omzet, door het ontwikkelen van klanten en ook door middel van nieuwe productinnovaties. We hebben de coronasituatie gebruikt om onze technische ondersteuning aan te passen en te stroomlijnen met diverse vormen van online communicatie. Belangrijkste is dat we al onze medewerkers veilig en gezond houden, en onze klanten de hoge mate van ondersteuning bieden die ze van ons gewend zijn.

tip-top-logoRonald Knip (Tip Top schuurmaterialen): Over wat een turbulent jaar 2020 ons heeft gebracht, kan ik kort en bondig zijn: meer dan we hadden verwacht. Volgens mij heeft onze branche er bijna geen last van gehad.

Bostik-logoSophie Jacobs (Bostik): Het hoogtepunt van 2020 voor onze afdeling vloertechniek was de lancering van een nieuw Europees productassortiment met een zeer uitgebreid aanbod aan vochtschermen, egaliseermiddelen en lijmen voor de parketsector.

peitsman-logoFrancisco Serrato (Koninklijke Peitsman): Het is door corona een heel bijzonder jaar geweest, maar wel één waar we een dubbel gevoel aan over houden. Het coronavirus heeft ons doen beseffen hoe kwetsbaar we als mens zijn en hoe belangrijk gezondheid is. Zakelijk gezien hebben we echter een fantastisch jaar achter de rug. Onze branche heeft in Nederland enorm geprofiteerd van de gevolgen van de coronacrisis. Ongeveer een week na de eerste lockdown kwam een enorme orderstroom op gang en die duurt tot op heden voort.

Volgende week maandag kijken we naar de uitdagingen van 2021.

(Vloerenplein, 21-12-2020)

 
Rabo schat impact coronacrisis woonbranche

rabobank-beeld-logoDe jongste sectorprognoses van RaboResearch gaan uit van een omzetgroei van 18 procent voor de winkels in meubels/woninginrichting algemeen assortiment in 2020 en van minus 3 procent in 2021. De omzetontwikkeling van 2021 ten opzichte van 2019 bedraagt plus 14 procent, een cijfer waarmee de bank een goed beeld zegt te geven van de impact van de coronacrisis.

De winkels in doe-het-zelfartikelen bereiken 9 procent omzetgroei in 2020, gevolgd door een score van naar verwachting 7 procent in het rood volgend jaar. De vergelijking van 2021 op 2019 komt uit op een al met al opvallend bescheiden 2 procent vooruitgang voor deze subsector.

In de detailhandel in non-food is de impact van de coronacrisis in negatieve zin het duidelijkst voelbaar bij de winkels in schoenen en lederwaren (2021 t.o.v. 2019: -11 procent), in positieve zin bij de postorderbedrijven en webwinkels (+50 procent).

(Vloerenplein, 18-12-2020)

 
Iconic Award voor Parador

Rann-of-Kutch Iconic-Awards-2021'Iconic Award 2021: Innovative Interior' voor 'One Ground' Design Edition, hier afgebeeld de vinylvloer 'Rann of Kutch'.Parador slaagt er met regelmaat in om publicitair interessante prijzen binnen te hengelen voor het ontwerp van zijn collecties. Zo aan het einde van het jaar kan het designteam van de fabrikant zich verheugen op de toekenning van de 'Iconic Award 2021: Innovative Interior' voor de in oktober gelanceerde 'One Ground' Design Edition.

De reeks telt acht vloeren, waarvoor de ontwerpers zich, zo wordt het althans gebracht in de begeleidende communicatiestrategie, lieten inspireren door acht markante locaties van over de gehele wereld. "We zijn er bijzonder trots op dat onze nieuwe Design Edition met deze prestigieuze prijs is onderscheiden," zegt Birgit Kunth namens Parador.

(Vloerenplein, 18-12-2020)

 
Meer 'vinylnieuws' van Interfloor

Rustiek-EikenRustiek eikendessin Dynamic Wood.Interfloor vult zijn welbekende vinylcollectie Dynamic Wood aan met een vierde stalenhanger, bestaande uit een fraai vijftal rustiek eiken plankdessins. Samen met de bestaande hangers biedt de Dynamic Wood-collectie keuze uit niet minder dan drieëntwintig dessins. De leverancier in Zwartsluis betitelt zijn Dynamic-collectie met exclusieve Black Tex Backing als 'de meest realistische' PVC designvloer op vierhonderd centimeter breed. "Dit mede dankzij de matte uitstraling en voelbare 'Natural Look' toplaag die het houtdessin een prachtig realistische en sfeervolle uitstraling geeft. Niet zo 'hard' als echte planken, wel met een prachtig 'natural touch'," aldus Interfloor.

