banner-INTR

moduleo

edited 2394 mFLOR

headlam-banner-10-24

nieuws
Jubilerend EPLF kiest nieuwe voorzitter

max-von-tippelskirch-eplf-logoEPLF-voorzitter Max von Tippelskirch (foto: EPLF).De vereniging van Europese producenten van laminaatvloeren (EPLF) heeft op zijn jaarlijkse algemene vergadering, afgelopen week bij gastheer Beaulieu in Antwerpen, Max von Tippelskirch (Swiss Krono Group) unaniem benoemd tot voorzitter. Sinds het vertrek van Paul De Cock (Unilin), die in mei vorig jaar tot voorzitter was gekozen maar in het najaar door Mohawk naar Noord-Amerika werd gehaald, fungeerde Von Tippelskirch al als plaatsvervangend voorzitter. De nieuwe plaatsvervangend voorzitter is Ruben Desmet (Unilin), tevens coördinator van de werkgroep Markten & Image. Eberhard Herrmann (Classen) blijft aan als derde lid van het bestuur en als coördinator van de werkgroep Techniek.

Verder gaat EPLF-directeur Peter H. Meyer van PH MEYER Wirtschaftsberatung uit het Duitse Bielefeld na 22 jaar met pensioen. Zijn opvolger na de zomer wordt Feriel Saouli, zo meldt vakblad Parkett Magazin. Zij is COO van het in Brussel gevestigde Cambre, gespecialiseerd in EU-advocatuur en communicatieadvies. Dit jaar heeft de EPLF, zoals wellicht bekend, een jubileum te vieren, want de vereniging bestaat vijfentwintig jaar.

(Vloerenplein, 12-06-2019)

 
Studio Moods in Hotel New York
Woorden-Holland-AmerikaWoorden ‘Holland Amerika Lijn’ op de gevel van Hotel New York nog altijd prominent aanwezig.
Voor-Duy-Pham-dienden-AVoor Duy Pham dienden de omgeving en de geschiedenis van het gebouw als uitgangspunt voor het interieurdesign van de kamers.

De zevenentwintig kamers in de achterbouw van Hotel New York op de Kop van Zuid in Rotterdam zijn onlangs grondig vernieuwd. Voor de bekleding van de vloer viel de keuze op Studio Moods Herringbone Slim Laurel Oak van IVC. Volgens Ethien Duy Pham, de interieurarchitect van opdrachtgever WestCord Hotels, past de uitstraling van de vloer bij de architectuur van het gebouw en maakt zijn duurzame karakter hem geschikt voor intensief gebruik.

De geschiedenis van wat ooit het hoofdkantoor van de Holland Amerika Lijn was, gaat terug tot 1901. Na zeven jaar werd aan de achterzijde een magazijn toegevoegd, weer negen jaar later gevolgd door de twee sindsdien beeldbepalende torentjes en een nieuwe gevel. Vanaf 1993 biedt het pand op de Wilhelminapier onderdak aan het hotel, evenwel met behoud van zijn nautische kenmerken. Zo verwijzen de robuuste elementen, met onder meer stalenbuismeubilair van Gispen, naar de scheepvaart die het levendige karakter in het havengebied nog altijd kenmerkt.

In de onder handen genomen kamers liet Duy Pham het dessin Laurel Oak 51262 - Herringbone Slim uit het modulaire concept Studio Moods installeren, een programma dat de mogelijkheid biedt om tien markante formaten te combineren met een brede keuzemogelijkheid in hout- en steendessins. In dit geval verwijzen zowel het houtdessin als het visgraatpatroon naar de jugendstilornamenten in de oorspronkelijke architectuur van Muller, Droogleever Fortuyn en Van der Tak. De specifieke tint van de vloer zorgt voor een warme noot in de overwegend lichte, Modern Classic-achtige interieurs.

In functioneel opzicht koos de verantwoordelijke interieurdesigner voor de producten van IVC vanwege de sterke onderlaag en transparante Protectonite PU slijtlaag, waarmee ze geschikt zijn voor intensief gebruik in hotelkamers. De verbouwing nam overigens slechts een week of zeven in beslag, een korte periode die voor de leverancier van de vloeren naar eigen zeggen geen enkel probleem vormde. Projectinrichter INZA te Vlaardingen tekent voor de plaatsing van de vloeren, op een oppervlak van duizend vierkante meter.

(Vloerenplein, 11-06-2019)

 
Nieuwe Flotex Colour-collectie

Spelen-met-kleurSpelen met kleur met modulaire collectie Flotex ColourForbo Flooring brengt deze maand zijn nieuwe Flotex Colour-collectie. Met vier dessins en negentig trendkleuren in banen, tegel- en plankformaat krijgen de kopers hiermee tal van designmogelijkheden voorgeschoteld, desgewenst te combineren met de andere reeksen van de fabrikant. Tot de collectie behoren een Flotex Acoustic Plus-tegel, die het contact- en omgevingsgeluid in projecten dempt, en een tegel met embossing, waarvan het reliëf markante punten in het ontwerp kan benadrukken.

De polyester drager van zowel de Flotex Colour-banen als de Flotex Acoustic Plus-tegel bestaat voor een vijfde deel uit gerecyclede drinkflessen. De reguliere Flotex Colour-tegels bevatten voor de helft ‘post consumer’-afval. De Flotex-vloeren zijn vrij van emissies.

(Vloerenplein, 07-06-2019)

 
Natte start deert Design District niet
Gerflor-op-deGerflor op de vertrouwde stek.
Veel-inspiratie-veel-sfeerVeel inspiratie, veel sfeer.
Bob-LooijschelderBob Looijschelder (T&M): “We hebben dit jaar voor een andere opbouw en aanpak van onze stand gekozen.”
Op-de-beurs-vindtOp de beurs vindt ook een uitgebreid lezingenprogramma plaats.

Vandaag startte onder een druilerig regenbuitje voor de zeventiende keer Design District. Het vakevenement wordt als vanouds weer in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam gehouden. De organisatie beschouwt het industrieel erfgoed als een belangrijke stimulans en pull-factor om architecten, projectinrichters, ontwerpers, enzovoorts naar zich toe te trekken.

Bezoekers-warenBezoekers waren al vroeg van de partij.

