banner-INTR

moduleo

edited 2394 mFLOR

headlam-banner-10-24

nieuws
Meer vloerkleden Mart Visser bij Headlam

Prosper-Grey-CopperProsper Grey Copper.Headlam en couturier Mart Visser hebben hun in 2017 gelanceerde collectie vloerkleden, toepasselijk de Mart Visser Carpets Collectie geheten, wegens bewezen succes doorontwikkeld en de lijn aangevuld met een viertal nieuwe dessins. "Door het veranderen en transformeren van goede items naar weer iets nieuws en het versterken van de karakteristieken van de evergreens is deze aanvulling ontstaan," zo informeert de groothandel in zijn jongste nieuwsbrief.

Voor het aparte dessin Harper (vernoemd naar diens hond) heeft Visser een oude, vergaande paraplu gescand en met kleur bewerkt. Het resultaat is frappant. Het nieuwe dessin Metral is beschikbaar in een zandkleur, een goudbruin en een zilvergrijs. Markant is dat de wittere delen hoogpoliger zijn, terwijl de donkerder delen lager zijn geschoren. Voorts zijn de bestaande dessins Prosper en Vernon uitgebreid met aantrekkelijke kleuren. Aan het kleurenpalet van Prosper zijn de items Grey Light, Black, Grey Bottle green, Grey Custard Warmth en Grey Copper toegevoegd. Vernon is aangevuld met twee diepe, warme kleuren. Door de keuze van de draad ontstaat een fraai licht-schaduweffect. Dit dessin kan in iedere gewenste lengtemaat worden geleverd.

(Vloerenplein, 20-09-2019)

 
Slotbericht InCoDa 2019: een succes

Op-InCoDa-2019Op InCoDa 2019 'was er voor elke bezoeker wat te ontdekken en te beleven'.De Interieur Collectie Dagen 2019 zijn succesvol verlopen, zo laat het beursteam weten in zijn slotbericht. Bij elkaar 6623 vakprofessionals (2018: ruim 6500) kwamen op het driedaagse event in Evenementenhal Gorinchem af. Op de beursvloer presenteerden 135 exposanten (2018: 130) met ruim tweehonderd verschillende merken de nieuwste collecties en trends. "Zowel de bezoekers als exposanten waren erg tevreden en enthousiast," aldus Mascha de Bruin, Head of Events Interior & Retail.

"Het 10-jarig jubileum was de mooiste en meest inspirerende editie ooit die de bezoekers met Interieur Collectie Dagen beleefd hebben," zo oordeelt De Bruin. "We kregen veel positieve reacties over de mooie presentatie van de vakbeurs en het aanbod dat gepresenteerd werd. Ook hebben we opgemerkt dat er tijdens deze editie een grote groei heeft plaatsgevonden in de kwaliteit van de bezoeker."

"Wat deze editie zo succesvol maakte," benadrukt De Bruin, "is dat er voor elke bezoeker wat te ontdekken en te beleven was. Van woninginrichters, parketteurs, vloerspecialisten, projectinrichters tot meubelstoffeerders, interieurstylisten, interieurarchitecten en speciaalzaken."

De beursorganisator stelt vast dat wat ooit begon als enkel een vloerenbeurs, inmiddels is uitgegroeid tot een totaalconcept waarin de segmenten vloeren, raamdecoratie, wandbekleding en interieurstoffen samenkomen. Daarbij zorgen onder meer het Inspiratiecafé, inclusief de workshops en de lezingen, en het trio Nederlandse Kampioenschappen voor de nodige beleving rondom.

Meer dan dertig exposanten hebben zich naar verluidt al ingeschreven voor de editie 2020, die genoteerd staat voor 13, 14 en 15 september op dezelfde lokatie.

(Vloerenplein, 20-09-2019)

 
'InCoDa moet een community zijn'
Dennis-ViehoffDennis Viehoff had naast de bestaande ook veel nieuwe klanten ontvangen, maar ook veel geschreven. Hij was dan ook buitengewoon tevreden.
Er-is-veel-meer-sfeer"Er is veel meer sfeer en aandacht voor trends."
Raambekleding-en-zonweringRaambekleding en zonwering lijken een succesvol 'blijvertje'.
Je-kan-ons-Marc-van-Buren"Je kan ons inderdaad zien als een vertegenwoordiger van het traditionele parket. En daar is absoluut nog steeds ruimte voor," aldus Marc van Buren van Kerkhofs Parket.
Jan-Doornwaard-HamatJan Doornwaard, commercieel directeur Hamat, noemde de maandag een topdag.
Arie-Rikkink-InCoDa-2019Arie Rikkink: "Er hangt een goede sfeer in de lucht."
Wat-betreft-aanbod-Harry-ElshofWat betreft aanbod mag er van INTR-directeur Harry Elshof wel wat meer tapijt op de beurs komen.
Bij-Intertap-wasBij Intertap was veel aandacht voor het Hydro Laminaat en de Métropole houtcollecties (op foto). "De collecties sluiten 1-op-1 aan op de vraag vanuit de markt en zijn goed ontvangen."
Kerakoll-Geert-WellinkKerakoll's Geert Wellink bleef tot in de laatste uurtjes belangstellenden onvermoeibaar te woord staan.
Anco-RijstenbilAnco Rijstenbil (links), Nederlands Kampioen Woning- en Projectstofferen 2019, ontvangt de felicitaties van John van Keppel (Woontotaal Academy). Cotap's merk voor toebehoren Co-pro fungeert hier als kledingsponsor.
Sander-Verbruggen-Nederlands-Kampioen-ParketleggenSander Verbruggen: Nederlands Kampioen Parketleggen 2019 met felbegeerde en stoere ‘Championsbelt’.

Gisteren was de laatste beursdag van de Interieur Collectie Dagen (InCoDa) 2019. Tijd om een eerste balans op te maken van de tiende editie van het vakevenement in Gorinchem.

Richard-Lensen-InCoDa-2019Richard Lensen: "We hebben veel nieuwe producten. Voor mij zijn het nieuwe Signature laminaat, een bijzondere doorontwikkeling van het laminaat, en de PVC Pulse de eyecatchers."

Richard Lensen is blij met de extra impuls die de beurs heeft gekregen door de versterking van het segment raambekleding. "De beurs kent een mooi aanbod. Fijn dat ook de zonwering erbij is." Lensen was trots op 'zijn' mensen die met de nieuwe stand van Peitsman een prachtig open concept hadden neergezet. "Maar ik wil ook onze partners weer bedanken die ons met mooie presentaties ondersteunen. We hebben veel nieuwe producten. Voor mij zijn het nieuwe Signature laminaat, een bijzondere doorontwikkeling van het laminaat, en de PVC Pulse de eyecatchers."

Op de beurs kom je door de gangen struinend de nodige bekenden tegen, waaronder Arnout Appelo van Rinos. "Als fabrikant van entreevloerbedekking is het belangrijk te kijken hoe je producten gecombineerd kunnen worden met het aanbod dat je hier ziet. Het aanbod van matten kan en moet beter aansluiten op de trends."

Wat betreft aanbod mag er van INTR-directeur Harry Elshof wel wat meer tapijt op de beurs komen. "Dat zou het completer maken." Elshof had op de stand veel woninginrichters ontvangen, maar ook verrassend veel ZZP-ers die zich duidelijk goed willen oriënteren en informeren.

Bij Intertap was veel aandacht voor het Hydro Laminaat en de Métropole houtcollecties. "De collecties sluiten 1-op-1 aan op de vraag vanuit de markt en zijn goed ontvangen. We hebben daarmee de spreekwoordelijke spijker op de kop geslagen."

Jan Doornwaard, commercieel directeur Hamat, noemde de maandag een topdag. "We zijn na twee jaar weer van de partij op deze beurs en met zeven man vertegenwoordigd. We konden de drukte maandag nauwelijks aan. Daar krijg je echt een 'kick' van." Hamat toonde op de beurs naast de nieuwe catalogus ook de nieuwe collectie tapijt en vinyl.
Bij Tété, dat sinds kort onder dezelfde holding als Hamat resideert, was men zeer te spreken over de belangstelling. "Het bezoek is weer goed, maar iets minder dan vorig jaar schat ik zo in," aldus Arie Rikkink. "Maar zeer geïnteresseerd en kwalitatief hoogwaardig. Er hangt een goede sfeer in de lucht. De beurs is uitgegroeid tot een mooi woninginrichtingsevent."

