banner-INTR

moduleo

edited 2394 mFLOR

headlam-2020

nieuws
Domotex asia/Chinafloor terug in maart 2021

Domotex-Asia-Chinafloor-2020Domotex Asia/Chinafloor 2020. (foto: organisatie)Na een geslaagde editie 2020 in het vroege najaar, zo meldt de organisatie van Domotex asia/Chinafloor in zijn slotbericht, staat komende maart alweer de editie 2021 op stapel. En wel van 24 t/m 26 maart in het Shanghai New International Expo Center in Pudong. De organisatie stelt met tevredenheid vast - "ondanks de wereldwijde uitdagingen voor de gezondheid en de economie" - toch in staat te zijn geweest om een mooi platform te hebben kunnen bieden aan de internationale vloerenhandel. De voorbije editie was vanwege 'het virus' opgeschoven van het voorjaar naar 31 augustus t/m 2 september in het New Exhibition and Convention Center (NECC) in Shanghai. De beurs trok iets meer dan 850 exposanten en bijna 41000 bezoekers. Voor de fysiek afwezigen waren de digitale netwerkelementen Global Flooring Connect en Flooring Without Borders opgezet.

(Vloerenplein, 26-10-2020)

Wilco de Ruiter voelt zich thuis bij TFD

Wilco-de-RuiterWilco de Ruiter.Wilco de Ruiter hoort nu alweer een jaar bij de TFD-familie. Het in Dalfsen gevestigde bedrijf gunt ons een inkijkje in wie hij is en waar hij vandaan komt. Zo is hij zeker geen onbekende in de branche. Vijfentwintig jaar geleden stapte hij na zijn studie een uitzendbureau binnen op zoek naar een leuke baan, liefst met een auto zodat hij zijn grote liefde in het zuiden des lands kon opzoeken. Hij werd aangenomen als vertegenwoordiger in vinylvloeren en zo begon zijn loopbaan in de vloerenwereld.

De Ruiter heeft zich eerst lange tijd gericht op de consumentenmarkt voor Enia Carpets, om zich vervolgens op de projectenmarkt te storten bij Tarkett. Uiteindelijk is hij bij TFD Floortile beland, waar hij zich prettig zegt te voelen bij het familiegevoel dat er heerst. "Hier mag je zijn wie je bent. Ik voel mij thuis te midden van de groep mooie collega's die elkaar waarderen, respecteren en proberen elke dag weer het beste voor elkaar, het bedrijf en onze klanten te halen. Dit sluit heel erg aan bij mijn karakter."

De salesmanager zegt ervan te houden om mensen te motiveren, te laten groeien en met plezier en passie hun werk te laten doen. Hij vergelijkt het met zijn passie voor dieren, vooral de paarden: "Vroeger was ik zelf actief in de paardensport en nu zie ik het bij mijn dochters: door de interactie met de paarden zie ik hun zelfvertrouwen groeien en ze begrijpen dat als je iets doet met passie en vertrouwen je er veel mooie dingen voor terug krijgt."

In zijn werkomgeving vindt De Ruiter het belangrijk dat mensen wat voor elkaar over hebben en elkaar stimuleren om succes te hebben. Precies dat heeft hij naar eigen zeggen bij TFD gevonden, al kennen ze daar nog lang niet alles van hem: "Dat ik vroeger heel sportief was als wedstrijdzeiler en wielrenner, dat weten ze volgens mij nog niet."

In de loop van de jaren heeft De Ruiter heel wat vloeren bewandeld, maar welke is zijn favoriet uit de eigen collectie? "Dat is toch wel de Easy, een vloer die moeiteloos alle elementen in een interieur aan elkaar verbindt door zijn ongecompliceerd design."

(Vloerenplein, 26-10-2020)

Victoria haalt kapitaal op voor overnames

victoria-plc-logoHet Britse vloerenconglomeraat Victoria Plc laat weten een akkoord te hebben gesloten met KED Victoria Investments met het oog op verdere internationale groei. Victoria wil "snel en vastberaden" stappen zetten om her en der waargenomen overnamekansen te benutten. Dit naar eigen zeggen in het licht van de gebeurtenissen van de afgelopen maanden.

Zijn nieuwe partner is een dochterbedrijf van Koch Equity Development, dat behoort tot het Amerikaanse Koch Industries, een conglomeraat (waartoe onder meer Invista behoort) dat goed is voor een jaaromzet van 115 miljard dollar.

KED heeft toegezegd 175 miljoen pond te investeren (in de vorm van converteerbare preferente aandelen die door Victoria worden uitgegeven) om wat genoemd wordt "de voortdurende groei" van het vloerenbedrijf te ondersteunen.

"De gebeurtenissen van de afgelopen maanden hebben enkele potentieel buitengewone overnamemogelijkheden in Europa en het VK aan het licht gebracht om Victoria aanzienlijk te doen groeien, en het doel van het ophalen van 175 miljoen pond aan nieuw preferent eigen vermogen is om Victoria in staat te stellen snel en vastberaden te handelen om te profiteren van deze potentiële kansen," aldus Victoria.