Zoals bekend behoort de beurs qua oppervlakte zeker niet tot de grootste en daarnaast is het vloerenaanbod klein. Voor een uitgebreid overzicht op het gebied van de laatste vloerentrends hoeft men niet langs te komen. Maar wil men zich eens op een andere manier verdiepen in een hoogwaardig interieuraanbod, zich laten inspireren om daarmee wellicht een nuttige vertaalslag te maken naar het eigen productassortiment, dan is een bezoek aan het altijd positieve Design District zeker op zijn plaats. En ook editie 2019 stelt wat dat betreft niet teleur: zoals altijd hebben de exposanten een inspirerend en sfeervol plaatje weten neer te zetten.

Dirk-van-Gestel-2019-DesignDirk van Gestel op de in het oog springende stand van Tarkett.

Op Design District komt men ieder jaar de bekende gezichten tegen, ook op vloerengebied. Dit jaar ontbreken helaas enkele toonaangevende spelers. Het doet echter niets af van de charme van het evenement. Flanerend langs de bekende stand van Gerflor, valt daarna als snel de presentatie van Tarkett op. Zeker een van de eyecatchers van Design District 2019. Dirk van Gestel praat ons bij. “De bijzondere presentatie is tot stand gekomen in samenwerking met Note Design Studio uit Zweden. De presentatie van het homogeen vinyl heeft hiermee een opvallend esthetisch karakter gekregen. We hebben een en ander al laten zien in Milaan, en oogstten daar veel waardering. Normaal plakken we het vlak. Nu is het voor interieurarchitecten creatief uitdagend tentoongesteld. Mogelijkheden te over. Met de collectie willen we ook de speelsheid van het gebruik van contrasterende lasnaden demonstreren. Naast de vinylcollectie zetten we ook de nieuwe collectie tapijt Human Fascination van Desso in het zonnetje. Deze op natuur geïnspireerde collectie hebben we op de beurs uitdagend gecombineerd met het vinyl. Zoals te zien is kent de presentatie een terrassering, zoals je bijvoorbeeld tegenkomt op rijstvelden.”

Forbo-benadruktForbo benadrukt op de stand de duurzaamheid van de producten.

Bij Textiles & More (T&M) komen we zoals altijd een blije Bob Looijschelder tegen. “We hebben dit jaar voor een andere opbouw en aanpak van onze stand gekozen en dat is me nu al bij aanvang van deze beurs goed bevallen. Alle productgroepen staan nu samen op een eiland en op de vloer springt Abstract van mFLOR er nu helemaal uit. Mooi toch? En met de Nachtwacht demonstreren we nadrukkelijk de mogelijkheden van onze custom-made printing.”

De-Spaanse-houtfabrikantDe Spaanse houtfabrikant FINSA. Oog-voor-detailsOog voor details bij Plexwood.

In een andere hal presenteert Arturo Unique Flooring (Uzin Utz Nederland) als specialist in kunstharsvloeren diverse soorten gietvloeren en vloercoatings waaronder de Color Collection en Arturo Concreta. Forbo benadrukt op de stand de duurzaamheid van zijn producten. “Onze vloeren zijn goed voor mensen, goed voor gebouwen en goed voor het milieu.” De Spaanse houtfabrikant FINSA bundelt zijn krachten met het Eindhovense designcollectief Envisions en laat een breed scala aan decoratieve panelen voor interieurgebruik zien.

Bij-Carpet-SignBij Carpet Sign ‘spreekt’ het product. ArturoArturo Unique Flooring (Uzin Utz Nederland), specialist in kunstharsvloeren.

Op de beurs vindt ook een uitgebreid lezingenprogramma plaats. De aftrap werd vandaag gegeven door Odette Ex, oprichter van INSIDE/INSIDE die vertelde over de noodzaak van een duurzaam en circulair interieur. Daarnaast is er op het terrein van Van Nelle een off site-programma van meerdere showrooms die voor bezoekers van Design District speciaal hun deuren openen, waaronder Gispen en objectflor. Verder is er zoals altijd veel aandacht voor aankomend talent via presentaties van beginnende ontwerpers en inspirerende ontwerpen van de studenten Product Design van de Willem de Kooning Academie.

Design District is nog te bezoeken op donderdag van 10.00 tot 20.00 uur en vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur. Vrijdag zijn naast professionals ook studenten en particulieren welkom.

(Vloerenplein, 05-06-2019)

 
Ivo Schintz naar IVC Commercial Flooring

ivo-schintz-1Ivo Schintz.Ivo Schintz gaat per direct aan de slag bij de IVC Group als president IVC Commercial Flooring. De benoeming wordt voorgesteld als een weerspiegeling van de ambitie van het bedrijf om sterk te groeien in de commerciële projectmarkt. Jan Vergote, CEO van de IVC Group, is dan ook in zijn nopjes met de komst van de ervaren Nederlander. Schintz krijgt van de topman de opdracht mee om “de commerciële activiteiten sneller te laten evolueren.”

Schintz heeft ruim twintig jaar ervaring opgedaan in de commerciële sector bij Tarkett (als Vice President - EMEA Division). De voorbije anderhalf jaar was hij werkzaam bij de Pfleiderer Group. Als president IVC Commercial Flooring, zal hij naast de verantwoordelijkheid voor alle commerciële activiteiten, ook prioriteiten stellen voor productontwikkeling en marketing vanuit een klantgericht perspectief.

De in 1997 begonnen IVC Group gaat er prat op de grootste Europese producent van tapijttegels, LVT en vinyl op rol te zijn. In tien fabrieken in België, Luxemburg, Rusland en de VS vervaardigen tweeduizend werknemers jaarlijks zo’n honderdvijftig miljoen vierkante meter vloerbekleding. Sinds 2015 behoort de IVC Group tot Mohawk Industries.

(Vloerenplein, 05-06-2019)

 
Nieuws van objectflor Benelux

Marjolein-RasMarjolein Ras.Vloerenproducent objectflor opent dezer dagen zijn nieuwe showroom op het terrein van de Rotterdamse Van Nelle Fabriek, meer precies in Het Expeditiegebouw, inmiddels werkomgeving voor diverse bedrijven. Naast de presentatie van de collecties van Expona en Polyflor, zullen op de nieuwe locatie ook activiteiten en evenementen worden georganiseerd voor de A&D-community en klanten en relaties.

Verder is het team van Maarten Emck, verkoopdirecteur Benelux, uitgebreid met Marjolein Ras. Zij heeft twintig jaar ervaring in projectvloeren en zal bij objectflor verantwoordelijk zijn voor de voorschrijvende industrie en ondersteuning brengen op het gebied van design. Op het vandaag begonnen evenement Design District is objectflor van de partij met nieuwe ontwikkelingen in zijn collectie.

