banner-INTR

moduleo

edited 2394 mFLOR

headlam-2020

nieuws
Campagne COREtec bereikt kopers Benelux

COREtec-Advertentie-VT-Wonen-nummer-11Advertentie voor COREtec Stone in VT Wonen, nummer 11.USFloors Europe verwittigt goed op dreef te zijn met de promotie van zijn merk COREtec in de media. In de Benelux claimt de onderneming met een 'uitgekiende' campagne op diverse websites, in kranten en woontijdschriften en via audiovisuele kanalen, ruim drie miljoen consumenten te bereiken. Ook architecten worden via de media bereikt. De doelstelling is om de naambekendheid van COREtec bij consumenten en evenzo architecten verder te vergroten, daarbij onder meer vertrouwend op diverse 'spraakmakende' innovaties die nog in de pipeline zitten. Zelfs digitale tv wordt ingeschakeld, en wel via www.vtwonen.be waar COREtec Stone CERAtouch en COREtec Naturals visgraat uitgebreid aan bod komen.

USFloors Europe refereert verder aan marktonderzoek waaruit naar voren komt dat COREtec in de Benelux een van de meestgezochte vloerenmerken op het internet is, en beschouwt deze uitkomst als een flinke prestatie sinds de lancering van het merk in deze contreien pas vier jaar terug. De onderneming oppert dat zijn recent vernieuwde website www.coretecfloors.com (uitgerust met onder meer een gebruiksvriendelijke dealerlocator) daar zeker een rol in heeft gespeeld.

(Vloerenplein, 06-11-2020)

Victoria voorziet weinig last van lockdown

victoria-plc-logoDe Britse vloerengroep Victoria Plc pocht op langere termijn niet wezenlijk last te zullen ondervinden van de nieuwe lockdown in Engeland, die voorschrijft dat onder andere vloerenwinkels (als verkopers van niet-essentiële goederen) hun deuren een maand lang gesloten houden. De in het Verenigd Koninkrijk, Europa en Australië actieve groep verklaart dat zijn fabrieken operationeel blijven en orders blijven aannemen en uitleveren. Sterker nog, Victoria voorziet van de tweede lockdown in het land te kunnen profiteren ten koste van zijn vermeend 'zwakkere' rivalen.

"De liquiditeitspositie van de groep is sterk en we verwachten te blijven groeien ten koste van zwakkere concurrenten - met name de op de VK gefocuste bedrijven, die niet zoals Victoria het voordeel hebben om een zeer ruime meerderheid van hun inkomsten en geldstromen buiten het VK te genereren." Vandaar dat de raad van bestuur een verbeterde winstgevendheid in het vooruitzicht stelt door profijt te trekken van de achteruitgang van zijn zwakkere concurrenten.

De branie van Victoria is deels terug te voeren op een flinke stijging van zijn omzet in het kwartaal tot aan begin oktober. De omzet kwam uit op 195 miljoen pond, wat 28 procent hoger is dan vorig jaar en 9 procent meer dan geraamd voorafgaand aan Covid-19. "Dit gunstige resultaat is het gevolg van het feit dat mensen meer tijd thuis doorbrengen en op afstand werken. Deze trend moedigt consumenten aan om meer geld te steken in het opknappen van hun huizen, en bevordert ook de aankoop van nieuwe woningen in alle markten waar de groep actief is," aldus Victoria.

(Vloerenplein, 04-11-2020)

Cotap viert zijn tachtigjarig jubileum
De-eerste-generatie-BakkerDe eerste generatie Bakker bij het pand in IJsselmuiden. Rechtsachter de eigenaren Jacob en Klaas.
De-tweede-generatie-BakkerDe tweede generatie Bakker. Van links: Theo, Tiem en Gerrit, bij de opening van het nieuwe kantoor in 1974.
De-derde-generatie-BakkerDe derde generatie Bakker: Klaas (zittend) en Alfred.

Cotap viert dit jaar zijn tachtigjarig jubileum, door het familiebedrijf in Genemuiden beschouwd als een belangrijk moment in zijn historie. In een bericht aan de pers blikt de full-service vloerengroothandel terug in de tijd en verduidelijkt waaraan hij zijn succes heeft te danken.

In 1940, zo begint het verhaal, wordt Cotap opgericht door twee broers: Jacob en Klaas Bakker. Het bedrijf vestigt zich in IJsselmuiden en houdt zich voornamelijk bezig met de productie van biezenmatten. Halverwege de jaren vijftig volgt de verplaatsing naar de Oosterbrugstraat in Genemuiden. Naast biezenmatten worden dan ook kokosmatten geproduceerd.