Koch Industries bezit een diverse groep bedrijven, ook in segmenten van de vloerenindustrie waarin Victoria niet actief is. De directie van Victoria is van mening dat Koch Equity Development en Koch Industries de ideale langetermijnpartners zijn. Victoria ontwerpt, produceert en verdeelt tapijten, ondervloeren, keramische tegels, LVT, kunstgras en allerlei toebehoren.

(Vloerenplein, 23-10-2020)

F. Ball stelt sales manager Benelux aan

Bob-van-Wort-Sales-Manager-BeneluxBob van Wort, nieuwe sales manager Benelux van F. Ball.De Britse fabrikant van egalines en vloerlijmen F. Ball heeft Bob van Wort aangesteld als sales manager Benelux, om de groei van het bedrijf in deze regio te bevorderen. In deze nieuw gecreëerde functie wordt Van Wort verantwoordelijk voor de nauwe samenwerking met groothandels en distributeurs in geheel België, Luxemburg en Nederland. Het herkennen en ontwikkelen van nieuwe kansen en mogelijkheden om de verkoop van de producten te stimuleren, is daarbij een belangrijke taak, alsook het ondersteunen van de technische adviseurs in de regio, zo stelt F. Ball.

Voordat hij in zijn nieuwe functie begon, gaf Van Wort ook zelf technisch advies aan stoffeerders en woonwinkels over het voorbereiden van ondervloeren en het installeren van vloeren. Een onderdeel van zijn takenpakket was het beoordelen van vloeren op locatie en het geven van verwerkingsadvies op maat. De nieuwe sales manager Benelux raakte bekend met de producten van F. Ball toen hij als 'vertegenwoordiger vloeren' zeven jaar in dienst was bij interieurgroothandel Headlam, voorafgaande aan zijn overstap naar de Britten.

"Sinds Bob in 2016 bij F. Ball begon muntte hij uit in het ontwikkelen van relaties in de vloerenbranche in Nederland," zegt Jonathan Goold, export business manager voor onder meer Europa. "Dit heeft ertoe geleid dat de omzet van F. Ball is toegenomen. Hij is daarom de ideale persoon om de groei van F. Ball in de Benelux verder uit te bouwen."

"Ik ben blij dat ik mijn vaardigheden en ervaring kan gebruiken om het succes dat we in Nederland hebben bereikt in een groter gebied te verwezenlijken," zo voegt Bob van Wort aan deze woorden toe. Hij prijst de kwaliteit van de producten en het niveau van de technische kennis en ondersteuning van de Britse fabrikant. "Ik heb er alle vertrouwen in dat we dit zullen bereiken, ondanks de huidige uitdagingen."

(Vloerenplein, 23-10-2020)

INTR. brengt visgraatparket van Barlinek

INTR-Barlinek-vloerVisgraatparket van Barlinek, nu verkrijgbaar bij INTR.INTR. heeft visgraatparket van Barlinek in zijn assortiment opgenomen. De houten visgraatvloerencollectie van Barlinek is verkrijgbaar in de twee maten 110 mm breed bij 660 mm lang en 130 mm breed bij 725 mm lang, in negen verschillende afwerkingen. De afwerking is extra mat, geheel in overeenstemming met de huidige trend. De groothandel merkt op dat wanneer de consument speciale wensen heeft, deze vloer dan ook als onbehandeld is te leveren aan de vloerenspecialist.

Het grote voordeel van de vloeren van Barlinek is volgens INTR. het Crosslock-systeem. Dit systeem heeft geen linkse en rechtse delen, waardoor veel tijd wordt bespaard tijdens de installatie en het zaagverlies beperkt blijft.

Zijn leverancier Barlinek heeft daarnaast het milieu centraal staan, weet INTR. Zo voert het bedrijf sinds het jaar 2000 het 'one for one'-programma uit, waarbij het planten van een boom wordt medegefinancierd door elk gekocht pakket van Barlinek-vloerdelen dat gemarkeerd is met een logo van dit milieuvriendelijke initiatief. Het 'klantenbos' van Barlinek telt twintig jaar later al bijna vijftien miljoen bomen.

(Vloerenplein, 23-10-2020)

Nieuwe Sphera ESD-collectie van Forbo

Sphera-EC-ballustradeSphera EC op een ballustrade.Forbo Flooring brengt deze maand zijn nieuwe Sphera SD | EC-collectie. De homogene ESD-vinylcollectie met geleidende eigenschappen in banenmateriaal, is ontworpen om 'kritische' ruimtes zoals cleanrooms, computerruimtes, operatiekamers, laboratoria en elektronica-assemblages veilig en schoon te houden. Het ontwerp zorgt voor beheersing van statische ontladingen en deeltjesemissies in lab en industrie. De in Nederland gefabriceerde reeks is getest en goedgekeurd door het onafhankelijke Fraunhofer Instituut als zijnde 'Cleanroom Suitable Material'.

