banner-INTR

moduleo

edited 2394 mFLOR

rosevloerenpleinbanner

nieuws
'Extreem veel aandacht visgraat op beurs'

Nieuwe-visgraatuitvoeringenNieuwe visgraat-uitvoeringen op stand Intercombi.Intercombi, de jongste jaren telkens present op de beurs, heeft een geslaagde deelname aan ook de tiende editie van de InCoDa achter de rug. De exposant stelt dat zijn volledig nieuwe campagnebeeld goed tot zijn recht is gekomen in diverse uitingen. Zoals in de samen met Lamett ontwikkelde beurspresentatie, waarin een aantal noviteiten volgens de groothandel op ruime belangstelling van het vakpubliek mocht rekenen. "De vele complimenten over de presentatie in een speciaal ontworpen stand hebben de stoutste verwachtingen overtroffen," aldus het in Kaatsheuvel gevestigde bedrijf.

Speerpunten in het vloerenprogramma betroffen van Farm de 'reuzenvisgraat' uitgevoerd op multiplex, de Carcassonne-vloerdelen en voorts de uitbreiding van ParquetVinyl met een mat afgewerkte visgraat op groot formaat, die volgens de leverancier geheel en al voldoet aan de wensen van de Nederlandse markt. "Dat visgraatvloeren populair zijn, was al bekend, maar zo extreem veel aandacht als nu het geval is geweest, overviel Intercombi ook wel weer," zo moet de exposant enigszins verrast vaststellen. Voor Domotex te Hannover worden tot besluit alvast meer noviteiten aangekondigd.

(Vloerenplein, 30-09-2019)

 
Krimpje Duitse vloerenmarkt, online plust

Branchenfokus-Bodenbelage"De Duitse vloerenmarkt heeft het afgelopen decennium een vrijwel continue positieve groei doorgemaakt. Maar dat is nu voorbij," met die opbeurende woorden introduceert onderzoeksbureau IFH uit Keulen zijn nieuwe marktonderzoek 'Branchenfokus Bodenbeläge – Online & Offline'. Een blik op de cijfers laat zien dat de vloerenmarkt van onze oosterburen in 2018 ongeveer 1,1 procent prijs gaf en daarmee voor het eerst sinds lange tijd een dalende tendens vertoont. In Duitsland genereerden vloerbedekkingen (textiel, niet-textiel en keramische tegels bij elkaar genomen) 7,97 miljard euro omzet afgelopen jaar.

Met name laminaat verliest verder terrein, en wel ten gunste van elastische vloerbedekkingen. Van de eerste productgroep werd vorig jaar 7,3 procent minder aangeschaft in vergelijking met een jaar eerder. Anderzijds wordt de hoogste groei, te weten 7,5 procent, opgetekend voor de productgroep van de elastische vloerbedekkingen. "Deze verschuiving tussen vloerbedekkingen, die qua eigenschappen en prijs nogal op elkaar lijken, is al enige jaren waarneembaar en wordt nu klip en klaar weerspiegeld in de cijfers," aldus Max-Henrik Fabian, auteur van het IFH-onderzoek.

Niet alleen binnen de productgroepen treden verschuivingen op, zo stelt het bureau. Ook qua distributiekanalen doen zich wijzigingen voor. Zo is de online verkoop van vloeren in Duitsland gestaag toegenomen sinds 2010 en de afgelopen acht jaar met gemiddeld ruim 15 procent per jaar gegroeid, ofwel met 20 tot 30 miljoen euro jaarlijks. "Nu al registreren de twee groepen van consumentengoederen 'DIY & Garden' en 'Home & Interior' een niet te verwaarlozen online aandeel in vergelijking met de sector. Met name de doe-het-zelfsector is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de belangrijkste groeimarkten binnen e-commerce. Producten als vloerbedekkingen zijn hiervan vanzelfsprekend niet uitgesloten," aldus Fabian.