(Vloerenplein, 05-06-2019)

 
Barometer woonbranche veert op

“Het gaat weer de goede kant op in de woondetailhandel,” zo merkt Van Es Marketing Services op. Zijn ‘woonbranche economische barometer’ is afgelopen maand flink gestegen, volgend op de daling van de afgelopen maanden. De barometer sluit mei af op een stand van minus 2,2. Dit is een verbetering van ruim acht punten ten opzichte van april. De oorzaak is een toename van het aantal woningtransacties en minder negatieve weekomzetmutaties van woondetaillisten.

baro-mei2019Barometerstand buigt weer naar boven richting nullijn (bron: marktdata.com).

De index van de weekomzetmutaties van woondetaillisten verbetert in de maand mei met ruim 13 punten, om uit te komen op minus 16,7. Het is voor het eerst sinds acht maanden dat deze deelindicator stijgt. Een vijfde (20 procent) van de woondetaillisten noteert de voorbije maand een toename van de weekomzet, tegenover ruim een derde (36 procent) een daling. Toch voorziet nog altijd bijna de helft van de ondernemers de komende maand een omzetdaling.

Voorts meet het CBS dat de stemming onder consumenten onveranderd is gebleven op minus 3. Ook de koopbereidheid handhaaft zich op minus 3. Consumenten vinden de tijd voor het doen van grote aankopen wel een fractie gunstiger. Het producentenvertrouwen industrie is daarentegen wat afgenomen, van plus 6,7 in april naar plus 4,7 in mei, het laagste niveau na 2016. Tot besluit zijn in de hier meegewogen maand april 17.303 bestaande koopwoningen verkocht, blijkens cijfers van het Kadaster en het CBS, ofwel 6,4 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.

(Vloerenplein, 05-06-2019)

 
Afscheid Managing Director Headlam BV

Headlam-logo-nieuwAnthony Graham heeft afgelopen maand afscheid genomen als Managing Director van Headlam BV in Zutphen. Zijn carrière in Nederland begon in 1996, met toen de overname van Lethem Vergeer door The Headlam Group Plc. In 1999 en 2008 werden respectievelijk Interplan en Silvester toegevoegd en vormden tezamen Headlam BV. “Anthony Graham heeft, samen met het management, Headlam BV tot een succesvol bedrijf uit laten groeien,” zo stelt de groothandel in een persbericht. Vanaf deze maand zal hij een nieuwe carrière elders starten.

Tevens meldt Headlam dat Erwin van Beek is verkozen tot General Manager van de onderneming. Samen met Marc Dubbeldam, General Manager Dersimo, zullen zij de in Nederland gevestigde bedrijven voor The Headlam Group Plc gaan vertegenwoordigen. Zowel Headlam als Dersimo blijven als zelfstandige ondernemingen op de markt opereren. Van Beek wordt door de groothandel gepresenteerd als een ambitieus zakenman die zijn carrière in de woninginrichtingsbranche startte bij Interface (destijds in de markt als Heuga) en nadien Sales Manager werd bij Headlam.

Erwin-van-Beek-en--Marc-DubbeldamErwin van Beek (rechts) en Marc Dubbeldam staan aan het roer van de in Nederland gevestigde bedrijven van The Headlam Group Plc.“Mijn visie verschilt niet zoveel met datgene waar we als Headlam onze pijlen al op hadden gericht, namelijk klantgericht werken en denken! Wat zoekt de klant, wat wil de klant en hoe spelen wij daar op in. Dit doen wij op meerdere vlakken,” zo blikt Van Beek naar de toekomst van het bedrijf. “Binnen onze collectie zorgen wij naast verbreding ook voor verdieping. Inspelen op de vraag van de markt. Rigid is dé nieuwste trend op vloerengebied. Onze collectie lifestyle-interior PVC is onlangs dan ook uitgebreid met een lijn Rigid PVC. De vraag naar PVC vloeren is groot, ook qua voorraad spelen wij daar met alle types op in.”

“Qua service is het onze taak om met name de diverse bestelmogelijkheden op het gebied van vloeren en raamdecoratie te optimaliseren en toegankelijker te maken voor iedere detaillist,” zo vervolgt de nieuwe General Manager. “Dit laatste hebben we gedeeltelijk al gerealiseerd door middel van ons Headlam webordering systeem, waar de detaillist live voorraad kan checken en tevens zijn bestelling kan plaatsen.” Van Beek tot besluit: “Zoals ik al zei, klantgericht werken en denken is wat vooral centraal zal blijven staan. Het kritisch monitoren van ons service apparaat speelt daar een grote rol in. Wij als Headlam zijn van mening dat wij hier conform de marktontwikkelingen op moeten blijven anticiperen.”

(Vloerenplein, 03-06-2019)

 
Aspecta formeel deel van HMTX Industries

hmtx-logoDe merknamen Aspecta, Halstead, Metroflor, Teknoflor en Vertex zijn formeel ondergebracht in de overkoepelende onderneming HMTX Industries, zo maakt CEO Harlan Stone vandaag bekend. HMTX dient te fungeren als een sterke, uniforme bedrijfsstructuur die een familie van uiteenlopende en groeiende bedrijven onder één dak verenigt qua visie, waarden en ondernemingsgeest. De vijf merken zullen hun bestaande activiteiten overigens zoals voorheen blijven uitoefenen.

Harlan Stone, die de vierde generatie van de gelijknamige eigenaarsfamilie vertegenwoordigt, spreekt van een “opwindende ontwikkeling in de lange geschiedenis van ons bedrijf, waardoor we de kracht van onze gecombineerde onderneming kunnen inzetten om de verstandhouding die we met onze klanten en distributeurs genieten verder te versterken.” Rochelle Routman wordt hoofd duurzaamheid van de onderneming. LVT-fabrikant HMTX is goed voor 700 miljoen dollar omzet en wereldwijd actief in tientallen landen.

(Vloerenplein, 03-06-2019)

 
Hunter Douglas neemt Copaco over

Hunter Douglas, bekend van onder meer de raambekleding van het merk Luxaflex, heeft Copaco Screenweavers overgenomen. De in het West-Vlaamse Bavikhove gevestigde onderneming is producent van zonweringstoffen en in de vloerenbranche present met zijn spin-off Ntgrate, specialist in de vervaardiging van geweven vloerbedekking.