De aangebrachte geleidende rug maakt verwerking met geleidende lijm overbodig en vermindert tevens het risico op fouten tijdens het leggen. De geleidende matte lak van de SMART-control-toplaag beschermt de vloer tegen vlekken en krassen en zorgt voor gemakkelijk onderhoud. Sphera SD heeft permanent statisch-dissipatieve eigenschappen, door toevoeging van dissipatieve deeltjes. Sphera EC heeft elektrostatisch geleidende eigenschappen en bevat zogenaamde carbon black-chips. Het kleurenpalet van de collectie telt veel lichte en neutrale kleuren, naast een aantal meer uitgesproken, felle.

(Vloerenplein, 21-10-2020)

'BAU Hybride' wordt alsnog 'BAU Online'

Bau 2021 onlineDe megabouwbeurs BAU te München, die volgens een recente aankondiging gehouden zou worden in een hybride vorm (een compacte fysieke beurs, vergezeld van veel digitale presentaties) gaat alsnog uitsluitend online door. Dit houdt in dat exposanten hun bedrijf en hun innovaties digitaal kunnen tonen aan een wereldwijd publiek op wat nu BAU Online heet. De 'beursdagen' blijven 13, 14 en 15 januari 2021. De beslissing volgt op een enquête onder de exposanten, waarin een duidelijke meerderheid aangaf zich te richten op het puur digitale concept.

BAU Online biedt lezingen en forumdiscussies in de vorm van livestreams en opgenomen video's. Daarnaast krijgen bedrijven de mogelijkheid om hun producten virtueel te presenteren in hun eigen online sessies. Om met andere deelnemers van gedachten te wisselen, komen er virtuele netwerkmodules in digitaal formaat. Er zijn ook plannen om de vaste 'BAU Info Talks', met gesprekken tussen vakjournalisten en exposanten, te integreren in de nieuwe opzet. Pas in 2023 komt er dan weer een 'gewone' BAU, zij het met behoud van allerlei digitale toevoegingen. Het specifieke aanbod van de beursorganisatie voor het nieuwe concept wordt de komende dagen naar de klanten gestuurd, onder wie de nodige vloerenaanbieders.

(Vloerenplein, 21-10-2020)

Project COREtec in wellness- en fitnessclub

RobinsonCOREtecIMG 2064COREtec komt goed tot zijn recht in de deels uitdagende omstandigheden van een wellness- en fitnessclub.COREtec doet opnieuw verslag van een in het oog springend project, ditmaal bij onze oosterburen. In de wellness- en fitnessclub 'Robinson Wellfit' in Sankt Wendel werd naar aanleiding van een renovatie gekozen voor nieuwe vloeren van COREtec. In diverse ruimtes, van fitness en wellness tot kleedkamers, sauna en receptie, werd liefst zo'n negenhonderd vierkante meter van het dessin Forest uit de Naturals-collectie geplaatst. Tevens viel de keuze op een toepassing van de Mega Stone-series van het merk, meer specifiek de eveneens populaire kleur Canyon, en deze op tweehonderd vierkante meter.

"De eigenaars wilden een vloer die heel mooi oogde, snel te plaatsen was, geluiddempend is en heel makkelijk te onderhouden," zo verklaart de architect van het project hun vloerenkeuze. "We zaten met tijdsdruk, opdat het wellness- en fitnesscenter weer snel open zou kunnen gaan. Met COREtec is dat echter geen enkel probleem," zo weet voorts de vloerenlegger te vertellen. "De eigenaars waren ook bijzonder tevreden dat de bijpassende plinten en toebehoren in identiek dezelfde decoren als de vloeren konden worden geleverd." Hoe dan ook oogt het eindresultaat meer dan fraai en zijn de klanten in hun sas.

(Vloerenplein, 19-10-2020)

Headlam komt op voor veilige woonomgeving

poster-campagne-veilig-wonen-en-werkenPoster van de campagne 'Veilig wonen & werken'. De consument kan de QR-code scannen om meer te weten te komen over de waarde van brandvertragende stoffen.Headlam lanceert in november de campagne 'Veilig wonen & werken', een thema waarmee de groothandel al langer dan vandaag in de weer is. Zijn ambitie is om meer bewustwording te creëren (bij zowel woninginrichters als consumenten) voor veiligheid in de woonomgeving. Immers, de wintermaanden staan voor de deur, het leven speelt zich voor velen weer meer binnenshuis af. Dit betekent bijvoorbeeld behaaglijk brandende kaarsjes en open haarden, sfeervol weliswaar, maar ook niet van gevaar ontbloot. Daarenboven is de woonplek vanwege de Covid-19-pandemie voor de consument vaak ook diens werkplek geworden, waardoor het des te belangrijker is om deze omgeving zo veilig mogelijk in te richten.