Super-Lens-Nekeman"Super," zo omschrijft Lens Nekeman van Interfloor InCoDa 2019 in één woord. "Je krijgt het Inter Decor-gevoel weer terug."

"Super," zo omschrijft Lens Nekeman van Interfloor InCoDa 2019 in één woord. "Je krijgt het Inter Decor-gevoel weer terug. En dat zie je ook terug bij het aantal vrouwen dat de beurs bezoekt. Een aantal jaren geleden was dit nog echt een mannenbeurs. Er is nu veel meer sfeer en aandacht voor trends." Interfloor toonde op de beurs de goedlopende collectie Dynamic vinyl waarvan een aantal dessins worden opgefrist en vernieuwd, en Dynamic Wood 3D met een bijzondere embossing. Interfloor sponsorde evenals enkele andere branchegenoten het initiatief 'Interieur Vakman' (www.interieur-vakman.nl) waarmee het bedrijf de toename van het aantal vakmensen in de woonbranche wil stimuleren.

Dennis Viehoff had naast de bestaande ook veel nieuwe klanten ontvangen, maar ook veel geschreven. Hij was dan ook buitengewoon tevreden. "Een mooie beurs met veel aandacht voor onze producten."

Hoewel over het algemeen gesproken de teneur op de beurs zeer positief was, bleek niet iedereen honderd procent tevreden. Een aantal exposanten kreeg niet het bezoek waar ze op gerekend hadden, dit op basis van hun ervaringen uit het verleden, en zagen de veranderde routing als een belangrijke oorzaak. Hun stands waren naar hun mening zo eenvoudigweg niet zichtbaar genoeg.

Flamingo Parket had een paar leuke beursdagen gehad, met de maandag als uitschieter, maar noemde het bezoek 'wisselend'.

Eén van de weinige traditionele parketbedrijven die nog op de beurs is vertegenwoordigd, is Kerkhofs Parket uit het Belgische Peer. "Je kan ons inderdaad zien als een vertegenwoordiger van het traditionele parket. En daar is absoluut nog steeds ruimte voor," zo stellen Peter Peijnenburg en Marc van Buren. "Duo planken en multiplanken zijn voor ons bijproducten. Onze kracht ligt in het snel kunnen schakelen, flexibiliteit en de voorraad ruwe producten." De bijzondere producten van Kerkhofs zorgden voor de nodige belangstelling en trokken ook architecten.

Veel-sfeer-bij-RIGOVeel sfeer bij RIGO Verffabriek.

RIGO Verffabriek had ditmaal ook zijn collectie interieurverven meegebracht. "Een logisch gevolg van de tendens en aansluitend op de trends die je op de beurs waarneemt. Maar vanzelfsprekend is er zoals altijd nadrukkelijk aandacht voor onze afwerkingsproducten voor houten vloeren," vertelt Machiel van Westerhoven.

Peter Kuipers van mFLOR is blij met zijn partners INTR en Peitsman die de mFLOR en Solcora producten op de markt brengen, en wil daarnaast de organisatie een pluim geven. "Mijn complimenten. De beursorganisatie heeft goed naar ons geluisterd. En je ziet het resultaat. InCoDa is een brede, volwaardige woninginrichtingsbeurs. Volgend jaar sta ik er dan ook weer."

De organisatie was zichtbaar tevreden. In de business lounge was men op dinsdagmiddag al druk doende met de inschrijvingen van volgend jaar. "InCoDa moet een community zijn, voor en door de mensen. We willen het ambacht laten zien en inspiratie meegeven. Iedere woninginrichter die hier komt moet wat naar zijn gading vinden," aldus beursorganisator Mascha de Bruin, Head of Event InCoDa.

Vlak voor sluiting van de beurs werden zoals altijd de winnaars van het Nederlands Kampioenschap Woning- en Projectstofferen (NKWP) en het Nederlands Kampioenschap Parketleggen (NKP) bekendgemaakt. Anco Rijstenbil werd net als vorig jaar Nederlands Kampioen Woning- en Projectstofferen. Diederik van der Kamp behaalde de titel bij de junioren.

Deelnemers-en-organisatie-NKP-2019Deelnemers en organisatie NKP 2019.

Bij het NKP werd, voordat de diverse bekers werden uitgereikt, bekendgemaakt dat de felbegeerde winnaarsbokaal 'Rien Bouwmeester-trofee' dit jaar blijvend aan de nummer één zal worden uitgereikt en dat vanaf volgend jaar deze winnaarsbokaal de 'Jan van der Kroef-bokaal' zal heten. Dit als eerbetoon aan Jan van der Kroef die op de beurs bekend maakte dat dit zijn laatste NKP was.

Een-ontroerde-Jan-van-der-KroefEen ontroerde Jan van der Kroef (foto rechts) wordt door Walter Esch in het zonnetje gezet met een naar hem vernoemde bokaal.

De Walter Esch-bokaal werd vervolgens door Fred Witkamp uitgereikt aan een totaal verraste Jan-Willem van der Linden. De Rigo-bokaal ging naar Jasper Hoogervorst. Kampioen bij de junioren werd Yoeri Horvát, die een ongekend hoog aantal punten wist te behalen. En tot slot werd Sander Verbruggen gekroond als Nederlands Kampioen Parketleggen. Hij ontving naast de felbegeerde beker ook een hele stoere 'Championsbelt'.

(Vloerenplein, 18-09-2019)

 
Beaulieu Flooring Solutions brengt Rewind

RewindRewind maakt beurzen en evenementen groener."Het eerste recycleerbare beurs- en evenemententapijt ter wereld," zo omschrijft Beaulieu Flooring Solutions zijn zojuist gelanceerde product Rewind. De technologische innovatie bestaat voor honderd procent uit polyolefine en is dus geheel vrij van latex.

Doordat 'traditioneel' tapijt latex bevat, kan dit niet volwaardig worden gerecycleerd en belandt in een container en wordt gestort of verbrand, zo geeft de vloerendivisie van de Beaulieu International Group uit Wielsbeke als toelichting. Rewind daarentegen is volledig recycleerbaar tot een zuiver recyclaat dat opnieuw als grondstof kan worden gebruikt voor bijvoorbeeld het spuitgieten van nieuwe, hoogwaardige producten.

In tegenstelling tot gangbaar tapijt is in het productieproces van Rewind bovendien geen water nodig en wordt 83 procent minder gas verbruikt. Zo vermindert de totale CO₂-uitstoot met ruim een derde. De rollen zijn voorts vlotter hanteerbaar door hun lager totaalgewicht, behoeven minder opslagruimte en vergemakkelijken het transport.

Jaarlijks wordt meer dan honderd miljoen vierkante meter tapijt geproduceerd om gangen, beursstanden, inkomhallen en evenementen in te richten.

(Vloerenplein, 18-09-2019)

 
Fortuna Sittard blijft scoren met COREtec

COREtec-Naturals-Grain-803-Fortuna-SittardCOREtec Naturals (decor Grain 803) op de vloer bij Fortuna.De Limburgse voetbalclub Fortuna - 'Samen nao veure' - Sittard verwelkomt voor het tweede jaar op rij COREtec als 'official partner'. Fabrikant USFloors heeft er onder meer voor gezorgd dat er nog eens ruim 1250 vierkante meter aan vloeren van zijn merk zijn komen te liggen in de Rabobank Business Lounge en in de VIP Sympathisantenruimte. Opnieuw drukbelopen ruimtes dus waar de robuuste vloerbedekking goed tot z'n recht heet te komen. Vorig seizoen waren de Business Club, diverse skyboxen en Brasserie 54 al uitgerust met de producten van de Vlaams-Amerikaanse pionier in meerlaagse rigide vloeren.

Fortuna Sittard koestert het voornemen om de hospitality naar een hoger niveau te tillen. "We hebben de afgelopen drie jaar enorme stappen gezet en de vloer van COREtec is wat mij betreft de absolute kers op de taart," zo verklaart een contente Ivo Pfennings, algemeen directeur van de huidige nummer zeventien in de Eredivisie. "We hebben ongelofelijk veel complimenten gekregen van onze business partners." Los van dit bericht meldt COREtec nog binnenkort voor het vierde opeenvolgende jaar acte de présence te zullen geven op de VT Wonen & Designbeurs in de Amsterdamse RAI, die van start gaat op de eerste dag van oktober.