“De overname versterkt het aanbod van zonweringstoffen van Hunter Douglas, en completeert de bestaande programma’s van Mermet en Helioscreen,” zo gaf Hunter Douglas afgelopen woensdag als toelichting vanuit Rotterdam. Copaca, vorig jaar goed voor een omzet van een kleine 25 miljoen euro, zal zelfstandig blijven opereren onder het huidige management. Een overnamesom is niet bekendgemaakt.

(Vloerenplein, 03-06-2019)

 
Renovatie industrieel erfgoed met Jumpax
Oudste-delenOudste delen vervallen fabriek dateren uit 1880.
Drieduizend-vierkanteDrieduizend vierkante meter Jumpax Nature (foto’s met dank aan Unifloor).

Ondervloerenspecialist Unifloor is betrokken bij de grootschalige renovatie van een wel zeer bijzonder project, te weten de in verval geraakte Greswarenfabriek in Reuver. Dit betreft een van de oudste industriële gebouwen in Noord-Limburg en tevens de grootste. De oudste delen dateren uit 1880. Vijf jaar geleden besloot de gemeente Beesel het vervallen gebouw als industrieel erfgoed op de gemeentelijke monumentenlijst te plaatsen.

Unifloor draagt zijn steentje bij aan het opkalefateren door de levering van zo’n drieduizend vierkante meter Jumpax Nature. Met name de mogelijkheid om snel grote oppervlakten te egaliseren, in combinatie met de hoge belastbaarheid, lag ten grondslag aan de keuze voor Jumpax Nature.

Na voltooiing van de uitgebreide renovatie, krijgen de oude fabrieksgebouwen (gres is trouwens keramisch materiaal dat vaak in vloertegels is toegepast) een nieuwe bestemming als VMBO-school. Meer informatie: www.hevo.nl/projecten/herbestemming-monument-Greswarenfabriek-Beesel.

(Vloerenplein, 31-05-2019)

 
Geschillenbeslechting CBW-erkend anders

Bert-Jan-van-der-Stelt-inretailBert-Jan van der Stelt: “INretail start een onafhankelijk klachtensysteem zodat we meer grip op het proces krijgen.”Eén van de drie bouwstenen van CBW-erkend, de onafhankelijke geschillenbeslechting, wordt anders ingericht, zo meldt Bert-Jan van der Stelt namens branchevereniging INretail. Hoewel de branchespecialist Wonen de huidige klachtenafhandeling via de Geschillencommissie een goed werkend systeem vindt, twijfelt hij aan de toekomstbestendigheid en wil hij bovendien een vinger in de pap.

“De overheid trekt zich verder terug uit laagdrempelige geschillenbeslechting, waardoor de kosten voor deze wijze van klachtenafhandeling flink oplopen. Nu worden ze betaald uit de CBW-erkend bijdrage. Lopen ze verder op, dan ontstaat minder financiële ruimte, voor bijvoorbeeld de promotie van CBW-erkend. En dan is er nog een puntje dat steekt: als brancheorganisatie hebben we nauwelijks invloed op de efficiency en werkwijze van de geschillencommissie,” aldus Van der Stelt.

Aangekondigd wordt dat de geschillenbeslechting in een modern jasje wordt gestoken, met gebruik van hedendaagse technieken. “INretail start een onafhankelijk klachtensysteem zodat we meer grip op het proces krijgen. Doel is bij een klacht zo snel mogelijk tot een onderlinge oplossing te komen. Gespecialiseerde medewerkers spelen daarin een belangrijke rol. Uiteraard moet dit nieuwe klachtensysteem onafhankelijk - dus boven de partijen - staan en vormt (product)deskundigheid een stevige basis,” zo legt Van der Stelt uit. De komende maanden volgt meer informatie over de nieuwe werkwijze, die klaarblijkelijk 1 januari 2020 als ingangsdatum heeft. [Zie ook nieuws ‘INretail agendeert de Geschillencommissie’ van 20-02-2019].

(Vloerenplein, 29-05-2019)

 
Geslaagde spaaractie Peitsman verlengd

Voorjaarsactie-2019-verlengdVoorjaarsactie bij Peitsman, nu geldig tot en met 30 juni 2019.Peitsman heeft vandaag besloten om zijn lopende voorjaarsactie wegens succes met een viertal weken te verlengen tot en met zondag 30 juni. Dit betekent dat zijn klanten dan ook langer kunnen sparen voor koffers van Samsonite, auto- en fietsapparatuur en smartwatches van Garmin, koptelefoons van Sony en niet te vergeten een hele vakantie.

Deelnemers hebben nu tot en met zondag 7 juli om hun gespaarde punten te verzilveren via de online bestelsite van de groothandel voor een cadeau naar keuze. Wie voldoende punten heeft gespaard en zijn geschenk al voor de zomervakantie wil ontvangen, dient deze vóór 10 juni te bestellen. Cadeaus besteld op of na 10 juni worden 8 juli geleverd. Peitsman streeft ernaar de artikelen binnen vier weken na de besteldata uit te leveren.

Onder het motto ‘Ga erop uit deze zomer!’ kan men sparen voor items die in het teken van de vakantie staan. Bij een groot aantal geselecteerde producten ontvangen de klanten voor elke euro die zij besteden een spaarpunt.

(Vloerenplein, 29-05-2019)

 
Sterk kwartet naar finale EK LVT leggen

Trainingsruimte-bij-FloorSkillsTrainingsruimte bij Floorskills UK.De vier Nederlandse deelnemers aan het Europees kampioenschap LVT installeren zijn bekend. Na een spannende halve finale op de Woontotaal Academy in Zoetermeer, afgelopen weekend, hebben Dave Amweg, Sidney Braspenning, Anco Rijstenbil en Tim Loonstra zich gekwalificeerd voor de finale op 11 en 12 juli bij het opleidingscentrum Floorskills UK. Rijstenbil is overigens de huidige Nederlands kampioen woningstofferen, Amweg een voormalig winnaar van deze titel. De bij de Nederlandse voorronde betrokken sponsors zijn Cotap, Dersimo, Estillon, F. Ball, mFLOR, Tarkett en Unifloor.