In een blog op de site van IFH Köln gaat auteur Fabian dieper in op de toenemende verkoop van vloeren via het online kanaal. Op zich, zo redeneert hij, is vloerbedekking daar niet het aangewezen product voor. Want (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een rol behang of een pot verf) omvangrijk, zwaar, een relatief flinke investering, wezenlijk ingewikkelder en daardoor veel meer afhankelijk van raad en daad dan de gangbare producten die als pakketje de deur uitgaan. Neem alleen al de logistiek van het verzenden van een partij vloeren op pallets, laat staan het regelen van een retourzending.

De dienstverlening qua advisering door gespecialiseerde pure internetspelers kan inmiddels de concurrentie aan met de vertrouwde verkoopkanalen voor vloeren in de DIY, zo moet Fabian dan ook vaststellen. Hij wijst op onder meer de dikwijls aangeboden mogelijkheid van een persoonlijk adviesgesprek in een live-chat via de browser, een WhatsApp-chat, een telefonische hotline of vragen stellen per e-mail. Soms worden diensten aangeboden als de bemiddeling tussen vakman en klant, eigen legdiensten of de mogelijkheid om de aangeboden goederen ook op te slaan. De verzending van stalen en een online materiaalcalculator/planner zijn vaak al standaard in de webshops van de pure internetspelers.

Nog een voordeel is dat dergelijke dienstverlening zich niet aan de openingstijden van de stenen winkel hoeft te houden. Naast een persoonlijk consult op verschillende kanalen, wordt bovendien op elk gewenst moment informatie middels video's, tutorials, handleidingen, wiki's of blogs van de online aanbieders verstrekt. "Met deze schat aan advies, service en informatie, presteren veel pure internetspelers op het vlak van vloerbedekking momenteel prima, al bijna op het niveau van de detailhandel. Het is daarom niet verwonderlijk dat het online aandeel van zogenaamd lastig via het internet te verkopen producten, zoals vloerbedekking, groeit," besluit Fabian.

Hoe dan ook, bureau IFH Köln concludeert dat de onzekerheden met betrekking tot de verdere ontwikkeling van de markt blijven toenemen voor de vloerenbranche, niet in het minst voor de speciaalzaken in de retail. Het volledige rapport is te koop voor 850 euro.

(Vloerenplein, 27-09-2019)

 
Cotap brengt vloerkleden & tapijt vtwonen

Mooi-en-modieus-vloerkleedMooi en modieus vloerkleed uit vtwonen vloerkleden & tapijtcollectie Cotap.Cotap introduceert vanaf 1 oktober a.s. de vtwonen vloerkleden & tapijtcollectie. De collectie is geïnspireerd op de laatste modetrends en de mooiste stoffen, zo stelt de leverancier, en bestaat uit zes ontwerpen: dip dye met subtiel kleurverloop, padded met ingeweven lijnenspel, chambray met een rijke linnen look, visgraat- en krijtstreepdessin en stonewashed met stoere vintage sfeer.

Om de vloerenspecialisten optimaal te laten profiteren van de nieuwe vloerkleden & tapijtcollectie, heeft Cotap in samenwerking met vtwonen een sfeervolle presentatie ontwikkeld. Deze bestaat uit een display, inspiratiemap en vijf stalenhangers. Cotap presenteert zijn nieuwe reeks op de vtwonen & designbeurs in de RAI in Amsterdam van 1 t/m 6 oktober a.s.

"Na jaren maakt zachte vloerbedekking een grootse comeback en dat is niet voor niets," zo betoogt Cotap, daarbij wijzend op de pluspunten van zijn nieuwe collectie. Die is comfortabel, slijtvast, geluiddempend, warmte-isolerend, dus energiebesparend, en te combineren met vloerverwarming. Verkrijgbaar als kamerbreed tapijt, maar ook op maat als vloerkleed.

(Vloerenplein, 25-09-2019)

 
Tarkett presenteert iD Mixonomi Jewels
PillarsiD Mixonomi Jewels Pillars.
TrellisiD Mixonomi Jewels Trellis.
FrogspawniD Mixonomi Jewels Frogspawn.