Eind jaren zestig komt het kamerbreed tapijt op. De verkoop van kokos ondervindt daarmee stevige tegenwind. Cotap onderzoekt de mogelijkheden om zelf een begin te maken met de productie van kamerbreed tapijt. Dit blijkt dermate kostbaar dat de tweede generatie Bakker besluit om zich volledig op de distributie van tapijt te richten. Terugkijkend stelt Cotap vast dat dit een geslaagde stap was en het begin van een forse groei. De vraag naar tapijt blijft stijgen waardoor Cotap zich eind jaren tachtig transformeert naar servicepartner. De eerste collectie tapijthangers wordt getoond en een coupagebank aangeschaft.

Inmiddels staat de derde generatie Bakker aan het roer en is de distributie uitgebreid met PVC-stroken, laminaat, parket, vinyl, karpetten, randafwerking en traprenovatie. Door maatwerk en partnership stelt de vloerengroothandel het verschil te kunnen maken. Zo biedt het bedrijf sinds een paar jaar producttrainingen aan, maakt hij een digitaliseringsslag en beheert zijn eigen vervoer.

In 2020 aanbeland mag het bedrijf zijn tachtigjarig jubileum vieren. "Een bijzonder moment dat we samen met onze klanten gaan vieren. Want hun steun en vertrouwen zijn onmisbaar voor het succes van Cotap. Dit najaar profiteren onze klanten daarom van diverse vernieuwingen en jubileumacties," aldus de jubilaris.

Vanuit zijn maatschappelijke betrokkenheid wil het familiebedrijf daarnaast zijn steentje bijdragen aan de wederopbouw van het vluchtelingenkamp op Lesbos. Door een verwoestende brand op het vluchtelingenkamp Moria zijn deze zomer immers de onderkomens en alle bezittingen van meer dan dertienduizend migranten in vlammen opgegaan. Met behulp van het leger, de overheid en diverse hulporganisaties staan er inmiddels duizend nieuwe tenten in het kamp om onderdak te bieden aan gezinnen. Uit gesprekken met diverse hulporganisaties is gebleken dat er behoefte is aan een behaaglijke vloer in de tenten, nu de koude wintermaanden voor de deur staan. "Daarom gaan wij samen met onze dealers deze tenten voorzien van grastapijt. Zo hopen we het leven van deze migranten een klein beetje draaglijker te maken," zo besluit Cotap.

(Vloerenplein, 02-11-2020)

Tarkett meldt 'gedegen' kwartaalcijfers

Toepassing-iQNaturalToepassing van iQ Natural, de eerste homogene vloer met bio-attributed vinyl. (foto: Tarkett)Het internationaal opererende vloerenconcern Tarkett heeft in het derde kwartaal een netto-omzet van 776,9 miljoen euro geboekt, een daling van 14,4 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Organisch bedraagt de terugloop 10,5 procent, een flinke 'verbetering' gerelateerd aan de krimp van 20,3 procent in het tweede kwartaal van dit jaar. "Zoals verwacht bleef de vraag in het derde kwartaal van 2020 onder het niveau van vorig jaar," zo schrijft Tarkett bij zijn kwartaalcijfers. "De heropleving van de pandemie en de gedeeltelijke lockdowns blijven de investeringsbeslissingen en het klantgedrag beïnvloeden." Het concern ziet dat belangrijke markten als kantoren, sport en hospitality flink door het coronabeleid worden geraakt, terwijl andere als gezondheidszorg en residentieel een stuk meer dynamiek vertonen.

Het EMEA-segment (met hoofdzakelijk Europa) rapporteert een netto-omzet van 212,6 miljoen euro, een meer bescheiden daling van 4,9 procent, waarvan 4,7 procent op vergelijkbare basis. De residentiële activiteit weet zelfs een omzetgroei te boeken in het kwartaal. In de commerciële tak laten de elastische producten volgens Tarkett een geleidelijk herstel zien. De vraag naar tapijt voor zakelijk gebruik is gedurende het kwartaal evenwel zwak gebleven vanwege gesloten kantoren en dergelijke, maar verbeterde wel ten opzichte van een kwartaal ervoor. In de meeste landen claimt het vloerenbedrijf in het derde kwartaal beter te hebben gepresteerd dan in het tweede, met Frankrijk en Duitsland als koplopers. De divisies Noord-Amerika en Sports leveren rond een vijfde van de netto-omzet in vergeleken met vorig jaar.