Om een huis brandveilig te maken zijn er rookmelders, zo onderstreept Headlam, maar een weloverwogen keuze in gordijnstof of type vloerbekleding kan hier evenzo aan bijdragen. De groothandel licht toe dat de zogenaamde harde vloeren als PVC, laminaat en vinyl over het algemeen minder snel vlam vatten dan textiele vloerbedekkingen. Echter, tapijt of een vloerkleed van naaldvilt dan wel honderd procent wol zullen eveneens minder snel vlam vatten. De keuze voor toevoeging van een specifiek brandvertragende ondervloer kan nog eens extra bijdragen aan het voorkomen van de verspreiding van de brand. Headlam brengt in herinnering dat al deze productsoorten tot zijn collectie behoren.

Aan de campagne is ook een interieurstoffencollectie gekoppeld, passend 'lifestyle-interior Veilig wonen & werken' geheten, die komende maand bij de gordijndealers van de Zutphense grossier worden geleverd. In de winkels zal vanaf dan ook bekendheid worden gegeven aan de campagne door middel van posters en labels aan de stalen. Een QR-code verwijst naar een consumentgerichte website met extra uitleg. Via de socialemediakanalen van lifestyle-interior loopt nog meer communicatie, met ondersteuning van een groep Instagram-influencers. De interieurstoffen in deze collectie zijn overigens alle IFR-stoffen (een afkorting die staat voor 'inherent flame retardant'), waarmee ze minimaal voldoen aan de Europese norm; klasse 1.

Bij vloeren wordt brandvertraging aangetoond met brandklassen, zo vervolgt Headlam zijn nuttige informatievoorziening. Er bestaan zeven Eurobrandklassen: A1fl, A2fl, Bfl, Cfl, Dfl, Efl en Ffl (waarbij 'fl' staat voor 'floor'). A1 is de hoogste: de producten die hieronder vallen leveren geen enkele bijdrage aan een brand. Producten met een zeer geringe brandbare component vallen in A2, enzovoorts. Wanneer een product niet is getest of niet voldoet aan klasse E, wordt deze ingedeeld in F.

Binnen de diverse soorten die Headlam in de collectie heeft, vallen vloeren tot de B-klasse (Bfl-s1). De collectie lifestyle-interior PVC vloeren valt onder deze codering Bfl, wat betekent dat ze heel beperkt of heel moeilijk brandbaar zijn. De laminaatitems vallen onder de C-klasse (Cfl-s1). Voor tapijt staat de specifieke codering vermeld bij de technische info op het staal, per item verschillend. Certificaten van alle artikelen die vallen onder de Eurobrandklassen zijn op te vragen, zo besluit Headlam.

(Vloerenplein, 16-10-2020)

Designprijs voor One Ground Design Edition

Rann-of-Kutch-MUSEDe vloer 'Rann of Kutch' (vinyl met SPC-drager) is onderdeel van de collectie.De pas enkele weken terug gelanceerde One Ground Design Edition van Parador heeft nu al een prijs te pakken. De vloerencollectie (zie nieuws van 16 september jl.) is in New York onderscheiden met 'Goud' bij de uitreiking van de MUSE Design Award 2020 voor productontwerp. De MUSE Design Award is een internationale wedstrijd gericht op professionals uit de creatieve en ontwerpbranche. Onder auspiciën van de International Awards Associate (IAA) wordt de prijs uitgereikt door een jury van experts. In het verhaal dat Parador de markt voorschotelt, hebben markante locaties, waaronder de haven van Rotterdam, model gestaan voor de vloeren in de collectie, acht in totaal.

(Vloerenplein, 16-10-2020)

Impermo neemt merk Santana over

Toonzaal-HasseltToonzaal Hasselt. (foto: Impermo)Impermo, één van de grootste verkopers in België op het gebied van tegels, natuursteen en parket, heeft het merk Santana overgenomen uit het faillissement van Santana International, zo meldt Het Nieuwsblad online. De winkels van Santana worden evenwel niet overgenomen door het familiebedrijf uit Belgisch Limburg, dat zelf over een negental verkooppunten beschikt en nu zijn kans schoon ziet om ook kurkvloeren in zijn assortiment op te nemen.

"Met Santana hebben we niet enkel een sterk merk in kurkvloeren in handen, we hebben tegelijk een overeenkomst met dezelfde Portugese leverancier om ons van kwaliteitsvolle kurkvloeren te voorzien," zo zegt bestuurder-zaakvoerder Luk Stultjens van Impermo tegen de krant. Hij beschouwt kurk vanwege de duurzame eigenschappen van het product als een geschikte aanvulling op zijn assortiment. Binnen een maand zal een nieuwe collectie van kurkvloeren van Santana door Impermo worden aangeboden.

De dertig jaar bestaande kurkvloerenspecialist Santana werd zoals bekend eind juli failliet verklaard, volgend op een periode waarin het bedrijf bescherming tegen zijn schuldeisers had aangevraagd om, tevergeefs zo bleek, een nieuwe doorstart te kunnen maken. De tien showrooms gingen dicht en ruim veertig man verloren hun baan.