Tarkett introduceert de LVT-collectie iD Mixonomi Jewels, een nieuw onderdeel van zijn goed ontvangen iD Mixonomi-assortiment. De reeks is ontworpen in samenwerking met Aurélia Paoli, oprichter van het Parijse ontwerpbureau Beauregard Studio. Diamantslijptechnieken vormen de inspiratiebron voor de modulaire tegelproducten. Spannende lijnen, geometrische patronen en levendige kleuren zijn daar een weergave van. En door de ontelbare vormen en kleurencombinaties, zo belooft Tarkett, zijn de patroon- en ontwerpmogelijkheden eindeloos.

iD Mixonomi Jewels wordt door de vloerenmaker getypeerd als 'schaalbaar maatwerk' en geldt zodoende als een aanvulling op zijn exclusieve Floorcraft-service. Dit wil zeggen dat dankzij nauwkeurig en verfijnd snijwerk vloercomposities ontstaan die aan de wensen van de klant voldoen.

De collectie wordt geacht een brug te slaan tussen innovatieve productie en traditioneel vakmanschap. Reden om Paoli voor het ontwerp te vragen. In haar eigen studio brengt ze immers graag 'klassieke' decoratieve kunst onder de aandacht die met 'nieuwe' productieprocessen is gemaakt. Van iD Mixonomi Jewels merkt Paoli op dat deze doet denken aan inlegwerk en handgemaakte producten. "In feite is het parket met een vinylpatroon, waardoor het klassiek vakmanschap uitstraalt, maar tegelijkertijd modern is uitgevoerd."

Het iD Mixonomi Jewels-palet bestaat uit vierendertig kleuren, die in een vijftal uiteenlopende kleurenthema's worden gebracht: Natural Culture, Disruptive Pastel, Preppy Blue, Neo 70's en Serenity. Beauregard Studio heeft overigens een suite ontworpen met de nieuwe LVT-vloeren, die ter inspiratie benut kan worden via de online vloerpatroonontwerper van de fabrikant.

iD Mixonomi Jewels is voor de volle honderd procent ftalaatvrij en kent een zeer lage uitstoot van vluchtige organische stoffen. Het product bestaat voor meer dan dertig procent uit gerecycled materiaal en komt in aanmerking voor het ReStart-terugnameprogramma. De collectie is verkrijgbaar met ingang van eind volgende maand.

(Vloerenplein, 25-09-2019)

 
Interfloor blikt terug op geslaagde beurs

Development-Table Interfloor-Beursstand'Development table' met kleurenwaaier trok de aandacht op beursstand Interfloor.Interfloor is goed te spreken over zijn deelname aan de voorbije jubileumeditie van de Interieur Collectie Dagen in Gorinchem. "Een zeer succesvolle beurs," zo luidt het oordeel van de exposant in zijn jongste nieuwsbrief, "waarbij wij bestaande klanten met enthousiasme hebben kunnen informeren en nieuwe klanten met onze uitgebreide collecties hebben mogen verwelkomen."

De leverancier uit Zwartsluis onderscheidde zich dit jaar met een inspirerende eyecatcher. Over de gehele breedte van de stand was een zogeheten 'development table' geplaatst. Met daarboven een opvallend gekleurde slinger van tapijt en vinylstalen. Op de tafel werden niet minder dan twintig noviteiten getoond, met inbegrip van Solution Dyed Nylon-tapijtkwaliteiten. Satino-SDN, Brianza-SDN en Lexus-SDN komen dit najaar beschikbaar, evenals de 'luxe' polyester-microfiberkwaliteit Zaragoza. Andere noviteiten betreffen Linear Project, Cottage, Metallica Project, Sensations en de beloftevolle Domestic Wood.

Middels een veertigtal showkasten kon een deel van de tapijt- en vinylcollectie in stijl worden getoond, met de mogelijkheid de producten te voelen en op groter formaat te bekijken. De tapijtkwaliteiten Wilton Nature en Mystico (bedrukt met marmerprint) waren op standhoogte te bewonderen, evenals de bijzondere Dynamic Wood-3D, kamerbreed vinyl met digitaal geprinte planken met markante 'embossing in register'. Interfloor zal naar alle waarschijnlijkheid ook in 2020 op InCoDa zijn noviteiten tonen, zo besluit het bedrijf.