Per saldo betitelt Tarkett zijn prestaties in het voorbije kwartaal als 'gedegen', met een hogere winstgevendheid en een ferme afbouw van zijn schulden. De aangepaste ebitda van het concern klimt naar 118 miljoen euro in het derde kwartaal (15,2 procent van de netto-omzet) versus 115 miljoen euro een jaar terug (toen een marge van 12,7 procent). Het voorbije kwartaal heeft dan ook mede in het teken gestaan van een aanzienlijke kostenbeperking van 34 miljoen euro, inclusief 16 miljoen euro aan structurele besparingen. Tarkett is verder goed te spreken over het hoge niveau van zijn liquiditeit per einde september (1,1 miljard euro).

(Vloerenplein, 02-11-2020)

Henry Eenkhoorn jubileert bij Hamat

Directeur-Herbert-AltenaDirecteur Herbert Altena en Henry Eenkhoorn (rechts), op de voor de sales manager export van Hamat feestelijk uitgerolde de rode loper.Hamat rolt vandaag letterlijk de rode loper uit voor Henry Eenkhoorn. De sales manager export viert dat hij vijfentwintig jaar in dienst is bij het bedrijf in Genemuiden. Hamat wil hem, ook bij deze, bedanken voor al de jaren van hard werken en toewijding tonen aan het team. Aangezien de jubilaris in een kwart eeuw met tal van mensen contact heeft gehad en velen waarschijnlijk ervaringen met hem hebben opgedaan, nodigt Hamat een ieder uit om op zijn socialemediakanalen een felicitatie aan Henry Eenkhoorn te sturen dan wel een leuke anekdote te plaatsen.

(Vloerenplein, 02-11-2020)

Mohawk boekt vooruitgang in derde kwartaal

jeffreyLorberbaum-mohawkOok CEO Jeffrey S. Lorberbaum ziet dat mensen meer tijd doorbrengen in hun huizen en vaker op afstand werken. "Wereldwijd leidt deze trend tot meer investeringen in het verbouwen van huizen en het stimuleren van nieuwe huisaankopen."Mohawk Industries heeft in het derde kwartaal een netto-omzet van 2,6 miljard dollar geboekt, een wellicht verrassende stijging van 2 procent ten opzichte van vorig jaar. De nettowinst van het concern komt in het voorbije kwartaal uit op 205 miljoen dollar, tegenover nog 156 miljoen dollar vorig jaar.

"Onze resultaten in de periode overtroffen in hoge mate onze verwachtingen, met een herstel van de omzet en een aanzienlijk hoger bedrijfsresultaat dan vorig jaar," zo stelt CEO Jeffrey S. Lorberbaum vast. "Onder aanhoudende pandemische omstandigheden brengen mensen over de hele wereld meer tijd door in hun huizen en werken op afstand. Wereldwijd leidt deze trend tot meer investeringen in het verbouwen van huizen en het stimuleren van nieuwe huisaankopen."

Alle onderdelen van het concern en alle verkoopregio's deden het volgens de topman beter dankzij de toenemende vraag en de aandikkende voorraden bij zijn afnemers. In het kwartaal overtrof de vraag zelfs de productie. Een minpuntje daarbij is volgens Lorberbaum dat de benodigde uitbreiding van de productie in de weg werd gezeten door problemen met aanwerving, training en capaciteit.

"Flooring Rest of the World leverde de beste prestaties in het kwartaal doordat onze Noord-Europese, Russische en Australische activiteiten minder werden getroffen door de pandemie. Onze segmenten Global Ceramic en Flooring North America deden het evenzo een stuk beter, terwijl ze sterker werden geraakt door COVID en uitgestelde commerciële projecten." De productgroepen laminaat, LVT en vinyl presteerden volgens de CEO per saldo het best.

De omzet van het segment Flooring Rest of the World komt in het derde kwartaal met een plus van 13 procent in de boeken (10 procent meer op basis van constante wisselkoersen). Na negen maanden staat het concern als geheel op een nettowinst van 267 miljoen dollar (2019: 480 miljoen) en een 8 procent gedaalde netto-omzet van 6,9 miljard dollar (2019: 7,5 miljard). Flooring Rest of the World levert circa 5 procent omzet in na drie kwartalen.