(Vloerenplein, 18-09-2019)

 
Feestelijke opening Mapei in Apeldoorn

Nieuwe-pand-MapeiNieuwe pand Mapei Nederland.Mapei Nederland heeft vorige week donderdag zijn nieuwe pand aan de Oude Apeldoornseweg in Apeldoorn officieel geopend, zoals in mei al aangekondigd. Samen met zo'n tweehonderdvijftig gasten uit alle windstreken en een delegatie van het Italiaanse moederbedrijf, werd feestelijk getoost op de toekomst. Voor de gelegenheid was het gloednieuwe magazijn omgetoverd tot een feestruimte gehuld in Italiaanse sferen. Een officieel moment, met speeches van de familie Squinzi, eigenaar van Mapei Group, en van Paul Spee, directeur Mapei Nederland, ontbrak uiteraard niet.

Het multifunctionele complex op bedrijventerrein Malkenschoten biedt ruimte aan een modern magazijn met test- en coatingruimte, kantoren, showroom, trainingscentrum, twee laaddocks, een weegbrug en een '24/7'-afhaalpunt. In het nieuwe pand is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van 'eigen' producten en systemen. Op het dak liggen voorts bijna driehonderd zonnepanelen die ruim voldoende elektriciteit opwekken voor zowel kantoor als magazijn.

(Vloerenplein, 18-09-2019)

 
InCoDa 2019, een beurs met goede ‘vibe'
Arnoud-van-RavensbergArnoud van Ravensberg: 'Met LayRed scoren we echt een hit.'
Bart-CoenenBart Coenen en Iris van den Brink van T&G Wood.
Solcora-by-mFLORSolcora by mFLOR.
Bij-INTRBij INTR. hangt veelzeggend het bord 'Werkplaats'
John-CountinhoJohn Countinho.
Jury-van-het-NKWPJury van het NKWP houdt beraadslagingen.
Fred-WitkampFred Witkamp (links) en Walter Esch.
Drukte-op-de-standDrukte op de stand bij totaalleverancier Tété.
Bij-Viehoff-isBij Viehoff is onder meer Meister prominent in beeld.
Bij-Woca-krijgtBij Woca krijgt de professional uitleg over het Master Laksysteem. Links Henk Laverman.
Peter-KuipersPeter Kuipers: 'We hebben hier de perfecte spot'.
Op-de-openingsdagOp de openingsdag onthulde het beursteam de nieuwe huisstijl van de InCoDa 2020.

In de Evenementenhal Gorinchem is de tiende editie van de Interieur Collectie Dagen (InCoDa) in volle gang, het jaarlijkse evenement voor de professional in woning- en projectinrichting. Meer dan tweehonderd merken zijn deze maal present met hun nieuwste collecties en hun innovaties. De zondag, de eerste van drie beursdagen, werd door een meerderheid van de exposanten als 'positief' beoordeeld, ondanks het stralende weer buiten. "Zondag was best goed," zo meent ook Arnoud van Ravensberg van exposant Moduleo. "We zijn tot dusverre dik tevreden. Er hangt gewoon een goede 'vibe' op het evenement. Wij zelf merken dat er veel belangstelling is voor de vernieuwingen in onze LayRed. Je mag wel zeggen dat we echt een hit scoren met deze collectie. We hebben veel positieve reacties gekregen op de matte nieuwe kleuren en hetzelfde geldt voor de visgraat."

Dick-Heister-linksDick Heister (links) en Ted Engelen hebben het naar hun zin op de stand van Bijlard.

Anders dan anders dit jaar op InCoDa is dat de 'routing' niet langer zo rechttoe-rechtaan is. Verder heeft organisator Easyfairs de beurs ook prettig ruimtelijk opgezet, wat een verfrissende indruk geeft, tot tevredenheid van de exposanten. "Het oogt ruimtelijk, lekker fris en mooi open," zo oordeelt Ted Engelen van de Zoetermeerse exposant Bijlard. "Wij hebben een goede plek vlak bij de ingang, dus iedereen moet hier langs. Deze maandag verwachten we vooral dat de parketteurs hun gezicht zullen laten zien. Tot dusverre hebben we vooral veel zzp'ers gezien en veel mensen uit de stofferingswereld, en nog weinig parketteurs. Duidelijk is dat raamdecoratie en stoffering aan belang winnen hier op de beurs. InCoDa ontwikkelt zich zo tot een echte woninginrichtingsbeurs. Maar wij zijn zonder meer tevreden. Ook op zondag al, vooral in de middaguren, was er veel aanloop."

Doorkijkje-naar-de-bredeDoorkijkje naar de brede presentatie van Peitsman.

"Er heerst een prima sfeer, de beurs geeft een mooi ruimtelijk beeld en de aftrap op zondagmiddag was prima," zo vindt Frank Bossers van Unifloor. "Ik ben wel van mening dat de stoffering en de raamdecoratie, die toch wat apart in een hoek staan, beter geïntegreerd zouden moeten worden in het concept. Bedenk dat het hooguit nog een jaar of tien duurt voordat alle segmenten in de markt met elkaar verbonden zijn geraakt." Peter Kuipers van mFLOR is uiterst content: "De beurs van dit jaar is leuk, gezellig en mooi ruimtelijk ingedeeld. En wij hebben hier de perfecte spot, zo vlak bij de entree."

RIGO-Verffabriek-heeftRIGO Verffabriek heeft opnieuw zijn koffiestandje neerzet, waar iedereen 's ochtends even langs gaat. Zo ook Chris de Vries en Martijn Bonkenburg.

"InCoDa is een uiterst interessante beurs voor T&G Wood," zo laat Bart Coenen namens de exposant weten, eerder vanochtend. "Gisteren halverwege de middag piekte het bezoek voor het eerst en hebben we veel klanten te woord gestaan. Wij zijn dus al vanaf de zondag positief gestemd. Wij draaien hier eigenlijk altijd goed. InCoda is bij uitstek ook een contactmoment, zo blijkt dit jaar opnieuw. Bovendien zit er een leuke mix in het aanbod, op een beurs die verder heel aantrekkelijk is opgezet."

Peter-Klaassen-middenPeter Klaassen (midden) op de stand - met waterbuffel - van PPC.

De PPC bemant in de Evenementenhal wederom een heuse megastand, met een prominente rol voor het aspect 'beleving' in het algemeen en voor de nieuwe pvc-collectie Sense in het bijzonder."Echt top!" zo antwoorden Lisa en Peter Klaassen eensgezind op de vraag hoe het loopt. "Ook op zondag al." Een opvallende bijdrage in de beurspresentatie van de PPC is toebedeeld aan een enorme afbeelding van een waterbuffel, geïnspireerd door een Afrikaanse vakantie van Lisa, en zeker en vast onderscheidend te noemen.

Stoffeer--en-raambekledingsbedrijvenStoffeer- en raambekledingsbedrijven staan wat afgezonderd.

Bij groothandel INTR. gaat de aandacht specifiek uit naar de zzp'ers. Op vraag van deze klantengroep heeft de exposant een heuse 'Werkplaats' op poten gezet, waar doorlopend de nodige actie is te beleven. Joost Heijnen: "Er is veel te zien op de stand, veel te doen en dus ook veel belangstelling. Een belangrijk ander speerpunt bij INTR. is COREtec, dat inmiddels is uitgegroeid tot een niet weg te denken product in ons assortiment." Een exposant die eveneens van zich doet spreken met demonstraties is Woca. Henk Laverman: "Er is bijzonder veel interesse in onze nieuwe lakken. Op zondag is het bezoek op een gegeven moment aardig aangetrokken, als de maandag ook zo uitpakt, mogen we weer tevreden zijn."

Stand-met-de-deels-nieuweStand met de (deels nieuwe) merken van Holland Top Floor.