De wedstrijd om de titel ‘LVT European Fitter Of The Year 2019’ duurt twee dagen. Op de laatste dag, vrijdag 12 juli, houdt het Britse opleidingsinstituut tevens open huis, met dan ook deelname van vloerenmerken als Tarkett, Moduleo, Greenflor, Karndean en Harvey Maria plus aanbieders van toebehoren als Bona, F. Ball en Uzin. Alle aanwezigen op de openhuisdag vormen tevens de jury van de competitie. De vier Britten die via de voorrondes bij Floorskills UK doordringen tot de laatste ronde zijn Gary Haigh, Daniel Jones, Joe Lockhart en Steve Sidney. Voor tickets en meer informatie: www.floorskills.co.uk/lvt-competition-2019/

(Vloerenplein, 27-05-2019)

 
Vorwerk vol optimisme na zeer matig 2018

Superior 1007 vorwerkTapijt ‘Superior 1007’ valt op door zijn iriserende, zijdeachtige uiterlijk en zachte glans (foto: Vorwerk).De omzet van de divisie Vorwerk flooring binnen het gelijknamige concern is vorig jaar onder de vijftig miljoen gedoken. De vloerenmaker uit Hameln wist tot zijn spijt niet te ontkomen aan de algeheel negatieve gang van zaken op de Duitse markt voor textiele vloerbedekkingen en tekent in het verslagjaar een terugloop op van 16,2 procent tot 49 miljoen euro. Vorwerk flooring spreekt van een ontwikkeling die aanzienlijk onder de verwachtingen lag. Het bedrijfsresultaat was naar eigen zeggen eveneens aanzienlijk minder dan verwacht, deels als gevolg van de negatieve ontwikkeling op de markt, vooral in de retail, en de daarmee gepaard gaande terugval in het afzetvolume.

Het bedrijf voorziet dat de marktsituatie voor tapijt gespannen blijft in de retailhandel. De directie zegt dan ook verder te gaan met de in 2016 gekozen strategie, met voor dit jaar de aankondiging van een verdere uitbreiding van de activiteiten in de projectensector, zowel nationaal en internationaal. De marketing zal zich in het algemeen sterker op de markten in het buitenland gaan richten. Ook gaat Vorwerk flooring in de verkoop meer doen op digitaal terrein. Voor het lopende jaar verwacht het bedrijf ‘om deze redenen’ een aanzienlijke groei van de omzet en evenzo een aanzienlijk herstel van het bedrijfsresultaat.

(Vloerenplein, 24-05-2019)

 
Omzet bouw (voorlopig) nog in de lift

cbs-logoDe omzet van de bouw is in het eerste kwartaal van 2019 met 11,4 procent gestegen vergeleken met een jaar eerder. Het is meer dan tien jaar geleden, zo memoreert het CBS, dat de bouwomzet zo sterk klimt in een eerste kwartaal. In alle branches groeit de omzet met meer dan 10 procent. Zo boeken de gespecialiseerde bouwbedrijven een omzettoename van 10,5 procent in deze periode. Het deelsegment van de specialisten in het afwerken van gebouwen behaalt een groei van 7,9 procent. Daartoe behoren bedrijven in de afwerking van vloeren en wanden, naast schilders en glaszetters, stukadoors en bouwtimmeraars.

In het eerste kwartaal blijkt daarentegen voor de bouw van slechts zo’n 12,5 duizend woningen een vergunning te zijn afgegeven, ruim een kwart minder dan in het eerste kwartaal van 2018 en het laagste aantal in drie jaar tijd. Daarnaast zijn de totale bouwkosten van afgegeven vergunningen voor de bouw en verbouw van woningen en bedrijfsgebouwen in het eerste kwartaal met 8 procent gedaald. Terwijl de bouwkosten voor de bouw en verbouw van woningen met bijna 17 procent zakken, stijgen de vergunde bouwkosten voor de bedrijfssector juist met ruim 10 procent.

(Vloerenplein, 24-05-2019)

 
DryTiling: keramische tegels zonder lijm

Logo DrytilingDe Duitse vloerenmaker Classen en bedrijfsadviseurs Scholz & Partner, tevens aanjagers van innovatie, gaan samenwerken bij het op de markt brengen van de zogeheten DryTiling-technologie. Dit betreft een gepatenteerde, zwevende installatietechniek voor keramische tegels (of van natuursteen) zonder lijm te hoeven gebruiken. Het leggen van de tegels wordt voorgesteld als zeer snel te voltooien en bijzonder eenvoudig, zodat deze werkzaamheden zakelijk ook in beeld komen van anderen dan specialisten op dit vlak. De samenwerkende bedrijven noemen onder meer vloerenleggers, schilders en timmerlieden.

“Dit innovatieve installatiesysteem herbergt een vergelijkbaar potentieel in termen van vereenvoudiging en versnelling van de plaatsing van keramische tegels, als meer dan twintig jaar geleden de kliksystemen voor laminaat- en designvloeren,” aldus Karl-Heinz Scholz van Scholz & Partner in een persbericht. Afgaande op de door de bedrijven genoemde octrooien maakt het installatiesysteem gebruik van een geprepareerde onderlaag van kurkgranulaat, die zich mede door het gewicht van de keramisch tegel als het ware vastzuigt aan de ondergrond.

(Vloerenplein, 24-05-2019)

 
Producten Tarkett op INSIDE/INSIDE

DESSO-Traverse-logoDESSO Traverse EcoBase van Tarkett. Heeft volgens INSIDE/INSIDE een ecologische voetafdruk van 0,19 euro, de ‘schaduwprijs’ die de kosten aangeeft die noodzakelijk zijn om de milieu-impact te compenseren.Tarkett heeft een begin gemaakt met het plaatsten van zijn producten op INSIDE/INSIDE, een centraal online platform dat inzichtelijk maakt hoe duurzaam, circulair en gezond een interieur is. Het platform dient de gebruiker in staat te stellen om betrouwbare data over de milieu- en gezondheidsimpact in te zien en te vergelijken.

Aan de hand van een keuze aan afwerkingsmaterialen, meubilair en andere aspecten in het interieur wordt een objectieve berekening gemaakt van de prijs van een duurzaam interieur. Nadat aantallen en vierkante meters zijn ingevoerd, wordt de ecologische voetafdruk berekend. Deze prijs geeft de kosten aan die noodzakelijk zijn om de milieu-impact te compenseren. Dus hoe lager het bedrag, hoe duurzamer de producten.

Het platform kijkt evenzo naar de circulariteit van de producten, wat op instemming kan rekenen van Ralph Jorissen, vice president Benelux van het vloerenbedrijf. “Circulariteit is één van de hoofdpijlers van het duurzaamheidsbeleid van Tarkett. Dat bewijzen we door de Cradle to Cradle-filosofie op al onze producten toe te passen,” zo brengt Jorissen graag nog eens in herinnering. “Dat dit duidelijk en tastbaar terugkomt op een objectief platform als INSIDE/INSIDE, is een positieve ontwikkeling en bewijs dat circulariteit van steeds groter belang is. Zelfs in de afwerking van gebouwen.”