(Vloerenplein, 16-10-2020)

Vloerenbeurs Harrogate ruim half jaar later

Next-TFShow-logoDe eerstvolgende editie van de toonaangevende Britse vloerenbeurs The Flooring Show zal volgend jaar in de vertrouwde maand september plaatsvinden. De editie 2020 werd eerst verschoven naar eind februari van het komende jaar, maar de organisatie noemt het waarschijnlijk dat er dan nog altijd beperkingen zijn vanwege de pandemie en acht het van belang om pas bijeen te komen wanneer de omstandigheden meer zekerheid bieden. De nieuwe datum wordt 19 t/m 21 september 2021, de locatie is het Harrogate Convention Centre. In de tussentijd kan men vanaf begin volgend jaar terecht op een nieuw online platform, dat The Flooring Showroom is gedoopt en nieuws van honderden merken belooft te presenteren.

De hoofdmoot van het aanbod op The Flooring Show wordt gevormd door Britse fabrikanten. Nederlandse exposanten op de huidige exposantenlijst zijn Betap, Bijlard International, Condor Carpets en Unifloor Underlay Systems. Vlaamse aanbieders zijn onder meer Associated Weavers, Balta, BerryAlloc, Lano en Millennium Weavers Europe. In onze contreien evenzo bekende namen zijn voorts F. Ball, Roberts en Uzin.

(Vloerenplein, 16-10-2020)

Vloerenretailer schiet lokale horeca te hulp

LP-Den-HaagVestiging Den Haag. (foto: Laminaat en Parket)Laminaat en Parket pakt op een sympathieke wijze wat publiciteit mee met de aankondiging dat horecaondernemers, in het achttal plaatsen waar de winkelketen is gevestigd, een steuntje in de rug krijgen. Klanten van de vloerenwinkel ontvangen bij iedere bestelling vanaf duizend euro een voucher ter waarde van vijftig euro, die zij kunnen inwisselen bij een horecazaak naar keuze. Daarnaast geeft het bedrijf van Floris Jeurissen getroffen restaurant- en kroegeigenaren de kans om, tenminste zolang ze gesloten zijn, tegen kostprijs een nieuwe vloer te leggen, door zijn eigen winstmarge van de (vloer)producten te halen. Leveranciers als COREtec en Belakos zijn inmiddels bij het initiatief betrokken via het beschikbaar stellen van bedragen waarmee klanten extra restauranttegoed krijgen.

(Vloerenplein, 16-10-2020)

Nieuwe aanwinsten Beautifloor PVC Design
Nieuwe-visgraatserieNieuwe visgraatserie Beautifloor PVC Design Cité, in de uitvoering Metz.
De-vernieuwde-reeksDe vernieuwde reeks Beautifloor PVC Design Villes, met het dessin Nantes.
Nieuwe-displayNieuwe display Beautifloor PVC Design.

Beautifloor lanceert een diepgaand vernieuwde collectie PVC Design, zo bericht groothandel Peitsman. Met de blik steevast gericht op de trends van belang, kan het merk allicht niet achterblijven en voegt derhalve de 2,5 millimeter visgraatserie Cité toe aan de collectie. Deze volledig nieuwe reeks kan samen met de (vernieuwde) Villes-serie ook als visgraat met bies en band worden gelegd.

De Cité-collectie bestaat uit zes uitvoeringen in fraaie eiken natuurtinten en is voorzien van een vierzijdige v-groef. De gluedown-planken zijn eenvoudig te leggen als visgraat. Ze hebben een afmeting van 609,6 bij 114,3 millimeter en een totale dikte van 2,5 millimeter, met een slijtlaag van 0,55 millimeter.

De geheel vernieuwde Villes-serie van normale stroken is opgebouwd uit dezelfde natuurtinten als de visgraat Cité, die zich dan ook onbekommerd laten combineren. De planken hebben een afmeting 1219,2 bij 228,6 millimeter en eveneens een totale dikte van 2,5 millimeter, met slijtlaag van 0,55 millimeter plus vierzijdige v-groef. De reeks is bovendien per 1 september in prijs verlaagd, meldt Peitsman.

De series Beautifloor Rivière en Beautifloor Province blijven ongewijzigd. Deze bestaan uit de bekende zes uitvoeringen per serie met een rustieke uitstraling. Met deze collectiewisseling komen de serie Beautifloor Artiste en de bestaande serie Villes (Grenoble, Toulouse, Bordeaux, Nice, Lyon en Paris) te vervallen.

De vernieuwing van de collectie gaat gepaard met een vernieuwd display voor het PVC Design. Zo zijn nieuwe stalen voor de Cité- en Villes-series beschikbaar. De relaties van Peitsman kunnen via een van zijn filialen evenzo het nieuwe achterbord bestellen. Voor wie de gehele collectie op papier wenst te bekijken of zijn klanten in de winkel het een en ander aan informatie voor thuis wil meegeven, zijn bij de Koninklijke groothandel voorts geïllustreerde brochures PVC Design (en prijslijsten) te bestellen.