(Vloerenplein, 30-10-2020)

Weer bijzondere CBS-cijfers derde kwartaal

Na een bescheiden plus van 1,2 procent in het eerste kwartaal, een al wat dikkere van 9,0 procent in het tweede, tekenen de winkels in meubels en woninginrichting in het voorbije derde kwartaal een omzettoename op van liefst 17,2 procent, gekoppeld aan een volumegroei van 15,9 procent. In september bedraagt hun omzetgroei 18,2 procent, zo blijkt uit de jongste CBS-cijfers voor de detailhandel.

omzet-detailhandel-koopd

De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren waren het eerste kwartaal al stevig begonnen met een plus van 13,9 procent, gevolgd een van 26,9 procent in het tweede, en boeken in het derde kwartaal een omzetgroei van 18,7 procent, bij een volumetoename van 16,9 procent. In september komen deze winkels (waaronder de verkopers van parket, kurk en laminaat) tot een plus van 19,5 procent. Zowel de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren als de winkels in meubels en woninginrichting realiseren ook in september weer de hoogste omzetgroei van alle CBS-cijfers.

De detailhandel als geheel heeft in het derde kwartaal 9,2 procent meer omgezet dan een jaar geleden, met voor september een groei van 7,6 procent. De omzet van de winkels in non-food groeit in het voorbije kwartaal met 8,0 procent, met inbegrip van een plus van 6,2 procent in september. In de negende maand van het jaar is daarnaast online bijna 35 procent meer omgezet.

(Vloerenplein, 30-10-2020)

Hamat lanceert HQ Top Line 'Pure Black'

HQ-Top-Line-Pure-BlackHamat heeft zijn HQ Top Line-collectie uitgebreid met de 'strak' vormgegeven buitenmat Pure Black. Door de combinatie van zwart aluminium en harde borstels mag de Top Line beschouwd worden als een stoere, stevige mat met een luxe uitstraling. De mat is leverbaar op het formaat van vijftig bij tachtig centimeter. Het poolmateriaal is honderd procent polypropyleen, de poolhoogte vijftien millimeter. Hamat herinnert in deze herfstige tijden graag nog eens aan het belang van een goede buitenmat om vuil buiten de deur te houden. Om de vloer binnen goed te beschermen en droog te houden, is een combinatie van een buitenmat met een schoon- of droogloopmat aan te bevelen.

(Vloerenplein, 30-10-2020)

Global Climate Action Award voor Interface

Vloerenfabrikant-Interface-door-de-VNVloerenfabrikant Interface door de VN erkend als voorloper op het gebied van klimaatverandering. (foto: Interface)Het 'Climate Change Team' van de Verenigde Naties heeft Interface uitgeroepen tot winnaar van de '2020 United Nations Global Climate Action Awards' in de categorie 'Climate Neutral Now'. De onderscheidingen, die deel uitmaken van het 'Momentum for Change'-initiatief van 'UN Climate Change', richten zich op voorlopers op het gebied van klimaatverandering. Dertien projecten (www.unfccc.int) zijn bekroond voor hun inspanningen om dit probleem aan te pakken.

Het project 'From Mission Zero to Climate Take Back: How Interface is Transforming its Business to Have Zero Negative Impact' laat de inspanningen van de vloerenmaker zien om C02-neutraal te worden door emissies te meten en te verminderen. Meetellende prestaties zijn het verminderen van de koolstofvoetafdruk van zijn tapijttegels met 74 procent en het verminderen van broeikasgassen in zijn fabrieken met 96 procent sinds 1996. Zowat een jaar geleden gaf Interface het afgeronde karwei om het bedrijf klimaatneutraal te krijgen een vervolg met de opgave om voortaan een bijdrage te leveren aan het 'terugdraaien' van de opwarming van de aarde.

(Vloerenplein, 30-10-2020)

Zaragoza, Earth & Blossom bij Interfloor
ZaragozaZaragoza.
Mystique EarthMystique 'Earth'.
Mystique BlossomMystique 'Blossom'.

Interfloor introduceert dezer dagen de tapijtcollectie Zaragoza, een comfort bevorderende vloerbekleding die zich kenmerkt door een hoge mate van zachtheid. Het tapijt is gemaakt van het duurzame en bleekmiddelbestendige Solution Dyed PES-microfiber, waarbij de 'Ultra Soft'-zijdeglansgarens samen met de hoge pooldichtheid zorgen voor de luxe aanvoelende kwaliteit.

PES (polyester) is een synthetische vezel die goed bestand is tegen vocht en snel droogt, zo legt de leverancier uit. Daarbij is polyester licht in gewicht en vlekbestendig. Vanwege de Solution Dyed-kleuring is het tapijt zeer onderhoudsvriendelijk en bestand tegen reiniging met agressieve middelen. Doordat er geen kleurverschillen op de naden zijn, blijft bovendien snijverlies beperkt.