"Behoorlijk druk," zegt parketlegger en ondernemer John Coutinho over de huidige editie. "Ik ben best blij met hoe InCoDa uitpakt als woningstoffeerdersbeurs. Het traditionele parketbedrijf groeit immers door richting een veel breder segment. Dat is de toekomst, en dat ervaar ik zelf ook in mijn bedrijf. Raambekleding en pvc-vloeren bijvoorbeeld zijn een wezenlijk onderdeel van de omzet geworden. Als we het traditionele parket de ruimte willen geven op deze beurs, ik zie trouwens dat een aantal namen nu ontbreken, dan is het wellicht een idee om bijvoorbeeld een tapis-promotie centraal te stellen met alle betrokkenen." En hoe loopt het op het NKP? "Echt een pittige opdracht dit jaar, jammer alleen van een paar afzeggingen."

Frank-Vousten linksFrank Vousten (links) en Frank Bossers.

Morgen, dinsdag, is InCoDa nog van tien uur 's ochtends tot zes uur in de avond te bezoeken. Aan het eind van de middag volgt de prijsuitreiking van de nationale kampioenschappen in parketleggen, meubelstofferen en woning- en projectstofferen. Meer over de beurs volgt woensdag op deze site.

(Vloerenplein, 16-09-2019)

 
PPC exclusieve distributeur Sense

sense-pvc-vloer-woonkamer-sfeerbeeld-logoSfeerbeeld van een Sense PVC-vloer in een woonkamer. (foto: Sense)De Plinten & Profielen Centrale (PPC) heeft zijn assortiment uitgebreid met de PVC-vloeren van Sense. De groothandel in Wijk bij Duurstede is vanaf deze maand de exclusieve distributeur van het merk in Nederland en België. De brede collectie kan uit voorraad worden geleverd.

De vloeren van Sense worden door de PPC gepresenteerd als betrouwbaar, geluiddempend, volledig watervast, duurzaam en milieuvriendelijk. "De kwaliteit van de afwerking, de natuurlijke uitstraling en de zuivere samenstelling zijn belangrijke pijlers van Sense." De keuze is ruim dankzij vijf verschillende legwijzen en vier dozijn decors. De reeks bevat tegels en planken in verschillende formaten en ook visgraat.

De SPC-variant met click realiseert 10dB geluidsreductie zonder extra ondervloer, waarmee deze aantrekkelijk is voor in appartementen. Ook zijn de vloeren bijzonder geschikt voor vloerverwarming. De sterke toplaag is extra behandeld met een PUR-coating, inclusief antistatische en antibacteriële behandeling. De slipweerstand R10 is hoger dan de standaard. Sense bevat geen weekmakers.

Directeur Lisa Klaassen noemt Sense een "mooie aanvulling" op haar assortiment en beschouwt de PPC inmiddels als niets minder dan "dé totaalleverancier voor alle vloerenspecialisten." Het bedrijf vertelt graag meer over de nieuwe collectie op zijn stand (als vanouds tegenover het NKP) op de komende InCoDa. Sense (Prodinex B.V. uit Asten) heeft standnummer 712.

(Vloerenplein, 13-09-2019)

 
Florissante CBS-cijfers retail in juli

De omzetcijfers van het CBS voor ook de eerste maand van het derde kwartaal laten weinig te wensen over. De winkels in meubels en woninginrichting (plus 11,4 procent) en de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren (plus 7,1 procent) realiseren in juli de grootste omzetstijging. Het verkoopvolume in deze clusters ligt respectievelijk 10,0 procent en 7,4 procent hoger.

omzet-retail-juli19

De omzet van alle winkels in non-food bij elkaar is in juli met 2,9 procent gegroeid, bij een volumetoename van 2,3 procent. De detailhandel als geheel boekt 3,4 procent meer omzet. Zonder correctie voor de samenstelling van de koopdagen ligt de totale omzet 5,2 procent hoger dan vorig jaar. Daarnaast is in deze zomermaand online 15,4 procent meer omgezet.

(Vloerenplein, 13-09-2019)

 
Intercombi met Lamett present op InCoDa

Beurspresentatie-IntercombiBeurspresentatie Intercombi en Lamett.Intercombi is ook dit jaar aanwezig op de InCoda in Gorinchem. De exposant uit Kaatsheuvel heeft als primeur diverse nieuwe collecties van Lamett, die eigenlijk pas voor 2020 op de planning staan. Als belangrijke partner van Lamett is het de groothandel gelukt om als eerste in Europa deze nieuwe collecties te mogen tonen.

Voor de editie 2019 van de beurs verwacht Intercombi qua uitstraling en sfeer weer een onderscheidende en aantrekkelijke stand te hebben neergezet, wederom in samenwerking met Lamett. De exposant stelt een bijzonder campagnebeeld in het vooruitzicht, dat integraal is doorgevoerd in presentatie, folder, website en sfeerbeleving, met 'natuurlijke uitstraling' als basis.

Speerpunten op de beurs worden de goed ontvangen visgraatcollecties van Farm en ParquetVinyl, naast de markante Carcassonne-collectie, bestaande uit volledig in eigen beheer geproduceerde houten vloeren. Klanten, bestaande en potentiële, mogen voorts verrassende nieuwe items tegemoet zien en krijgen aantrekkelijke mogelijkheden voorgeschoteld op het vlak van presentatie en marketing. Intercombi en Lamett ontvangen belangstellenden graag op standnummer 812.

(Vloerenplein, 13-09-2019)

 
INTR. distributeur Solcora naast Peitsman

Solcora-Nuance-logoSolcora Nuance, tegels in de kleur Duck Egg Blue.Het merk Solcora by mFLOR zal met ingang van de komende InCoDa tevens verkrijgbaar zijn bij groothandel INTR. Op de beurs van vorig jaar werd dit nieuwe rigid core product van mFLOR exclusief geïntroduceerd door zijn partner Peitsman. In overleg met de 'koninklijke' groothandel mag nu ook INTR. worden bijgeschreven als distributiepunt.

In Gorinchem zal op de stand van mFLOR nadrukkelijk aandacht worden besteed aan Solcora, onder meer aan de hand van praktische demonstraties door de onafhankelijke WoonTotaal Academy uit Zoetermeer.

Verder zal het tweetal onlangs (zie Nieuws van 3 juli) aangestelde sales promotors, Harold van Lente (regio Noord-Nederland) en Selina Mosk (Zuid-Nederland), behalve mFLOR ook Solcora gaan ondersteunen bij alle dealers.

De stand van mFLOR (nummer 202) staat zoals gebruikelijk naast die van Peitsman, direct bij de ingang. Beide zijn als het ware met elkaar verbonden door een fraaie vloer, te weten de goedlopende mFLOR Broad Leaf Grey Sycamore. Zowel Peitsman als mFLOR laten weten de bezoekers straks graag te verwelkomen in de Evenementenhal.

(Vloerenplein, 11-09-2019)

 
Rappe terugkeer Duitse 'Meisterpflicht'?

duitse-vlagBij onze oosterburen zijn de twee grote regeringspartijen, SPD en CDU, het eens over het weer invoeren van de verplichte meestertitel in een twaalftal ambachtelijke beroepen. Onder meer parketleggers, interieurstoffeerders en veel andere beroepen in de bouw zullen onder de regeling vallen. Voor bestaande bedrijven die momenteel niet zijn onderworpen aan deze zogeheten 'Meisterpflicht' gaat een uitzonderingsclausule gelden, zodat zij hun vak kunnen blijven uitoefenen.

Het Zentralverband Deutsches Baugewerbe (ZDB) is in zijn sas met de beslissing. "Vooral in de bouwsector komt het aan op de betrouwbaarheid van de uitvoerende bedrijven voor wat betreft veiligheid en consumentenbescherming. Dit was niet langer het geval bij de meeste meesterloze ambachtsbedrijven," aldus woordvoerder Felix Pakleppa, die rekening houdt met een herinvoering van de meesterverplichting in januari 2020.

Vijftien jaar geleden werden tientallen beroepen vrijgegeven in Duitsland. Sindsdien is de roep om terugkeer van de meesterverplichting (aantoonbare vakbekwaamheid) sterker geworden, onder meer vanwege een algemene teruggang in kwaliteit en een afname van het aantal jongeren in opleiding. Bescherming van bepaalde beroepen als immaterieel cultureel erfgoed is een argument dat ook vaker gehoord wordt.