(Vloerenplein, 14-10-2020)

Stefan Armasow naar verkoopteam Vertex

Stefan-ArmasowStefan Armasow.Vertex Floors, een onderdeel van HMTX Industries, maakt bekend dat Stefan Armasow per 1 december a.s. tot de organisatie toetreedt in de functie van VP Sales ERME (Europa, Rusland en Midden-Oosten). De nieuwe man in het ambitieuze verkoopteam beschikt over ruim vijftien jaar internationale ervaring in de vloerenbranche, opgedaan bij onder meer HARO Flooring, CBC Europe en Project Floors. Meest recentelijk was hij verkoop- en marketingmanager bij Kährs Parkett Deutschland, waar hij verantwoordelijk was voor LVT in de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland).

Peter Stone, President van Vertex International Flooring, zegt verheugd te zijn Armasow aan boord te hebben gehaald. "Hij is een ware professional, met uitgebreide ervaring in de vloerenindustrie en heeft een uitstekende staat van dienst op het vlak van het aanjagen van omzetgroei naast duurzame winstgevendheid."

Vloerenbedrijf Vertex (vertex.com.cn) vormt de basis van de wereldwijde toeleveringsketen van de HMTX-bedrijvenfamilie en bedient klanten buiten Noord-Amerika met een volledig portfolio van LVT-producten. Vertex is leverancier van de productgroepen LVT Flooring, SPC Flooring, GripStrip en Isocore. Tot HMTX Industries behoren verder de merken Halstead, Metroflor, Teknoflor en Aspecta.

(Vloerenplein, 14-10-2020)

Cotap brengt nieuwe vtwonen PVC-collectie
VisgraatmotiefVisgraatmotief.
Kasteeldessin'Kasteel'-dessin.
   

Cotap heeft in samenwerking met de stylisten van vtwonen een fraaie, natuurgetrouwe PVC-collectie met 'vtwonen twist' ontwikkeld. De collectie is afgestemd op de jongste woontrends en bestaat uit een extra brede plank, diverse patroonvloeren waaronder een Hongaarse punt en visgraatmotief, plus twee tegeldecoren die ook verkrijgbaar zijn in een extra grote afmeting.

Tegel-in-betonlookTegel in betonlook.

"Met vier unieke patronen is er in deze collectie voor ieder interieur een passende vloer. De vtwonen PVC-vloeren zijn niet alleen mooi, maar ook oersterk, makkelijk in onderhoud, waterbestendig en geschikt voor vloerverwarming. Door de geluiddempende onderlaag van 10dB zijn de vloeren ook nog eens heerlijk stil," zo stelt Cotap. Belangstellenden kunnen de collectie bekijken op www.cotap.nl/vtwonen-pvc. De nieuwste editie van het magazine (nummer 10) bevat een artikel over de collectie.

(Vloerenplein, 12-10-2020)

Creatief maatwerk met Studio Moods
Studio-Moods TriangleStudio Moods 'Triangle', driehoeken in verschillende tinten eikenhout.
Studio-Moods WickerStudio Moods 'Wicker', een centrale zeshoek met parallellogrammen eromheen.
Studio-Moods Big-DiamondStudio Moods 'Big Diamond', een ruitenpatroon dat voor een 3D-effect zorgt.

IVC Commercial, de commerciële divisie van de IVC Group, daagt inrichters van projecten uit om 'uit te pakken met hun eigen stijl' en biedt daartoe de modulaire vloeren van zijn nieuwe Studio Moods aan. Door het combineren van vormen, patronen en kleuren voorziet het concept in de mogelijkheid om een (project)vloer op maat te creëren die letterlijk zijn gelijke niet kent. De oorspronkelijke kleine Studio Moods-formaten laten zich nu ook combineren met vier nieuwe XL-formaten en een uitgebreide keuze aan steen- en houtdessins uit de Moduleo 55- en Moduleo 55 Impressive-collectie.

Voor wie - onder het motto 'Play it your way' - volledige vrijheid van handelen op prijs stelt, bestaat de optie van creatief maatwerk. Dit vergt slechts drie stappen. Men begint met het kiezen van een of meer geometrische vormen, de bouwstenen van de vloer: driehoek, trapezium, parallellogram, chevron, diamant, zeshoek en rechthoek. Vervolgens ontwerpt men zijn eigen Studio Moods-patroon door een repetitieve combinatie van een of meer geometrische vormen samen te stellen. Door ze onder verschillende hoeken met elkaar te combineren, laat zich een oneindig aantal caleidoscopische patronen creëren. Voor het invullen van de patronen kunnen alle 160 dessins (hout en steen, dan wel meer expressieve kleuren) van de collecties Moduleo 55 en Moduleo 55 Impressive worden gebruikt. Creatief maatwerk is overigens mogelijk vanaf 75 vierkante meter in een doorlooptijd van vier tot zes weken, zo stelt IVC Commercial.

Voor wie in scheppend opzicht een handje geholpen moet worden of vlak voor een deadline zit, biedt de leverancier uit Avelgem een 'snelle' oplossing in de vorm van zijn QuickShip-programma. Dit biedt keuze uit ruim honderd eigentijdse, voorgedefinieerde patroonontwerpen op basis van welgeteld 69 bouwstenen. De kant-en-klare maar niettemin bijzondere patronen zijn binnen tien werkdagen uit voorraad leverbaar zonder minimale orderhoeveelheid.