De nieuwe vloerbedekking is geschikt voor zwaar gebruik in de woonomgeving en wordt verder aangeprezen als UV-bestendig, permanent antistatisch en akoestiek verbeterd. De leverancier in Zwartsluis adviseert Zaragoza zonder meer ook voor de toepassing van een karpet op maat. "Zaragoza is een stijlvolle saxony cut-pile van tweedraads ton-sur-ton getwijnd garen voor een levendige structuur. Verkrijgbaar in elf voornamelijk ingetogen en breed toepasbare ton-sur-ton kleuren," zo besluit Interfloor. De adviesverkoopprijs bedraagt 109 euro per strekkende meter op 400 centimeter breed.

Voorts lanceert Interfloor twee nieuwe stalenhangers van zijn erkende 'vintage look'-collectie Mystique. De kleurset 'Earth' bevat een zestal harmonieuze, aardse kleurcombinaties. 'Blossom' gaat overduidelijk een stapje verder. Deze kleurset "bruist zonder twijfel van energie en zal een gevoel van opwinding en vreugde in het interieur creëren," zo stelt de leverancier onomwonden. In totaal is een dozijn aan trendgevoelige kleuren ontwikkeld, van aardse tinten tot energieke contrasten, waarmee een persoonlijk accent aan het interieur is aan te brengen.

De 'karaktervolle' gesneden pool is vervaardigd van honderd procent polyamide Imprel, geschikt voor zwaar woongebruik (van hal tot trap) en normaal projectgebruik. Dankzij de 'Chromojet Printing'-verftechnologie heeft Mystique een rapport van bijna twee bij drie meter. "Samen met zijn 'collage decor' oogt het patroon volledig uniek, een fantastische vloer voor kleine én grote ruimtes, zowel geschikt voor gebruik op trappen als in vertrekken waar meubels met zwenkwielen worden gebruikt," aldus Interfloor. Mystique wordt tevens aanbevolen als vloerkleed op maat. Aanvullend promotiemateriaal, waaronder nieuwe brochures, is overigens op komst.

(Vloerenplein, 28-10-2020)

Geen Architect@Work in Brussel dit jaar

De eerste editie van Architect@Eerste-editie-Architect-at-WorkEerste editie Architect@Work in Tour & Taxis in de Belgische hoofdstad uitgesteld naar 2021. (foto: Kortrijk Xpo)Work te Brussel beloofde volgens de organisatie weliswaar een geslaagd (en corona-proof) evenement te worden, maar de meest recente overheidsmaatregelen om contacten te beperken, thuis te werken en enkel essentiële verplaatsingen te doen, nopen haar tot de beslissing om de beurs uit te stellen tot een nader te bepalen tijdstip in 2021. De oorspronkelijke datum dit jaar lag eerst in mei en verschoof vervolgens naar 9 en 10 december.

(Vloerenplein, 28-10-2020)

Versterking voor Object Carpet in Nederland

Derde-van-links-HarryDerde van links Harry van der Loo, in het gezelschap van drie nieuwe collega's voor de Duitse markt. (foto: Object Carpet)De Duitse projecttapijtfabrikant Object Carpet heeft zijn nationale en internationale commerciële team uitgebreid met een viertal mensen, onder wie Harry van der Loo voor de verkoop in Nederland. Van der Loo is al meer dan vijfendertig jaar werkzaam in de verkoop, heeft een passie voor mode en interieurdesign, zo laat de fabrikant uit Denkendorf weten, en ondersteunt vanaf deze maand Jan-Willem Kok bij het adviseren van architecten in ons land.

(Vloerenplein, 28-10-2020)

'Meld- en expertisepunt' mag twee jaar door

Beroepenklikker-klein'Beroepenklikker' van campagne 'Volg je passie' uit 2018, opgezet door het Meld- en expertisepunt ten behoeve van zestig 'unieke' beroepsopleidingen.De oproep en actieve lobby van Jacco Vonhof, voorzitter van MKB-Nederland, ten gunste van het 'Meld- en expertisepunt specialistisch vakmanschap' hebben effect gehad. Het sinds 2016 bij de Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) ondergebrachte meldpunt kan een deel van zijn activiteiten in ieder geval tot en met 2022 voortzetten. De Tweede Kamer heeft gisteren bij meerderheid gestemd voor alsnog een continuering van de subsidie voor de komende twee jaar, zij het met een aanzienlijk lager bedrag dan de afgelopen jaren.