De lancering van de eerstvolgende Black Tex-kwaliteit, Dynamic Basalto gedoopt, is overigens in voorbereiding. Deze heeft een licht gemarmerd betonlook-dessin. Hij komt in acht natuurlijke kleuren waaronder hedendaags koper en brons. Vorige week vrijdag hebben we op deze pagina al aandacht besteed aan de introductie van de vinylcollectie Betona Project. Voor vragen over de producten dan wel over leveringen in de huidige periode, verzoekt Interfloor om contact op te nemen met zijn binnendienst via telefoonnummer 038-3866222.

(Vloerenplein, 18-12-2020)

 
Bericht Intertap over strengere coronabeleid

intertap-logoIntertap Flooring informeert zijn relaties over de gang van zaken, nu vanwege de aangescherpte maatregelen tegen Covid-19 de retail de deuren vijf weken lang gesloten moet houden. De leverancier in Noordwijkerhout laat weten tijdens kantooruren gewoon geopend te blijven, met inachtneming van de Corona-maatregelen, en dus telefonisch bereikbaar te zijn. Bestellingen worden derhalve in behandeling genomen c.q. verwerkt en via zijn reguliere transportdienst uitgeleverd. Het bedrijf belooft voorts zover mogelijk zorg te dragen voor voldoende voorraad.

Intertap Flooring onderstreept als distributeur/groothandel open te mogen blijven van de overheid. Omwille van de veiligheid van zijn klanten, verzoekt hij om bestellingen zoveel mogelijk via de e-mail te plaatsen dan wel telefonisch door te geven. Bezoek aan het kantoor is minder gewenst. De showroom is tot en met dinsdag 19 januari a.s. dan ook gesloten voor bezoekers. Bestellingen worden zoals gebruikelijk bij de klant aangeleverd via transporteur Wesseling. Leveringen geschieden op de door de klant aangegeven locatie in overleg op basis van de standaardlevering en betalingscondities.

Intertap Flooring zegt op korte termijn geen problemen te verwachten met zijn reguliere voorraden en belooft zijn relaties tijdig op de hoogte te stellen in het onverhoopte geval van plotselinge tekorten. Voor vragen zijn het telefoonnummer 0252-373238 en het e-mailadres Dit e-mailadres is beveiligd tegen spambots, u heeft JavaScript nodig om het te kunnen bekijken beschikbaar. De leverancier (van Hoomlinevloeren) besluit met zijn relaties in de komende periode veel succes te wensen, fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2021.

(Vloerenplein, 18-12-2020)

 
Open en gesloten winkels tijdens lockdown

rijksoverheid-logoRijksoverheid.nl geeft vandaag een update van en een toelichting op welke winkels tijdens de lockdown open en gesloten blijven. Voor specifiek de woonbranche wordt bevestigd dat winkels die meubels, keukens, badkamers en andere benodigdheden voor het interieur verkopen, gesloten zijn. 'Indien noodzakelijk' (wat niet nader gespecificeerd is) is het wel mogelijk om thuis advies te krijgen over het interieur, zij het onder de voorwaarden van bezoek thuis (dus afstand houden en max. 2 personen per bezoek per dag).

Doe-het-zelfwinkels (verkopers van voornamelijk gereedschap, hang- en sluitwerk, verf- en verfwaren, zoals bouwmarkten), zijn alleen open voor het afhalen van bestellingen. Reden voor deze uitzondering is dat ze producten verkopen die noodzakelijk zijn voor reparatiewerkzaamheden in en aan het huis.

Winkels die geopend blijven zijn: locaties voor zakelijke en financiële dienstverlening; levensmiddelenwinkels (eten en drinken); warenmarkten voor levensmiddelen; apotheken; drogisterijen; dierenspeciaalzaken; audiciens en opticiens; tankstations; winkels voor zorg- en welzijnshulpmiddelen; wasserijen en stomerijen; groothandels (business to business); winkels buiten voor kerstbomen- en bloemenverkoop.

Sommige levensmiddelenwinkels, drogisterijen en dierenspeciaalzaken verkopen ook andere producten. Voor die winkels geldt dat het filiaal alleen open mag als hoofdzakelijk (meer dan 70 procent omzet vóór de lockdown van 15 december 2020) de volgende artikelen worden verkocht: levensmiddelen: eten en drinken; drogisterijartikelen: zelfhulpgeneesmiddelen, persoonlijke verzorgingsartikelen (exclusief cosmetica en parfums) en schoonmaakmiddelen; diervoeding. Het is niet toegestaan om het non-foodassortiment uit te breiden.

Functies bij winkels die open mogen blijven: servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten; locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en (motor)voertuigen.