De vloerenmaker uit Waalwijk durft overigens, op basis van de scores tot dusverre op het platform, de bewering aan dat zijn producten de laagste impact op het milieu hebben vergeleken met andere producten, wat naar eigen zeggen te herleiden is tot zijn circulaire ambities. De komende tijd worden telkens meer van zijn producten aan het platform toegevoegd. “Op deze manier is ook objectief te zien hoe wij scoren met onze producten en kunnen interieurarchitecten dit meenemen in hun materialisatie,” zo adviseert Dirk van Gestel, marketing manager voor Nederland. Meer informatie: www.insideinside.nl.

(Vloerenplein, 22-05-2019)

 
Opnieuw geslaagde fietstocht PPC

PPC-FietstochtZo’n honderdvijftig sportieve klanten en leveranciers van de PPC op weg naar de Utrechtse Heuvelrug.Afgelopen zondag stond de fietstocht voor de klanten van de PPC weer op de kalender. Raasden de wielrenners vorig jaar nog door de Betuwe, nu moesten echte hoogtemeters worden gemaakt op de Utrechtse Heuvelrug. Bijna honderdvijftig deelnemers genoten volgens de organisator van een fantastische rit door de bossen. “Dankzij mede-sponsoren RIGO Verffabriek en Quick-Step waren ze allemaal herkenbaar aan prachtige shirts, een mooi gezicht om een grote groep wielrenners ‘strak in het pak’ te zien fietsen,” aldus de groothandel in Wijk bij Duurstede.

Het startschot werd gegeven door PPC-medewerker van het eerste uur Hans de Ruiter. De tussenstop met appeltaart en na afloop de Radler en broodjes kroket maakten de tocht compleet. “Het is mooi om te zien hoeveel sportieve klanten en leveranciers we hebben en samen eens even echt wat anders te doen,” vindt Peter Klaassen. “We hopen het volgend jaar weer zo’n mooi evenement neer te kunnen zetten!”

(Vloerenplein, 22-05-2019)

 
Duitsland: laminaat verder op z’n retour

branchenradar-logoDe Duitse markt voor vloerbedekkingen en parket is ook in 2018 in bescheiden mate gegroeid. In alle productgroepen kon groei worden opgetekend, met uitzondering van laminaat, waar de neerwaartse beweging zich bleef versnellen. Zo blijkt uit geactualiseerde marktonderzoeken van bureau BRANCHENRADAR.com naar parket, textiele vloerbedekkingen en elastische vloerbedekkingen & laminaat in Duitsland in 2019.

Dankzij de gunstige gang van zaken in de woningbouw bij onze oosterburen namen de producentenomzetten met vloerbedekkingen en parket vorig jaar met 1,0 procent toe tot 2708 miljoen euro. Alle productgroepen leverden een bijdrage aan de groei, behalve dus laminaat. Met een daling van de producentenomzet van 4,3 procent ten opzichte van het voorgaande jaar tot nu 461 miljoen euro, versnelde opnieuw de neerwaartse beweging bij het laminaat. Alleen al in de afgelopen drie jaar heeft de Duitse laminaatmarkt goed een kwart van zijn volume verloren, zo turven de onderzoekers.

tabel-duitsland-laminaat

Het merendeel van deze achteruitgang werd ‘gekannibaliseerd’ door designvloeren/LVT. Zoals uit het onderzoek blijkt, kwam aan deze substitutie ook in 2018 geen einde. In vergelijking met 2017 stegen de omzetten van de fabrikanten met 4,9 procent tot circa 665 miljoen euro, wat betekent dat deze productgroep de grootste is op de Duitse markt. Het marktaandeel van designvloeren/LVT is er opgelopen tot op een haar na 25 procent. Een grotendeels stabiele ontwikkeling wordt genoteerd voor de overige (de ‘klassieke’) elastische vloerbedekkingen. De omzet in deze productgroep nam met 0,5 procent toe tot bijna 563 miljoen euro.

De parketmarkt ontwikkelde zich eveneens positief. De omzet van ongeveer 492 miljoen euro lag 2,3 procent hoger dan het jaar ervoor. Een bijdrage aan de groei werd geleverd door alle deelsegmenten, met uitzondering van drielaags parket, waarvan de omzet met krap een half procent kromp.

De textiele vloerbedekkingen tot besluit wisten afgelopen jaar ook een bescheiden omzetstijging ten opzichte van het voorgaande jaar te boeken, met 0,6 procent tot 527 miljoen euro. Dit valt volgens de onderzoekers voornamelijk terug te voeren tot een aanzienlijke toename van de vraag in de projectensector.

(Vloerenplein, 20-05-2019)

 
Winnaar kniespanner Headlam

Wilma-VoornWilma Voorn met de bijzondere kniespanner.De ‘limited edition kniespanner'-actie van Headlam heeft zijn eerste winnaar opgeleverd. Krijn Voorn Woninginrichting, dealer van lifestyle-interior, blijkt in de maand april de meeste weborders voor tapijt te hebben geplaatst. In Kortenhoef en omstreken zijn Krijn en Wilma Voorn al veertig jaar een begrip. Afgelopen dinsdag is de prijs uitgereikt aan Wilma, die deze blij verrast in ontvangst nam. De actie van de groothandel loopt deze maand nog en ook komende.

(Vloerenplein, 20-05-2019)

 
Shaw verhoogt LVT-prijzen om tarieven

Shaw-logoIn de Verenigde Staten heeft Shaw een prijsverhoging van minimaal zeven procent aangekondigd op uit China geïmporteerde LVT-vloeren, op orders met ingang van de eerste werkdag van juni. De prijsaanpassing volgt vrijwel onmiddellijk op de bekendmaking van de Amerikaanse president Trump dat het tarief op de invoer van Chinese goederen ter waarde van tweehonderd miljard dollar is verhoogd van tien naar vijfentwintig procent. Dit betreft verschepingen vanuit China per afgelopen vrijdag, vloerbedekkingen incluis.

(Vloerenplein, 17-05-2019)

 
Maatparket winnaar Meister-actie Heditex

Vertegenwoordiger-HilbertVertegenwoordiger Hilbert de Jong van Heditex (links) overhandigt de prijs aan winnaars Baukje en André Haringsma van Maatparket.Bij Heditex liep onlangs een leuke klantenactie, met kans op een reis voor twee personen naar Gran Canaria. Relaties die afgelopen maart een laminaatvloer van Meister uit de NL-collectie bestelden bij de groothandel in Vlaardingen, lootten automatisch mee, waarbij gold dat hoe meer orders men plaatste, hoe groter de kans was op deze geheel verzorgde vakantie naar het Spaanse eiland.