Aan de periode van vijf jaar subsidie door het ministerie van OCW leek dit jaar een einde te komen. Verschillende partijen, MKB-Nederland voorop, hebben zich echter hard gemaakt om te zorgen dat deze belangrijke functie voor kleinschalige specialistische beroepen en opleidingen doorgang kon vinden. Tot het kleinschalige specialistische vakmanschap behoren onder meer meubelstoffeerders, parketteurs en woningstoffeerders. Meer informatie: www.s-bb.nl/samenwerking/meld-en-expertisepunt-specialistisch-vakmanschap.

(Vloerenplein, 28-10-2020)

Tweede verplaatsing InCoDa blijft optie

Veel-aanloop-op-eerdere-editie-InCoDaVeel aanloop op eerdere editie van InCoDa (foto: Easyfairs/Seijbel Photography)Interfloor laat in zijn nieuwsbrief van vandaag weten uit voorzorg al besloten te hebben om begin volgend jaar niet deel te nemen aan de Interieur Collectie Dagen. Die staan zoals bekend gepland op 31 januari tot 2 februari 2021, al tekent de leverancier uit Zwartsluis aan dat op dit moment nog niet is besloten of het vakevenement doorgang kan hebben. "De voorspellingen zijn nog onzeker, zeker is wel dat wij gezien de omstandigheden onmogelijk de inspirerende plek kunnen bieden om u als woning- en projectinrichter op een aangename en veilige wijze op de hoogte te brengen van onze noviteiten," zo schrijft Interfloor. "Ondanks de ongetwijfeld zorgvuldige maatregelen vinden wij het risico te groot. Wij hopen dan ook dat de organisatie tot het besluit komt om de beurs door te schuiven naar het najaar van 2021."

In een korte reactie op de mededeling plus oproep van Interfloor, laat Mascha de Bruin, Head of Cluster Interior & Retail, weten: "Vanzelfsprekend zijn wij op de hoogte van deze ontwikkelingen. Wij vinden het jammer, maar we hebben ook begrip voor de exposant(en). Het zijn enorm uitdagende en moeilijke tijden, daarin maakt iedereen zijn of haar eigen afwegingen en keuzes. Dat respecteren wij. Echter, het is voor ons nu nog te vroeg om met verdere mededelingen te komen. Wij zijn in gesprek met veel van onze exposanten. Daarnaast hebben we ook wat tijd gevraagd om het een en ander te onderzoeken. Een mogelijke tweede verplaatsing van InCoDa vergt tijd en inspanning. We hebben afgesproken hier in de eerste week van november bij de exposanten op terug te komen. Wij hopen op ieders begrip en geduld."

(Vloerenplein, 27-10-2020)

Intertap lanceert nieuwe huisstijl

Intertap-brengt-nieuwe-huisstijl-enIntertap brengt nieuwe huisstijl en vernieuwde site.Vandaag is de nieuwe website van Intertap uit Noordwijkerhout online. Deze is te bereiken via www.hoomline-vloeren.nl De nieuwe site past in de nieuwe huisstijl die Intertap de afgelopen maanden heeft ontwikkeld en deze week is doorgevoerd. "Verpakkingen, stickers, logo's, fotomateriaal en meer dan de helft van ons point-of-sale-materiaal is al aan de nieuwe huisstijl aangepast en de rest zal snel volgen," vertelt Luuk Schrauwers, binnen Intertap belast met onder meer marketing & pr. "We willen het merk Hoomline toegankelijker maken, minder technisch, zodat het ook een pakkender verhaal wordt naar de consument toe. We gaan hiermee dan ook directer communiceren, zodat de consument meer bekend wordt met de Hoomlinevloeren-collectie en zijn bijbehorende dealer weet te vinden. Vandaar dat we 'Hoomline' aangepast en uitgebreid hebben naar 'Hoomlinevloeren'. Met het nieuwe 'Hoomlinevloeren' wordt meteen de koppeling naar onze exclusieve huiscollectie in vloeren duidelijk, bestaande uit pvc, laminaat en parketvloeren. Maar hiermee maken we ook een duidelijke koppeling met ons geselecteerd dealernetwerk in Nederland."

Belangrijke toegevoegde waarde binnen de nieuwe site www.hoomline-vloeren.nl is de nieuwe 'Vloervisualiser' die erin is opgenomen. Hiermee kan de consument op eenvoudige wijze via een foto de gekozen vloeren virtueel in zijn woonomgeving bekijken. "We kiezen met deze ontwikkeling meer dan ooit voor 'gevoel en sfeer', om de consument tot aanschaf van onze prachtige vloeren uit de Hoomlinevloeren-collectie te verleiden." Op de site zal ook ruimte zijn voor referenties van consumenten die al een vloer uit de Hoomlinevloeren-collectie hebben aangeschaft. "We hebben verder binnen onze collectie recentelijk een aantal veranderingen doorgevoerd en collecties uitgebreid. Deze update hebben we nu mooi in onze vernieuwde frisse huisstijl weten onder te brengen," aldus Luuk Schrauwers tot besluit.