Winkels die moeten sluiten, mogen ook geen afhaalfunctie inrichten. Wel mogen zij hun producten bezorgen. Afhalen is wel toegestaan bij: doe-het-zelf-zaken, maar alleen op bestelling of reservering; bibliotheken; winkels voor diervoeding van hobbymatig gehouden landbouwhuisdieren; eet- en drinkgelegenheden en coffeeshops.

Buitenverkoop, tot besluit, is alleen toegestaan voor vergunningplichtige (week)markten en voor kerstbomen- en bloemenverkoop.

Overigens pleit INretail in Den Haag voor de mogelijkheid dat alle winkels in non-food een afhaalfunctie inrichten, niet alleen de bouwmarkten. Dit zou coronaproof te organiseren zijn, webwinkels ontlasten en nog wat omzet opleveren.

(Vloerenplein, 16-12-2020)

 
BerryAlloc lanceert brand corners

Berry-Alloc-brand-cornerBrand corner van BerryAlloc bij De Smaak Van Hedel van John Coutinho.BerryAlloc sluit het jaar af in Nederland met de lancering van een drietal 'brand corners', en wel bij Vloerenwinkel.nl in Hoogvliet, Alfavloeren in Hazerswoude-Rijndijk en De Smaak Van Hedel in Hedel. De eerstvolgende staat gepland bij LaminaatXXL in zijn nieuwe pand te Schelluinen. Yvonne Brok, regional sales manager Nederland, verklaart voor een volledige dekking te streven naar minstens twee brand corners per provincie. "Bovendien bouwen we zo ook verder aan de zichtbaarheid en merkbeleving van BerryAlloc," aldus Brok.

De consument treft bij deze retailpartners de gehele collectie van het vloerenmerk aan, een onderdeel van de Beaulieu International Group. Het gamma bestaat uit parket en laminaat, 'high pressure floors' (hogedruklaminaat voor project- en thuisgebruik) en vinylplanken en -tegels. Voor de goede orde: genoemde winkels houden momenteel de deuren dicht vanwege de lockdown.

(Vloerenplein, 16-12-2020)

 
Viehoff vernieuwt showroom en display Elemental
De-nieuwe-display-van-AspectaDe nieuwe display van 'Elemental by Aspecta' met daarop ook de behaalde keurmerken en certificaten.
Uitsnede-showroom-ViehoffUitsnede showroom.

Op dit moment legt Viehoff uit Heerhugowaard de laatste hand aan de restyling en herinrichting van hun showroom/scholingscentrum. Bedoeling is hiermee de detailhandelaren nog beter te woord te kunnen staan en te informeren, en er op handige wijze praktijkgerichte oplossingen te kunnen aandragen. Daarnaast brengt Viehoff nieuwe displays van de 'Elemental by Aspecta' pvc-collectie.

Ook bij Viehoff is de bedrijvigheid enorm. "Normaal wordt het tegen het eind van het jaar allemaal wat rustiger en ga je langzaam het nieuwe jaar in. Nu blijft het daarentegen lopen als een dolle. Het magazijn is tjokvol met een mega-doorloop; de vraag naar onze producten is enorm. We hebben de laatste tijd hele mooie nieuwe kwaliteiten in de markt gezet," zo stelt Dennis Viehoff. Hij doelt hier onder meer op de collectie 'Elemental by Aspecta' die in totaal 84 items omvat, en waarvan de display van de nieuwe collectie zojuist gereed is. "Hiervan zijn 42 in plak (dryback) en eenzelfde aantal in klik (multilayer). Daar zit een prachtige XL-plank bij, Hongaarse punt/Chevron en het veelgevraagde visgraat. Bovendien hebben we ook twee maten tegels."

Volgens Viehoff zit het bijzondere van de producten van Aspecta, naast de kwaliteit, ook in de niet-aflatende inspanning van het bedrijf om zich te laten beoordelen door onafhankelijke instituten die onderzoek doen naar emissies, milieu-effecten en binnenluchtkwaliteit. "Zo voldoet 'Elemental by Aspecta' aan de Europese criteria voor VOC-emissies van wereldmarktleider Eurofins, die 'Elemental by Aspecta' bekroonde met het certificaat voor de beste lage emissieresultaten: 'Indoor Air Comfort Gold'. Ook verwierf het een 'JUST-label'. Aspecta probeert met zijn producten zo transparant mogelijk te zijn. Dat vind ik heel bijzonder," aldus Viehoff tot besluit.

(Vloerenplein, 14-12-2020)

 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

interfloor-ad2c3ex-2
tarkett

PPC 24 7 graag gebracht

hamat

meister

meister

allesovertapijt-logo