Onder de deelnemers is een winnaar getrokken, met als uitkomst: de firma Maatparket in Baarn. Eigenaren André en Baukje Haringsma van dit traditioneel ambachtelijk bedrijf kregen vanmorgen hun cheque overhandigd van vertegenwoordiger Hilbert de Jong. In mei en/of juni mogen zij hun koffers pakken met als bestemming de populaire badplaats Playa del Inglés.

(Vloerenplein, 17-05-2019)

 
Samenwerking Vertisol en Leoxx

Fitnice-kent-grote-verscheidenheidFitnice kent grote verscheidenheid aan kleuren en vormen.Leoxx laat weten per 1 maart jl. de exclusieve distributeur van Fitnice Floor te zijn geworden, een hoogwaardige lijn geweven vinylvloerbedekking van het Spaanse Vertisol. “De grote verscheidenheid aan kleuren en vormen biedt architecten en designers de mogelijkheid eindeloos te spelen en combineren met patronen voor een uniek vloerontwerp,” zo stelt het in Houten gevestigde bedrijf. Chroma, Panama, Memphis, Wicker, Pobo en de IMO-gecertificeerde Marine, dat zijn de namen van de beschikbare collecties. De vloeren worden aanbevolen voor intensief gebruik in commerciële toepassingen. Eerder vertegenwoordigde Marc van den Berg van MB Flooring Consultancy in Huizen deze Spaanse fabrikant in ons land.

(Vloerenplein, 17-05-2019)

 
ITC opent onderzoek naar vinylimport VS

unilin-ip-Logo-i4fIn de Verenigde Staten heeft de International Trade Commission (ITC) vorige week opdracht gegeven voor een onderzoek naar de import in het land van vinylvloerproducten die niet zijn voorzien van een licentie . Dit naar aanleiding van een klacht van de afdeling intellectueel eigendom van Unilin, eind maart ingediend samen met Mohawk Industries en IVC US.

De klacht werd ingediend tegen maar liefst 45 bedrijven, waaronder (Chinese) fabrikanten, importeurs, distributeurs en verkopers in de detailhandel van LVT, WPC en SPC, die inbreuk zouden maken op een drietal Amerikaanse octrooien van Unilin IP. De Mohawk-dochter vraagt niet alleen om een uitsluitingsbevel (marktverbod) tegen de 45 specifiek genoemde betrokkenen, maar evenzo om een algemeen uitsluitingsbevel tegen alle geïmporteerde vinylvloeren die inbreuk maken op de Amerikaanse patenten die in de klacht worden aangegeven. Unilin IP onderstreept dat de ITC het onderzoek beval in te stellen ondanks een verklaring van I4F vorige maand, waarin werd beweerd dat het voorgestelde uitsluitingsbevel strijdig met het algemeen belang zou zijn.

De octrooien in kwestie betreffen installatiemechanieken en de samenstelling van rigide of meerlaagse vinylvloerpanelen. Unilin IP veronderstelt dat een groot deel van de inbreuk makende producten onder licentie van I4F zijn gemaakt. Eind maart werd door de klagende partij gesteld dat een besluit van de ITC om een algemeen uitsluitingsbevel uit te vaardigen, waarmee alle inbreukmakende producten aan de Amerikaanse grens subiet tegengehouden kunnen worden, binnen 12 tot 18 maanden kan worden gepubliceerd.

I4F reageerde destijds direct door de aanklacht van Unilin “tegen vrijwel alle Chinese fabrikanten” te betitelen als “ongepaste bangmakerij”, en een “regelrechte aanval op vrijhandel, evenals op keuzevrijheid, aangezien dit de Amerikaanse consumenten probeert tegen te werken in het kiezen van de vloerproducten naar hun voorkeur.”

(Vloerenplein, 15-05-2019)

 
Mooie CBS-cijfers eerste kwartaal

De winkels in meubels en woninginrichting algemeen assortiment hebben in het eerste kwartaal een omzetgroei van 4,6 procent geboekt, bij een volumestijging van 3,5 procent, zo meldt het CBS op basis van nog voorlopige cijfers. Na al toenames van 2,3 en 6,6 procent in respectievelijk januari en februari, kan in maart een omzetgroei van 5,1 procent worden bijgeschreven. De volumestijging van 3,5 procent is toch wel opvallend in het licht van de precies vlakke ontwikkeling (0,0 procent) die de woonwinkels in het afgelopen jaar 2018 opschreven.

cbs-retail-maart19

De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren (waaronder de winkels in parket-, laminaat- en kurkvloeren) sluiten het eerste kwartaal af met een omzetgroei van niet minder dan 8,0 procent, bij een volumegroei van 8,7 procent. Zij boeken drie maanden op rij goede prestaties, met 6,7 procent (januari), 9,6 procent (februari) en 7,8 procent (maart) omzetgroei. Hun volumegroei van 8,7 procent ligt een stuk boven die van 2018, met toen 4,6 procent.

De detailhandel als geheel behaalt in het voorbije kwartaal een omzetgroei van 3,5 procent, na een plus van 4,4 procent in maart. De winkels in non-foodartikelen sluiten het beginkwartaal af met een plus van 2,5 procent, na 2,6 procent vooruitgang in de derde maand. Koplopers in de maand maart zijn overigens opnieuw de winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), getuige een groei van 21,6 procent.

(Vloerenplein, 15-05-2019)

 
Mapei verhuist van Almelo naar Apeldoorn

Impressie-nieuwbouwImpressie nieuwbouw.Mapei verwacht vanaf maandag 27 mei a.s. operationeel te zijn op zijn nieuwe locatie in Apeldoorn. Het magazijn zat al in deze gemeente, maar verhuist mee naar de nieuwbouw. Daar zullen de meest gangbare producten op voorraad staan op een oppervlak van 2750 vierkante meter. Op de centrale locatie bevinden zich voorts het kantoor, de showroom, het trainingscentrum en ook twee laaddocks, een weegbrug en een ‘24/7’-afhaalpunt. Het nieuwe pand staat aan de Oude Apeldoornseweg 37K, vlak bij de A1, afslag 20 Apeldoorn-Zuid. Paul Spee is de directeur, Wilco Bekkers de verkoopleider.