(Vloerenplein, 26-10-2020)

Karpettencollectie HQ Devotion bij Hamat

HQ-Devotion-HamatNu de tijd weer is aangebroken om het binnen gezellig te maken en om de broodnodige warmte en sfeer naar de woonkamer te brengen, staat bij Hamat in Genemuiden de introductie van de aanlokkelijke karpettencollectie HQ Devotion op stapel. De nieuwe reeks karpetten bestaat uit zes luxe kwaliteiten met bij elkaar geteld liefst achttien kleuren. De karpetten zijn weldra leverbaar in verschillende afmetingen en evenzo op maat te bestellen. Op de foto het karpet HQ Tara kleur 411 Azure, gecombineerd met de HQ Pure 904 visgraat PVC-vloer uit de HQ Identity-collectie.

(Vloerenplein, 26-10-2020)

Domotex asia/Chinafloor terug in maart 2021

Domotex-Asia-Chinafloor-2020Domotex Asia/Chinafloor 2020. (foto: organisatie)Na een geslaagde editie 2020 in het vroege najaar, zo meldt de organisatie van Domotex asia/Chinafloor in zijn slotbericht, staat komende maart alweer de editie 2021 op stapel. En wel van 24 t/m 26 maart in het Shanghai New International Expo Center in Pudong. De organisatie stelt met tevredenheid vast - "ondanks de wereldwijde uitdagingen voor de gezondheid en de economie" - toch in staat te zijn geweest om een mooi platform te hebben kunnen bieden aan de internationale vloerenhandel. De voorbije editie was vanwege 'het virus' opgeschoven van het voorjaar naar 31 augustus t/m 2 september in het New Exhibition and Convention Center (NECC) in Shanghai. De beurs trok iets meer dan 850 exposanten en bijna 41000 bezoekers. Voor de fysiek afwezigen waren de digitale netwerkelementen Global Flooring Connect en Flooring Without Borders opgezet.

(Vloerenplein, 26-10-2020)

Wilco de Ruiter voelt zich thuis bij TFD

Wilco-de-RuiterWilco de Ruiter.Wilco de Ruiter hoort nu alweer een jaar bij de TFD-familie. Het in Dalfsen gevestigde bedrijf gunt ons een inkijkje in wie hij is en waar hij vandaan komt. Zo is hij zeker geen onbekende in de branche. Vijfentwintig jaar geleden stapte hij na zijn studie een uitzendbureau binnen op zoek naar een leuke baan, liefst met een auto zodat hij zijn grote liefde in het zuiden des lands kon opzoeken. Hij werd aangenomen als vertegenwoordiger in vinylvloeren en zo begon zijn loopbaan in de vloerenwereld.

De Ruiter heeft zich eerst lange tijd gericht op de consumentenmarkt voor Enia Carpets, om zich vervolgens op de projectenmarkt te storten bij Tarkett. Uiteindelijk is hij bij TFD Floortile beland, waar hij zich prettig zegt te voelen bij het familiegevoel dat er heerst. "Hier mag je zijn wie je bent. Ik voel mij thuis te midden van de groep mooie collega's die elkaar waarderen, respecteren en proberen elke dag weer het beste voor elkaar, het bedrijf en onze klanten te halen. Dit sluit heel erg aan bij mijn karakter."

De salesmanager zegt ervan te houden om mensen te motiveren, te laten groeien en met plezier en passie hun werk te laten doen. Hij vergelijkt het met zijn passie voor dieren, vooral de paarden: "Vroeger was ik zelf actief in de paardensport en nu zie ik het bij mijn dochters: door de interactie met de paarden zie ik hun zelfvertrouwen groeien en ze begrijpen dat als je iets doet met passie en vertrouwen je er veel mooie dingen voor terug krijgt."

In zijn werkomgeving vindt De Ruiter het belangrijk dat mensen wat voor elkaar over hebben en elkaar stimuleren om succes te hebben. Precies dat heeft hij naar eigen zeggen bij TFD gevonden, al kennen ze daar nog lang niet alles van hem: "Dat ik vroeger heel sportief was als wedstrijdzeiler en wielrenner, dat weten ze volgens mij nog niet."