Meer informatie over Studio Moods is te vinden op www.ivc-commercial.com/nl-nl. Via de website zijn ook stalen aan te vragen, brochures en dergelijke te downloaden, Youtube-filmpjes te zien en referentieprojecten te bekijken.

(Vloerenplein, 12-10-2020)

'Men kiest bewust voor mFLOR'

Lisette-Dammers en Gerard-van-Hogeloon mFLORLisette Dammers en Gerard van Hogeloon.Eind vorig jaar nam Peter Kuipers afscheid als directeur mFLOR. De dagelijkse taken werden overgedragen aan Lisette Dammers en Gerard van Hogeloon. "Peter was natuurlijk een dragende kracht binnen mFLOR," vertelt Lisette Dammers. "Die kan en moet je niet willen vervangen. Dat zul je op geheel eigen wijze moeten doen. Uiteraard een hele mooie kans en uitdaging voor Gerard en mij om hier invulling aan te geven. We hebben een onderverdeling in de taken gemaakt. Gerard concentreert zich op alles wat met Customer Service, Warehousing & Logistics te maken heeft. Ik hou me bezig met de Sales & Marketing en productontwikkeling. In het begin was dat even zoeken naar de vorm en inhoud, maar we hebben onze draai nu goed gevonden."

In het eerste halfjaar werden Dammers en Van Hogeloon geconfronteerd met de ontwikkelingen rondom COVID-19. Dammers: "Een deel van onze productie in China kwam stil te liggen. Maar gelukkig voor ons hadden we met onze voorraden al goed rekening gehouden vanwege het Chinees Nieuwjaar. We hadden een goed gevuld magazijn en daar een groot deel van de vraag mee kunnen opvangen. In Nederland zit een grote stijgende lijn in de verkopen, het is erg druk. Internationaal hebben we duidelijk gemerkt dat landen als Italië en Frankrijk volledig stil hebben gelegen. Gelukkig is dit inmiddels alweer bijna rechtgetrokken. Verder hebben alle medewerkers in het begin zo veel mogelijk vanuit huis gewerkt. Wij hebben veel ruimte in ons pand, waardoor we eenvoudig de 1,5 meter afstand regels konden implementeren en handhaven."

mFLOR begeeft zich in een behoorlijk competitieve markt en weet zich daar al jaren sterk te handhaven. Dammers: "Alle keuzes die wij maken, zijn er op gericht om een kwalitatief hoogwaardig product aan te bieden. Dit uit zich in het gebruik van kwalitatief hoogwaardige grondstoffen, de meest accurate productiemethode, eigen exclusieve dessins, enzovoorts. Al deze keuzes worden heel bewust genomen om bij te dragen aan waar mFLOR voor staat. Al deze keuzes zorgen namelijk niet alleen voor een mooie uitstraling van het product, maar zorgen voor een diepere, accurate embossing, en voor een gezond, duurzaam product zonder schadelijke stoffen en nare bijwerkingen van emissies. Al jaren investeren wij in dit gezondheid & welzijn aspect, waarbij we onze producten en het productieproces onafhankelijk laten testen en certificeren door Eurofins. Hierdoor is een keuze voor een mFLOR vloer een bewuste keuze, niet alleen voor mFLOR, maar ook voor de consument. Vorig jaar hebben wij nog eens heel goed naar ons merk gekeken en geconstateerd dat de uitstraling van het merk niet in lijn lag met de kwaliteit waar we voor staan. Dat resulteerde begin dit jaar in een geheel nieuwe look & feel met een nieuwe merk boodschap: Sense of Living. 'Een mFLOR vloer beleef je met al je zintuigen'. Zien via de natuurechte dessins, voelen door de natuurlijke structuren, horen vanwege de aangename akoestiek en prettig loopgeluid, ruiken vanwege de minimale emissie, proeven: proef de sfeer die je met een vloer kunt creëren." mFLOR blijft bezig met nieuwe mogelijkheden en producten. "Ook voor 2021 staat er weer een mooie, nieuwe collectie op stapel, waarbij we de ingezette koers van meerdere variaties binnen 1 dessin zullen voortzetten," aldus Dammers tot besluit.

(Vloerenplein, 09-10-2020)

In geluid zit niet altijd een logica
Frank-Vousten-rechtsFrank Vousten bespreekt de resultaten. (Foto: Unifloor)
Unifloor-heeft-nu-de-mogelijkheidUnifloor heeft nu de mogelijkheid om nieuwe en bestaande producten eerst in Deventer te testen. (Foto: Unifloor)
Testopstelling-UnifloorTestopstelling. (Foto: Unifloor)

Begin dit jaar nam Unifloor zijn eigen meetlaboratorium in gebruik, waar het contactgeluid op zowel een vaste zandcement vloer, maar ook op een houten draagvloer gemeten kan worden. Hoofd R&D Frank Vousten: "We hebben nu de mogelijkheid om nieuwe en bestaande producten eerst in Deventer te testen en daarna voor nieuwe of verlenging van NSG certificaten naar een geaccrediteerd meetlab te gaan. Ander groot voordeel is dat we bij projectaanvragen direct een indicatie kunnen geven over de contactgeluidreductie van de voorgeschreven producten."