(Vloerenplein, 11-09-2019)

 
Egalbase wordt Wunderlays bij Estillon

Wunderlays-Souplesse-StickWunderlays Souplesse Stick.Estillon levert vanaf deze maand de twee vernieuwde zelfklevende ondertapijten Wunderlays. Hiermee is zijn PU-range weer compleet, en wat de leverancier betreft een meer dan geschikte vervanger voor de Egalbase-range. Wunderlays Souplesse Stick 7 mm vervangt de Egalbase Red, Wunderlays Easystick 6 mm vervangt de Egalbase Black. Beide producten hebben een zeer hoog indrukherstellend vermogen, zijn licht in gewicht en gemakkelijk verwerkbaar, milieuvriendelijk geproduceerd en voor honderd procent gerecycled. Wunderlays is geschikt voor huishoudelijk gebruik en tevens projectgebruik. De trappen altijd dubbelzijdig verlijmen, adviseert Estillon.

(Vloerenplein, 11-09-2019)

 
Interfloor levert inspiratie op InCoDa
Dynamic-StoneDynamic Stone, in kiezeldessin.
Dynamic-ConcreteDynamic Concrete.
MysticoMystico, in marmerprint met donkere aders.
Wilton-NatureWilton Nature.

Interfloor, het spreekt bijna vanzelf, is present op de komende InCoDa en hoopt zijn relaties in de gespecialiseerde woning- en projectinrichting aldaar te informeren en niet te vergeten te inspireren, dit laatste met de blik op de toekomst gericht. De salesmanagers van de exposant uit Zwartsluis zullen in Gorinchem hun jongste noviteiten in tapijt en vinyl presenteren, op bovendien een volledig nieuwe stand.

Zo wordt op dit moment de met twee fraaie, actuele dessins vernieuwde vinylcollectie Dynamic Stone geïntroduceerd. "Het halfsteens dessin van rustieke betonlook tegels, met een formaat van vijftig bij vijfentwintig centimeter, past helemaal binnen de huidige industriële en 'Modern Minimal' woontrend," zo prijst Interfloor aan. "Verrassend anders is het eigenzinnige kiezeldessin, een perfecte match met het huidige op natuur geïnspireerde wonen. Een absolute eyecatcher in een trendy interieur." Het product is mede dankzij de Black Tex Backing geschikt voor intensief gebruik, bovendien zeer onderhoudsarm en duurzaam.

Tegelijkertijd zal de vernieuwde Dynamic Concrete worden voorgesteld. "Deze topper binnen de uni dessins is vernieuwd met actuele betontinten, geschikt voor zeer uiteenlopende interieurs. Rauw, strak en hip. Dynamic Concrete Black Tex geeft het gevoel van een ruige betonvloer en is daarnaast toch aangenaam warm en comfortabel." Wat Interfloor betreft is de collectie het aan te bevelen alternatief voor beton, en dan met alle voordelen van vinyl.

Voorts zijn op en direct na de beurs de introducties voorzien van Mystico en Wilton Nature, een tweetal kamerbrede tapijtkwaliteiten die de aandacht op zich vestigen. "Mystico ademt de sfeer van chique marmer met zijn elegante uiterlijk van geaderd marmer en combineert dit met behaaglijk woongenot," zo lokt de exposant. "Een verrassende en trendy vloer met uitstraling." De reeks is semi-projectgeschikt en aangeraden voor karpetten op maat. De als 'oersterk' omschreven collectie Wilton Nature is vernieuwd met tien actuele tinten. "Een strak geweven tapijt met prachtig natuurlijke uitstraling, zeer grote slijtvastheid en een rechtlijnig karakter," zo besluit Interfloor.

(Vloerenplein, 09-09-2019)

 
Nieuwe vloerkledencollectie Desso Tarkett

Silky-ShadesSilky Shades.Desso Tarkett brengt deze maand een nieuwe collectie vloerkleden op de residentiële markt, bestaande uit drie thema's: Silky Shades, Silhouettes en Colour & Structure. Kenmerkend zijn hun gelaagdheid en verscheidenheid aan natuurlijk ogende structuren. De dessins zijn namelijk geïnspireerd op van bovenaf waargenomen landschappen, zeeën en gebergtes. "De verweerde look en de organische en grillige hoog-laag patronen zijn verrassend anders en voelen natuurlijk aan," zo stelt de fabrikant. "Deze kleden hebben tegelijkertijd wel een luxe en moderne uitstraling. Sfeermakers die functioneel, sterk én duurzaam zijn dankzij het gebruik van Econyl garen: een duurzaam Polyamide garen gemaakt van onder andere achtergelaten visnetten uit de oceaan die op deze wijze worden gerecycled."

(Vloerenplein, 09-09-2019)

 
BVP doet van zich spreken op InCoDa

bvp-logo-incodaDe Branchevereniging Projectinrichting (BVP) zal in zijn hoedanigheid van partner van de Interieur Collectie Dagen (InCoDa) merkbaar actief zijn op de beurs in de Evenementenhal Gorinchem, getuige een groot aantal stands van zijn leden en een rol in de organisatie van de eerste editie van het Nationaal Kampioenschap Woning- en Projectstofferen (NKWP).

Leden van de BVP die als exposant straks acte de présence geven op de InCoDa zijn BASF Thomsit, Döllken Profiles, Forbo Eurocol, Goelst, Inside Blinds, INTR., Luxaflex, Moduleo, Koninklijke Peitsman, Plinten & Profielen Centrale, Scratch no more, Storax, Toppoint en Uzin Utz.

De BVP verklaart zich achter het initiatief van het NKWP te hebben geschaard vanwege zijn onverminderde streven naar 'een goede kwaliteit' in de projectinrichting. Daarvoor worden ook opleidingen gestimuleerd en wordt medewerking gegeven aan de 'banenmarkten' om nieuwe interieurvaklieden te werven. De InCoDa wordt aanstaande zondag uit de startblokken geschoten.

(Vloerenplein, 09-09-2019)

 
Viehoff pakt uit op InCoDa
Dennis-Viehoff-incodaDennis Viehoff: "Lindura blijft een schot in de roos."
BinnenzonweringBinnenzonwering heeft zich als aanvulling op het assortiment van de vloerenspeciaalzaak succesvol bewezen.
Edition-M5-MeisterDesign Flooring Edition M5 rigid van Meister.
Elemental-AspectaElemental Rigid Core by Aspecta.

Op de komende Interieur Collectie Dagen (InCoDa) in Gorinchem zal Viehoff een groot aantal nieuwe producten aan de woninginrichting, projectinrichting en parketteur presenteren. "Bij Viehoff vindt de vakman alles onder één dak op het gebied van woningstoffering en parket. Naast de vloeren bieden wij een compleet en breed pakket aan verwerkings- en afwerkingsmaterialen. Dit one stop shopping-concept is, in combinatie met onze technische kennis en service, van grote meerwaarde voor klanten uit heel Nederland. Deze filosofie vindt men ook terug op onze beursstand," aldus Dennis Viehoff.

Vanzelfsprekend worden de laatste producten van Aspecta in het zonnetje gezet, maar op de stand van Viehoff is eveneens de nieuwe Design Flooring Edition M5 rigid van Meister te bewonderen. "De toonaangevende collecties van Aspecta hebben zich over de laatste jaren nadrukkelijk bewezen en hoeven nauwelijks uitleg. Op de beurs tonen we de laatste prachtige dessins, maar ook de moderne tegels en visgraat click welke recentelijk aan ons assortiment zijn toegevoegd."

Viehoff levert ook het laminaat van Meister en diens Lindura-collectie, de innovatieve houten vloer van Meister. Viehoff: "Lindura blijft een schot in de roos. Ecologisch verantwoord geproduceerd, met een minimaal grondstof verbruik en het product is kant-en-klaar zwevend te leggen. Grootformaat planken voor goede prijzen."

Viehoff voert ook het eigen merk Maison voor laminaat, maar ook voor binnenzonwering, dat zich als aanvulling op het assortiment van de vloerenspeciaalzaak succesvol heeft bewezen. Forestgroup biedt ook ondersteuning op de stand met de laatste ontwikkelingen op het gebied van elektrische gordijnrails en de populaire wave gordijnenrails-systemen.