In de loop van de jaren heeft De Ruiter heel wat vloeren bewandeld, maar welke is zijn favoriet uit de eigen collectie? "Dat is toch wel de Easy, een vloer die moeiteloos alle elementen in een interieur aan elkaar verbindt door zijn ongecompliceerd design."

(Vloerenplein, 26-10-2020)

Victoria haalt kapitaal op voor overnames

victoria-plc-logoHet Britse vloerenconglomeraat Victoria Plc laat weten een akkoord te hebben gesloten met KED Victoria Investments met het oog op verdere internationale groei. Victoria wil "snel en vastberaden" stappen zetten om her en der waargenomen overnamekansen te benutten. Dit naar eigen zeggen in het licht van de gebeurtenissen van de afgelopen maanden.

Zijn nieuwe partner is een dochterbedrijf van Koch Equity Development, dat behoort tot het Amerikaanse Koch Industries, een conglomeraat (waartoe onder meer Invista behoort) dat goed is voor een jaaromzet van 115 miljard dollar.

KED heeft toegezegd 175 miljoen pond te investeren (in de vorm van converteerbare preferente aandelen die door Victoria worden uitgegeven) om wat genoemd wordt "de voortdurende groei" van het vloerenbedrijf te ondersteunen.

"De gebeurtenissen van de afgelopen maanden hebben enkele potentieel buitengewone overnamemogelijkheden in Europa en het VK aan het licht gebracht om Victoria aanzienlijk te doen groeien, en het doel van het ophalen van 175 miljoen pond aan nieuw preferent eigen vermogen is om Victoria in staat te stellen snel en vastberaden te handelen om te profiteren van deze potentiële kansen," aldus Victoria.

Koch Industries bezit een diverse groep bedrijven, ook in segmenten van de vloerenindustrie waarin Victoria niet actief is. De directie van Victoria is van mening dat Koch Equity Development en Koch Industries de ideale langetermijnpartners zijn. Victoria ontwerpt, produceert en verdeelt tapijten, ondervloeren, keramische tegels, LVT, kunstgras en allerlei toebehoren.

(Vloerenplein, 23-10-2020)

F. Ball stelt sales manager Benelux aan

Bob-van-Wort-Sales-Manager-BeneluxBob van Wort, nieuwe sales manager Benelux van F. Ball.De Britse fabrikant van egalines en vloerlijmen F. Ball heeft Bob van Wort aangesteld als sales manager Benelux, om de groei van het bedrijf in deze regio te bevorderen. In deze nieuw gecreëerde functie wordt Van Wort verantwoordelijk voor de nauwe samenwerking met groothandels en distributeurs in geheel België, Luxemburg en Nederland. Het herkennen en ontwikkelen van nieuwe kansen en mogelijkheden om de verkoop van de producten te stimuleren, is daarbij een belangrijke taak, alsook het ondersteunen van de technische adviseurs in de regio, zo stelt F. Ball.

Voordat hij in zijn nieuwe functie begon, gaf Van Wort ook zelf technisch advies aan stoffeerders en woonwinkels over het voorbereiden van ondervloeren en het installeren van vloeren. Een onderdeel van zijn takenpakket was het beoordelen van vloeren op locatie en het geven van verwerkingsadvies op maat. De nieuwe sales manager Benelux raakte bekend met de producten van F. Ball toen hij als 'vertegenwoordiger vloeren' zeven jaar in dienst was bij interieurgroothandel Headlam, voorafgaande aan zijn overstap naar de Britten.

"Sinds Bob in 2016 bij F. Ball begon muntte hij uit in het ontwikkelen van relaties in de vloerenbranche in Nederland," zegt Jonathan Goold, export business manager voor onder meer Europa. "Dit heeft ertoe geleid dat de omzet van F. Ball is toegenomen. Hij is daarom de ideale persoon om de groei van F. Ball in de Benelux verder uit te bouwen."

"Ik ben blij dat ik mijn vaardigheden en ervaring kan gebruiken om het succes dat we in Nederland hebben bereikt in een groter gebied te verwezenlijken," zo voegt Bob van Wort aan deze woorden toe. Hij prijst de kwaliteit van de producten en het niveau van de technische kennis en ondersteuning van de Britse fabrikant. "Ik heb er alle vertrouwen in dat we dit zullen bereiken, ondanks de huidige uitdagingen."

(Vloerenplein, 23-10-2020)

<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

interfloor-ad2c3ex-2
tarkett

PPC 24 7 graag gebracht

hamat

meister

meister

allesovertapijt-logo