Uniek aan het meetlab is volgens Unifloor de houten draagvloer die direct naast de vaste zandcementvloer is gebouwd. "Op het gebied van contactgeluidreductie op een houten draagvloer is weinig informatie voorhanden. Om contactgeluidreductie te realiseren op houten draagvloeren heb je zwaardere ondervloeren nodig die veelal in de bouw- en renovatiesector worden gebruikt. Unifloor gaat het meetlab inzetten om nieuwe ondervloeren te ontwikkelen die voldoen aan de laatste normen en eisen in de vloerenbranche, rekening houdend met de topvloeren van nu." Kan dit professionele meetlab in de toekomst ook officiële accreditaties gaan verlenen? Vousten: "Dat kan zeker, maar dat gaan we niet doen. Wij willen als leverancier niet dat men aan onze onafhankelijkheid twijfelt en zullen de officiële accreditaties daarom blijven uitbesteden."

Het laboratorium biedt ook ondersteuning aan de bestaande klanten van Unifloor. "Zij kunnen specifiek hun eigen vloeren laten testen in combinatie met producten van Unifloor. Daardoor krijgen ze een schat aan informatie op gebied van productgerichte geluidsreductie." Unifloor wil de komende jaren groei gaan behalen bij de vloerverwarming en bouw. Ook daar komt het meetlab goed bij van pas. Het meetlaboratorium biedt overigens ook tal van andere mogelijkheden dan het testen van contactgeluid. "We kijken naar een uitbreiding van de testmogelijkheden. En het ligt voor de hand dat er op dat gebied in de toekomst wat bij komt."

Hebben de behaalde resultaten in het meetlaboratorium nog voor verrassingen gezorgd? Vousten glimlacht. "Door het vele testen merk je dat er in geluid niet altijd een logica zit. Zo behoeft 'dik' niet altijd beter te zijn bij geluidsreductie. Je moet schipperen en uitproberen. Dat kan nu, en dat is nou het mooie van dit laboratorium," besluit Vousten.

(Vloerenplein, 07-10-2020)

Interiorhouse introduceert Titan Flooring

Titan-FlooringTitan Flooring van Interiorhouse.Interiorhouse, groothandel in ondervloeren, vloeren, wand- en plafondpanelen, heeft sinds juni 2019 een nieuwe eigenaar. Martijn Lieuwma, eigenaar van een bouwbedrijf, was al vanaf de start bekend met de producten van Interiorhouse. "Al in februari 2018 nam ik met mijn bouwbedrijf producten af van Interiorhouse. We waren altijd erg tevreden over de kwaliteit van hun vloeren, wand- en plafondpanelen en geïnteresseerd in hun producten. Toen ik gevraagd werd of ik Interiorhouse wilde overnemen, hoefde ik daar niet lang over na te denken en heb ik deze kans direct aangepakt. Na de overname hebben we met het team van Interiorhouse de productcatalogus kritisch onder handen genomen en waar nodig vervangen voor producten die passen bij de visie, missie en strategie die wij neer willen zetten met Interiorhouse."

Als één van de eerste in Europa lanceert Interiorhouse nu een lijn click SPC-vloeren onder de merknaam Titan Flooring. Interiorhouse heeft het exclusieve verkooprecht van de fabrikant voor Europa. Momenteel is SPC van Titan Flooring al uit voorraad in Nederland verkrijgbaar en later dit jaar volgen er meer landen, zo vertelt Lieuwma. "SPC staat voor Stone Polymer Core en is één van de laatste ontwikkelingen bij de LVT-vloeren met een hoge stabiliteit." De collectie van Titan Flooring bestaat uit een mooi assortiment houtlookkleuren, leverbaar in rechte planken en visgraat. Titan Flooring SPC heeft rondom een gepatenteerd Uniclic systeem. De dryback collectie zal later dit jaar ook verkrijgbaar zijn. Het samenstellen van een eigen collectie SPC en private label behoren tot de mogelijkheden.

Naast Titan SPC vloeren levert Interiorhouse moderne MDF plinten, voorgelakt in RAL9010, om de vloeren netjes af te werken. "De plinten hebben een lengte van 240 cm en zijn uit voorraad verkrijgbaar in de afmetingen 12 x 70/90/120 mm en 15 x 70/90/120 mm. Andere afmetingen en type plint behoren ook tot de mogelijkheden." Eind van dit jaar zal ook een nieuwe collectie laminaat van Titan Flooring leverbaar zijn. Deze collectie zal bestaan uit acht kleuren, 8 mm dikke watervast HDF delen met gepatenteerd Uniclic systeem.

(Vloerenplein, 07-10-2020)

<< Begin < Vorige 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Volgende > Einde >>

interfloor-ad2c3ex-2
tarkett

PPC 24 7 graag gebracht

hamat

meister

meister

allesovertapijt-logo