Tot slot zal ook Schönox op de stand van Viehoff vertegenwoordigd zijn. "We presenteren de Schönox HS 10, een snel afbindend, zelfverlopend hybride egaliseermiddel met Hybrid Active Dry Technology. Een bijzonder product vanwege zijn eigenschappen. Door de kristallisering en daardoor snelle droging kan men bij dit stabiele product al na zes uur beginnen met zijn werkzaamheden. Op de beurs zullen we ook drie soorten pvc-lijmen tonen en tot slot niet te vergeten onze eigen merk Viehoff hightech plintenlijm."

Viehoff is op de beurs te vinden op standnummer 616.

(Vloerenplein, 06-09-2019)

 
Bodiax brengt nieuwe collectie visgraat
Mare-BP385-visgraatMare BP385 visgraat, oogt bijna als echt hout.
Nieuwe-trailer-BodiaxNieuwe trailer van Bodiax gaat de weg op.

Bodiax is meer dan goed te spreken over het succes van zijn visgraat PVC-collectie Aringa BP380, een gang van zaken die volgens dit merk van Heditex valt te herleiden tot de ongekende populariteit van PVC-vloeren in visgraatmotief dit jaar. Aangezien deze zo goed is aangeslagen, heeft Bodiax het besluit genomen om nóg een collectie in visgraat samen te stellen. Deze nieuwe reeks heeft de naam Mare BP385 meegekregen en is vanaf heden uit voorraad leverbaar.

De Mare BP385 bestaat uit een viertal fraaie eiken decors, met een voelbare register embossing en een volgens Bodiax bijzonder mooie matte uitstraling, waardoor deze bijna niet te onderscheiden zijn van echt hout. De visgraat Mare BP385 laat zich overigens combineren met de stroken uit de bestaande PVC-collectie Varuna BP390, waarmee men een traditionele visgraat met bies en border zou kunnen leggen of juist speelse blokpatronen.

Verder nog meldt Heditex dat sinds begin vorige maand de nieuwe trailer van zijn merk Bodiax rond rijdt in het land, duidelijk herkenbaar en zichtbaar.

(Vloerenplein, 06-09-2019)

 
Barometer woonbranche terug positief

Zo vlak voor de beurs in Gorinchem komt Van Es Marketing Services met het gunstige bericht dat zijn 'woonbranche economische barometer' de afgelopen maand weer uit het rood is geklommen. De barometer sluit augustus af met een stijging van bijna negen punten ten opzichte van de voorgaande maand, op een stand van 4,4. De verbetering wordt veroorzaakt door een toename van het aantal woningtransacties en een positieve omzetontwikkeling bij de woondetaillist.

baro-2019-08De barometer staat weer boven de nullijn en geeft dus een indicatie van groei van de markt. (bron: marktdata.nl)

De index van de omzetontwikkeling van woondetaillisten is in het tweede kwartaal met 14,2 punten verbeterd. De deelindicator komt uit op een stand van 6,0. Ruim de helft (52 procent) van de woondetaillisten noteert in dit kwartaal een toename van de omzet, tegenover krap de andere helft (46 procent) een daling.

De in de barometer verwerkte CBS-gegevens tonen onder meer dat de stemming onder consumenten in augustus een beetje is gezakt. Het consumentenvertrouwen komt uit op 0, tegen 2 in juli. De koopbereidheid verbetert niettemin een fractie, van -1 in juli naar nu 0. Ook vinden consumenten de tijd voor het doen van grote aankopen wat gunstiger. Het producentenvertrouwen industrie blijft in augustus stabiel op 3,9 staan.

In de hier meegewogen verslagmaand juli zijn volgens cijfers van het CBS 21.039 bestaande koopwoningen verkocht. Dit is 7,5 procent meer dan in dezelfde periode in 2018. Ten opzichte van juni dit jaar werden zelfs 35,8 procent meer bestaande koopwoningen verkocht. De deelindicator van de woningmarkt staat op 7,5, een verbetering van liefst 23 punten ten opzichte van de voorgaande maand.

(Vloerenplein, 06-09-2019)

 
Moduleo brengt noviteiten naar InCoDa

Moduleo is dit jaar wederom present op de InCoDa in Gorinchem en belooft een drietal noviteiten en uitbreidingen op bestaande collecties voor te stellen aan het vakbezoek. De aandacht gaat hierbij uit naar de collecties LayRed en Moods 2.0.

Moduleo-InCoDa--2019Nieuwe ontwikkelingen bij Moduleo te zien op InCoDa.

Inspelend op de vraag van de Nederlandse markt naar grote formaten, breidt Moduleo zijn LayRed-collectie uit met een groot plankformaat, om precies te zijn 149 bij 21 centimeter. Evenzo van belang is dat het in eigen huis ontwikkelde 'emboss in register' nu ook op de LayRed-collectie is toegepast, een bijzondere techniek die eerder al voor de Impress-collectie van het merk werd ontwikkeld.

Deze laatste ontwikkeling houdt in dat de sterke punten van LayRed worden gecombineerd met een reliëf dat wat Moduleo betreft indrukwekkend genoemd mag worden. "De zeer verfijnde techniek die ervoor zorgt dat de houtstructuur tastbaar aanwezig is," zo verklaart de Vlaamse exposant uit Avelgem. "Het reliëf is volledig afgestemd op het dessin en heeft een supermatte finish. Dit zorgt voor een zeer realistisch beeld waarbij elk detail van de houtstructuur geaccentueerd wordt en er dus levensecht uitziet. Door het hyperrealistisch reliëf voel je de diepte van de groeven, lijnen en knoesten."

Voorts wordt de creatieve Moods-collectie uitgebreid met nieuwe patronen en kleurstellingen, waarmee zich derhalve nog meer boeiende vloeren laten creëren. Moduleo bemant stand 104 op de beurs, die volgende week zondag van start gaat in de Evenementenhal.

(Vloerenplein, 06-09-2019)

 
Nieuwe medewerker Holland Top Floor

Mike-VeldhuisMike Veldhuis.Bij Holland Top Floor te Almelo, distributeur van de pvc-vloeren van Kährs, IPC en Objectflor, is een nieuwe binnendienstmedewerker aangesteld. Mike Veldhuis is afgelopen maandag begonnen aan deze nieuwe uitdaging.

Hij gaat op kantoor de dealers en architecten voorzien van informatie, brochures en stalen. Tevens zal hij geïnteresseerde consumenten informeren en doorverwijzen naar de dealers van de Twentse vloerenverdeler. Veldhuis is ook aanwezig op de aanstaande beurs InCoDa.

(Vloerenplein, 06-09-2019)

 
Dag van de Projectinrichting op komst

bvp-logoDe Branchevereniging Projectinrichting (BVP) organiseert op dinsdagmiddag 8 oktober a.s. weer de jaarlijkse Dag van de Projectinrichting. Dit betreft een bijeenkomst voor alle leden én voor projectinrichters die interesse hebben om lid van de branchevereniging te worden.

Werd zijn doelgroep aanvankelijk gevormd door alleen projectinrichters (vloer- en stoffeerbedrijven), is de BVP inmiddels een brede vereniging geworden met zo'n honderd leden. Iedereen die werkzaam is in de projectinrichting - 'van vloer tot wand' - kan lid worden: van éénmanszaak tot multinational, van uitvoerend bedrijf tot leverancier en producent.

Deze maal wordt de Dag van de Projectinrichting gehouden in het Koetshuis van het Utrechtse Kasteel Haarzuilens. Projectinrichters die belangstelling hebben om kennis te maken met de BVP kunnen dat aangeven via Dit e-mailadres is beveiligd tegen spambots, u heeft JavaScript nodig om het te kunnen bekijken .

(Vloerenplein, 04-09-2019)

 
Licentieovereenkomst I4F met Tarkett

i4f-logo-rietveldJohn Rietveldt: 'Overeenkomst met Tarkett schraagt onze strategie om met de besten in zee te gaan.'I4F, een groep bedrijven die octrooien en technologieën beschikbaar stelt aan de vloerenindustrie, heeft een licentieovereenkomst ondertekend met opnieuw een zwaargewicht in de branche. Te weten met Tarkett, het in Frankrijk gevestigde concern dat praktisch overal ter wereld actief is met een totaalaanbod aan vloerbedekking. Als onderdeel van de overeenkomst verleent Tarkett aan I4F licentierechten voor 167 van zijn octrooien met betrekking tot vergrendelings-, decor- en oppervlaktetechnologieën voor vloerbedekkingsproducten.