Spee stelt dat de verhuizing naar het voormalige Philips-terrein (op bedrijventerrein Malkenschoten) ruimte biedt voor groei op verschillende productlijnen. Op de Nederlandse markt levert Mapei tegel- en natuursteenlijmen, lijmen voor vloerbedekking, parket en kunstgras, muurcoatings, kunstharsvloeren, cementeuze vloei- en terrazzovloeren en versterkingsmiddelen voor verouderde contructies.

Dit jaar viert de Nederlandse tak van het Italiaanse familiebedrijf tevens zijn tienjarig bestaan in ons land, met tot nu Almelo als uitvalsbasis. [Zie nieuwsitem ‘Mapei Nederland start op’ van 23-11-2009]. Een officieel openingsfeest van het nieuwe pand kan men tegemoet zien aan het eind van de zomer.

(Vloerenplein, 15-05-2019)

 
Primeur voor hoofd duurzaamheid Aspecta

Rochelle-Routman ILFI AwardRochelle Routman (midden) is “zeer vereerd” met de Living Future Hero Award van het International Living Future Institute, die haar werd overhandigd door Jason F. McLennan (McLennan Design/ILFI) en Amanda Sturgeon (ILFI).Rochelle Routman, hoofd duurzaamheid (voluit ‘Chief Sustainability Officer’) van Aspecta/Metroflor is de eerste persoon uit de hoek van de industriële bedrijven die een Living Future Hero Award van het International Living Future Institute (ILFI) in ontvangst heeft mogen nemen. De jaarlijkse bekroning betekent erkenning voor mensen die zich inzetten voor wat genoemd wordt het scheppen van een ‘levende toekomst’, meer concreet door hun toewijding aan ILFI-programma’s als Declare, JUST, de Living Building Challenge en de Living Product Challenge. De uitreiking van de onderscheiding vond plaats op 2 mei jl. in Seattle tijdens de Living Future UnConference.

De conferentie is een vier dagen durend leer- en netwerkevenement van het ILFI dat in het teken staat van duurzame ontwikkelingen in vormgeving en het bevorderen van stappen op ecologisch gebied. James Connelly, die in het bestuur zit van het ILFI, noemt Routman “een onvermoeibaar pleitbezorger van de Living Future-beginselen, iemand die het werk van ILFI krachtig heeft bevorderd en ondersteund in meerdere rollen bij een aantal toonaangevende productiebedrijven, meest recentelijk als de Chief Sustainability Officer voor Metroflor/Aspecta.”

Het International Living Future Institute is een non-profitorganisatie die naar eigen zeggen werkt aan de opbouw van een ecologisch bewuste, ‘herstellende’ wereld. ILFI heeft onder meer de Living Building Challenge onder zijn hoede, een uiterst strenge standaard voor ‘groen’ bouwen, naast programma’s als de Living Product Challenge, de Living Community Challenge en de Reveal-, Declare- en Just-labels. Deze programma's hebben de ambitie om niets minder dan een ‘groen’ raamwerk te vormen voor het leven in deze eeuw.

(Vloerenplein, 13-05-2019)

 
VS verhogen invoertarief goederen China

china-usa-flagsDe door de Amerikaanse president Trump aangekondigde verhoging van de ‘strafheffing’ van 10 naar 25 procent op zo’n 200 miljard dollar aan Chinese importgoederen is vandaag daadwerkelijk ingevoerd. Op de lijst van betrokken goederen staan ook allerlei soorten vloerbedekking, van textiel tot hout, kurk en bamboe en van vinyl plus LVT tot rubber. De Chinese overheid heeft inmiddels niet nader omschreven tegenmaatregelen aangekondigd.

Ondertussen spreken delegaties van beide landen vandaag in Washington verder over hun handelsrelatie en is Trump alweer bezig met het voorbereiden van importheffingen van 25 procent op nog eens 325 miljard dollar aan Chinese goederen, die tot nu niet worden belast.

Zeker geruststellend (en wie weet onderdeel van het onderhandelingsspel…) is wel dat de huidige maatregel alleen goederen betreft die vanaf vandaag vanuit Chinese havens worden verscheept. Per vrachtschip doen die er ruim een maand over om de VS te bereiken. De onderhandelaars hebben dus nog even de tijd om alsnog tot overeenstemming te komen en het gevaar van een ferme strafheffing af te wenden.

(Vloerenplein, 10-05-2019)

 
H&V Carpets in handen van Likewise Group
HV-Carpets-logoH&V Carpets in Meulebeke (foto: Facebookpagina H&V Carpets).
CEO-Tony-BrewerCEO Tony Brewer: ‘…een toegevoegde dimensie aan onze activiteiten in het Verenigd Koninkrijk en een platform om op het vasteland van Europa zakelijke activiteiten te ontwikkelen…’ (foto: website Likewise Group).

De Britse Likewise Group heeft het in het Belgische Meulebeke gevestigde H&V Carpets bvba overgenomen, de eerste stap van het ambitieuze bedrijf buiten de eigen landsgrenzen. Likewise is een pas in 2018 opgerichte vloerendistributeur, waarvan de directeuren Tony Brewer en Andrew Simpson afkomstig zijn van de Headlam Group en die ondersteuning krijgt van de Britse investeerder Paul Bassi. In zijn korte bestaan deed het bedrijf al vier eerdere overnames in eigen land, te weten William Armes, Bruce Starke, Lewis Abbott en pas een paar weken geleden Heatseam. Met de jongste aankoop bereikt Likewise nu een omzetniveau van ruim 35 miljoen pond, waar dat twaalf maanden terug nog 3 miljoen was.

H&V Carpets levert tapijtrollen aan vloerenwinkels in vooral het Verenigd Koninkrijk (en ook Duitsland) en was in 2018 goed voor 7 miljoen euro omzet. Volgens CEO Tony Brewer blijft H&V opereren vanuit zijn fabriek in Meulebeke, onder de gehandhaafde leiding van algemeen directeur Jonny Peeters en verkoopdirecteur Paul Hugo, voortaan evenwel gebruikmakend van het handelsnetwerk van Likewise in het Verenigd Koninkrijk. "De overname van H&V biedt een toegevoegde dimensie aan onze activiteiten in het Verenigd Koninkrijk en een platform om op het vasteland van Europa zakelijke activiteiten te ontwikkelen vanuit de fabriek in Meulebeke,” aldus Brewer.

(Vloerenplein, 10-05-2019)

 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

interfloor-ad2c3ex-2
tarkett

PPC 24 7 graag gebracht

hamat

meister

allesovertapijt-logo