"Deze overeenkomst met Tarkett schraagt onze strategie om met de besten in zee te gaan en komt bovenop reeds bestaande overeenkomsten met wereldwijde spelers in productie en vloerenoplossingen," aldus John Rietveldt, CEO van I4F, die in het recente verleden overigens een hoge positie heeft bekleed bij zijn nieuwe partner. I4F sloot eerder partnerschapsovereenkomsten met patenthouders als Kronospan, Classen, Ulrich Windmöller Consulting, Kowon, CFL Flooring en KingdomFlooring. Twee paradepaardjes van I4F zijn 3L TripleLock en Click4U.

(Vloerenplein, 04-09-2019)

 
James brengt nieuw product naar InCoDa

james-starterset-harde-vloerenJames lanceert op de komende Interieur Collectie Dagen (InCoDa) te Gorinchem zijn 'James Starterset voor harde vloeren'. De specialist in vlekverwijdering en onderhoudsadvies, welbekend van zijn set voor tapijt & meubelstof, zal op de beurs aanwezig zijn op de stand van Interfloor (met het nummer 408), al geruime tijd ambassadeur van het merk.

De set voor harde vloeren wordt gepresenteerd als een alles-in-één-oplossing voor onder meer vinyl, PVC, LVT, laminaat, linoleum, rubber, epoxyvloeren, keramische tegels en natuursteen. Dit wil volgens James zoveel zeggen dat een nieuwe vloer op de juiste manier in gebruik wordt genomen en op de beste manier onderhouden. De James Basisreiniger (100 ml) is bedoeld om de vloer direct na oplevering grondig te reinigen en aldus terug te brengen in de staat zoals de fabrikant deze heeft bedoeld. De James Vloerreiniger Schoon & Snel droog (100 ml) wordt aanbevolen als een 'fool proof' product voor de dagelijkse reiniging, zonder streep- of vlekvorming te veroorzaken daar hij geen residu op de vloer achterlaat. Voor bijvoorbeeld schoenstrepen, kauwgom, teer, cosmetica of verf, dient de James Remover (100 ml) uitkomst te bieden, een speciaal voor de harde vloer ontwikkeld product, dat deze niet aantast. Een vierde onderdeel betreft een badstof handdoekje voor gebruik met James Remover.

Het James interactief vloerdisplay kan overigens eenvoudig worden voorzien van een extra plateau om de nieuwe set voor harde vloeren te etaleren, zoals te zien zal zijn op de beurs in Gorinchem, van 15 t/m 17 september. Het door Martijn Peters geleide bedrijf is overigens recentelijk verhuisd van het industrieterrein in Grubbenvorst naar een fraaie locatie aan de Maas te Venlo, op het adres Rudolf Dieselweg 28-A.

(Vloerenplein, 02-09-2019)

 
MMFA informeert over ondervloeren

Praktische-informatie-ondervloermaterialenPraktische informatie over ondervloermaterialen in geactualiseerde versie van het MMFA-blad met technische toelichtingen en verklaringen, binnenkort ook in het Nederlands.Bij de Multilayer Modular Flooring Association (MMFA) is een geactualiseerde versie verschenen van zijn blad met technische toelichtingen en verklaringen inzake ondervloermaterialen. Een en ander houdt verband met de nieuwe Europese productnorm EN 16354:2018, die de tot nu toe van toepassing zijnde Technische Specificatie CEN/TS 16354 vervangt. Het nieuwe document in het Duits en Engels kan gratis worden gedownload vanaf www.mmfa.eu. Binnenkort volgen een Franse en Nederlandse versie.

De keuze van de juiste ondervloer, zo stelt de vereniging, is vaak beslissend voor een schadevrij gebruik van de vloerbedekkingsconstructie. Het MMFA-blad 'Ondervloermaterialen onder meerlaagse modulaire vloerbedekkingen (MMF) – controlenormen en prestatie-indicatoren' biedt sinds 2014 praktische hulp en concrete aanwijzingen op dit vlak. De nieuwe versie is aangepast aan de stand van zaken rond productnormalisatie, onderzoek en ontwikkeling. Zo wordt rekening gehouden met de nieuwe EN 16354:2018 (laminaatvloeren – ondervloeren – specificaties, eisen en keuringsmethoden) en evenzo met de geactualiseerde systematiek van de MMFA-productcategorieën 'Wood', 'Polymer' en 'Mixed'.

In de bijlage van het MMFA-blad met toelichtingen en verklaringen treft men een overzichtelijke samenvatting in twee tabellen aan van de eisen die worden gesteld aan de ondervloeren voor de verschillende MMF-producten met en onder HDF-plaat. De productopbouw van de MMFA-categorie 'Wood' met HDF-platen stelt gelijke eisen aan vloeren zoals laminaatvloeren. Zo ligt de minimale CS-waarde (drukbelasting) van de ondervloer hier bij 10 kPa en voor hogere eisen bij minstens 60 kPa. De producten van de MMFA-categorieën 'Polymer' en 'Mixed' stellen geheel andere eisen. Om schade te vermijden, hebben deze vloerbedekkingen ondervloermaterialen nodig met een hoge drukbelasting. De CS-waarde van de ondervloer moet daarvoor minstens 200 kPa bedragen en voor hogere eisen minstens 400 kPa.

(Vloerenplein, 02-09-2019)

 
5 vragen aan Mascha de Bruin (InCoDa)

Mascha-de-Bruin-nwsMascha de Bruin.Het beursteam van Interieur Collectie Dagen is op dit moment druk doende met de laatste voorbereidingen voor de 10e editie die plaatsvindt op 15, 16 en 17 september 2019 in Evenementenhal Gorinchem. In de rubriek '5 vragen aan' daarom ditmaal Head of Event Mascha de Bruin over de aankomende editie.

Het segment vloeren is volgens De Bruin een niet te missen onderdeel in de woning- en projectinrichting en is daarom een essentieel onderdeel van Interieur Collectie Dagen. "Dit laten we dan ook in elk onderdeel van de beurs naar voren komen. Het team van Interieur Collectie Dagen zit bijvoorbeeld in de organisatie van het NK Woning- en Projectstofferen. Daarnaast organiseren wij samen met inspirerende sprekers ook verschillende lezingen." Geheel nieuw op Interieur Collectie Dagen is het interactieve café waarin workshops worden gegeven. Hier geven bekende interieurbloggers workshops die de retailer helpen met het groeien in zijn of haar business.

Mascha de Bruin laat verder weten dat InCoDa het ambacht een belangrijk element vindt voor het vakevenement. "Team Interieur Collectie Dagen wil een totaal evenement voor de community neerzetten waarbij er voor elke groep iets interessant georganiseerd is. Daarnaast is het ambacht een essentieel onderdeel van de markt, waarin er helaas nu een groot tekort is aan interieur vakspecialisten. Dit tekort maakt dat we hier extra aandacht aan blijven geven. Interieur Collectie Dagen 2019 is een editie waarin het totaalconcept goed in balans is en een editie waarin keyspelers het vertrouwen in het platform uitspreken. Het is een editie vol met inspiratie, kennis, innovatie, techniek en prikkelende elementen die een 'visit the future' meegeven."

Klik hiervoor '5 vragen aan Mascha de Bruin' >>

(Vloerenplein, 30-08-2019)

 
BVP zet opleiding hoog op de agenda

BVP-logoZoals iedere branchevereniging spant ook de Branche Vereniging Projectinrichting (BVP) zich in om onderwerpen te agenderen waar individuele leden niet aan toe komen. Bijvoorbeeld op het gebied van werven en opleiden van personeel. Een globale enquête onder de BVP-leden leerde onlangs dat er meer dan 80 vacatures zijn voor uitvoerend personeel, zo meldt de branchevereniging. "Vandaar dat de vereniging veel energie steekt in dit onderwerp. Het gaat om opleiden in de breedste zin. Dat betekent dat de BVP intensieve contacten in het reguliere vakonderwijs onderhoudt met de bestaande opleidingsinstituten. En veel energie steekt in pogingen om opleidingen van de grond te tillen in streken waar die nog niet aanwezig zijn," zo laat de BVP weten.

Daarnaast worden ook gezamenlijke initiatieven van de leden projectinrichters ondersteund en faciliteert de BVP deze leden om een eigen vakopleiding op te zetten. Ook worden leden leveranciers en professionele opleiders ingezet, die op hun vakgebied actief kunnen bijdragen aan het opleiden van de toekomstige Interieurvakman. Ook zorgen zij mede voor bijscholing van de reeds actieve vaklieden. Meer informatie is verkrijgbaar via www.bvprojectinrichting.nl

(Vloerenplein, 28-08-2019)

 
Gemengd resultaat voor Balta

Cyrille-Ragoucy-CEO-balta-logoCyrille Ragoucy, CEO Balta: "Onze resultaten voor het eerste halfjaar liggen over het algemeen in de lijn van onze verwachtingen."Balta heeft in het voorbije eerste halfjaar een omzet van 351,4 miljoen euro geboekt, een toename van 9,2 procent. De organische groei bedroeg 7,5 procent. De afdeling karpetten (Rugs) behaalde wereldwijd een omzet van 119,8 miljoen euro, (+18,9 procent). De projectafdeling (Commercial) registreerde, met een omzet van 116,4 miljoen euro, 14,2 procent groei. Residentieel tapijt zag de omzet met 4,3 procent dalen en realiseerde 100,6 miljoen euro omzet.

Bij het residentiële segment bleef in het Verenigd Koninkrijk de omzet op jaarbasis stabiel. Zoals Balta had verwacht is de positieve impact in het eerste kwartaal van de pre-brexit buffervoorraad van een aantal klanten in het Verenigd Koninkrijk in het tweede kwartaal teruggeschroefd. De totale omzetdaling voor de afdeling in het eerste halfjaar was het gevolg van de gematigde handelsactiviteit in continentaal Europa, waar de volumedalingen het positieve effect van de prijsstijgingen, die bij het begin van het jaar in continentaal Europa zijn doorgevoerd, teniet deden. "We blijven ons richten op producten met een hogere marge, die in het eerste halfjaar een 'mid-single digit' groei kenden en nu 36% van de omzet van Residential vertegenwoordigen."

Bij de projectmarkt (Commercial) zorgden afnemers in de Verenigde Staten voor een tweecijferige organische groei, gestimuleerd door de toename van het marktaandeel in het kantoorsegment en de groei in nieuwe gerichte segmenten. In Europa daalde de omzet in vergelijking met vorig jaar, omdat de marktomstandigheden moeilijk bleven. De volumes in het eerste halfjaar daalden, maar tegen hogere prijzen en marges.

Balta profiteerde bij het segment karpetten (Rugs) van het terugwinnen van aandeel voor de collectie karpetten voor buitengebruik bij twee doe-het-zelf-ketens in de Verenigde Staten. In Europa daarentegen bleef het handelsklimaat over het algemeen moeilijk.

De implementatie van NEXT, het programma van drie jaar dat Balta een aanzienlijke verbetering van de resultaten moet opleveren, is in het eerste kwartaal gestart en ligt volgens het bedrijf uit het Belgische Sint-Baafs-Vijve op schema. Cyrille Ragoucy, CEO en Voorzitter van de Raad van Bestuur van Balta: "Onze resultaten voor het eerste halfjaar liggen over het algemeen in de lijn van onze verwachtingen en we blijven goed op weg om de doelstellingen te halen voor de jaarresultaten van 2019 die we in maart hebben uitgesproken. Onze afdelingen 'Rugs' en 'Commercial' lieten in de eerste zes maanden van het jaar een solide omzetgroei optekenen. Tegelijkertijd ondervonden onze marges in de eerste jaarhelft de gevolgen van kosteninflatie en de investeringen in NEXT. We zijn gefocust en op schema met de uitvoering van de verschillende initiatieven voor groei en kostenbesparing in het kader van NEXT, waarvan de eerste voordelen later in de tweede helft van het jaar verwacht worden en vanaf 2020 een aanzienlijke verbetering van onze resultaten zullen opleveren."

(Vloerenplein, 28-08-2019)

 
Interface introduceert tapijtbacking

Lichtgewicht-tapijtbacking-InterfaceLichtgewicht tapijtbacking van Interface.Interface introduceert een nieuwe versie van de Graphlex-tapijtbacking. De nieuwe backing is een lichtgewicht product dat volgens het bedrijf uit Scherpenzeel aanzienlijk eenvoudiger is te hanteren en te installeren dan zijn voorganger. Installateurs zijn volgens Interface met de nieuwe backing minder tijd kwijt aan het leggen van de tapijttegels. "Doordat de vloertegels lichter in gewicht zijn, zijn deze makkelijker te tillen en krijgen installateurs met minder fysieke belasting te maken. De kwaliteit van de vloertegels blijft identiek, maar ze zijn wel sneller te snijden."

Dankzij het doorontwikkelen van de productieprocessen en het integreren van nog meer superieure grondstoffen, heeft Interface naar eigen zeggen het gewicht van de backing met circa 15 procent verminderd. Tegelijkertijd is de ecologische voetafdruk van het product met 70 gram per vierkante meter verlaagd. "De jaarlijkse besparing hiervan komt neer op het equivalent van het opladen van 261 miljoen smartphones. Dit sluit aan op Climate Take Back, de missie van Interface om bij te dragen aan de bestrijding van klimaatverandering."

Mark Griffin, technical productmanager bij Interface EMEA: "Deze lichtere versie van Graphlex is uitvoerig getest in allerlei omgevingen. De nieuwe backing presteert in sommige gevallen zelfs beter dan zijn voorganger. Interface toont met Graphlex aan dat het loont om op het oog kleine innovaties door te voeren. De uitstootreductie is significant terwijl de kwaliteit van het product minstens even hoog is als voorheen." Eind 2019 zullen alle Interface-producten naar verwachting beschikken over de lichtere Graphlex-backing.

(Vloerenplein, 26-08-2019)

 
Johan Magnusson nieuwe CEO Kährs Group

anders wassberg-Kahrs-logo"We zijn erg blij Johan Magnusson bij Kährs te verwelkomen en zijn verheugd dat hij het bedrijf in zijn streven naar een continue groei en verdere ontwikkelingen in de toekomst gaat begeleiden," aldus Anders Wassberg, voorzitter van de raad van bestuur van Kährs.Eind vorige week maakte de Kährs Group het aantreden van Johan Magnusson als nieuwe CEO en president wereldkundig. Magnusson vervangt Christer Persson en begint uiterlijk 1 september aanstaande met zijn werkzaamheden. "We zijn erg blij Johan Magnusson bij Kährs te verwelkomen en zijn verheugd dat hij het bedrijf in zijn streven naar een continue groei en verdere ontwikkelingen in de toekomst gaat begeleiden. Hij heeft een bewezen staat van dienst bij toonaangevende en expanderende bedrijven in onze sector en beschikt over de vereiste capaciteiten om uitzonderlijke bedrijfsprestaties te bevorderen via strategische transparantie, het stimuleren van verdere commercialisering en klantgerichtheid en tegelijkertijd een gedisciplineerde uitvoering te waarborgen," aldus Anders Wassberg, voorzitter van de raad van bestuur van Kährs.

Johan Magnusson: "Kährs is een marktleider met merken die bekend staan ​​om hun traditie en een sterk product- en marktaanbod. Ik ben heel blij om bij Kährs aan te treden als CEO en met mijn ervaring bij te kunnen dragen aan de groei en versterking van het bedrijf. Het bedrijf is goed gepositioneerd om nieuwe kansen te benutten en ik heb er vertrouwen in dat we het team en de middelen hebben om meer voet aan de grond te krijgen in onze Europese kernmarkten en daarbuiten. Ik kijk er naar uit om met het Kährs-team samen te werken en het bedrijf naar een volgende ontwikkelingsfase te brengen."

De Kährs Group is een toonaangevende producent en distributeur van vloeren en levert naar eigen zeggen duurzame vloeroplossingen aan meer dan 70 landen. Naast Kährs Parket en Karelia voert het ook de merken Upofloor en Kährs Luxury Tiles. De Groep heeft ongeveer 1.700 werknemers en een jaaromzet van meer dan 3 miljard SEK.

(Vloerenplein, 26-08-2019)

 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

interfloor-ad2c3ex-2
tarkett

PPC 24 7 graag gebracht

hamat

meister

allesovertapijt-logo