(Vloerenplein, 25-09-2019)

 
MeisterDesign, ecologische 4-in-1-vloer
Zomereik-natuurZomereik natuur 6983, houtdessin.
Galleria-WhiteGalleria White 7322. (foto's: Meister)

"Het woongezonde antwoord op traditionele vloeren van vinyl," zo introduceert Meister zijn 'vinylvloer zonder vinyl' MeisterDesign. Wel de voordelen van een vinylvloer, zo stelt de Duitse fabrikant, maar zonder de vooral ecologische en technische nadelen. In tegenstelling tot veel vinylvloeren is hij geurloos, vrij van weekmakers en hittebestendig. De 'Made in Germany'-vloer beschikt over het Blauwe Engel-keurmerk.

Het ecologische 4-in-1-vloerconcept is overigens simpel: er zijn achttien eigentijdse decors die elk in vier technische varianten beschikbaar zijn. De consument kiest eerst het design en daarna, naar smaak of budget, de technische opbouw.

'MeisterDesign. flex' is een waterbestendige, vijf millimeter dunne, renovatievriendelijke vloeroplossing, die zich zonder problemen laat leggen in ruimtes met lichte oneffenheden in de vloer. 'MeisterDesign. comfort' biedt een waterbestendige en stille vloervariant van negen millimeter met twee geïntegreerde lagen kurk, die voor een gewenste akoestiek zorgen. Met brandveiligheidsklasse Bfl-s1 wordt deze designvloer aanbevolen voor veeleisende projecten.

De varianten 'MeisterDesign. life' (vijf millimeter) en 'MeisterDesign. pro' (twee millimeter) hebben een dragerplaat van ecuran, dat wordt voorgesteld als hoogwaardig composietmateriaal voor veeleisende vloeroplossingen. Het is gebaseerd op bio-polyurethaan, dat voor een groot deel wordt vervaardigd uit plantaardige oliën zoals koolzaad- of ricinusolie en in de natuur voorkomende minerale componenten zoals krijt. Dit maakt ecuran volgens Meister vrij van gezondheidsrisico's, doordat er geen weekmakers, oplosmiddelen of chloor aan te pas komen.

De vloeren 'life' en 'pro' zijn beide watervast en met gebruiksklasse 33 kunnen ze tegen een stootje. De 'life'-vloeren van vijf millimeter kunnen tot vijftien bij vijftien meter zelfs zwevend worden gelegd, zonder uitzetprofielen te hoeven gebruiken. Bovendien zijn beide varianten geschikt om in serres te leggen.

Er is keuze uit veertien houtdessins, van donkere en goudbruine tot lichte tinten, en vier evenzo actuele tegelimitaties. Alle MeisterDesign-vloeren zijn geschikt voor de badkamer.

(Vloerenplein, 25-09-2019)

 
Ruim dertig nieuwe dessins Castell LVT
Comfort-item-2012Serie 902 (item 2012).
Premium-item-5014Serie 905 (item 5014).
Realistic-item-1015Serie 901 (item 1015).
Concrete-item-3011Serie 903 (item 3011).
Visgraat-Pure-item-4013Serie 904 (item 4013).
Display-Castell-PVCLVT-flooringDisplay Castell PVC&LVT flooring.

Castell PVC&LVT - 'made by tété total-flooring' - introduceert niet minder dan drieëndertig nieuwe decors. "De breed toepasbare collectie als geheel bestaat nu uit liefst vijftig uiterst aantrekkelijke dessins, in bovendien een hoogwaardige kwaliteit dankzij de toepassing van innovatieve technologieën," zo stelt de aanbieder uit Hengelo. Nieuwkomers zijn de series 904, 902, 905, 901 en 903. Reeksen die zich in zekere zin al hebben bewezen zijn Magic-Classic, Magic-Grande, Marar en Montevideo.

Geheel nieuw is de visgraat-serie 904. De drie items in deze reeks zijn uitgevoerd in Register in Embossing, hebben een slijtlaag van 0,55 millimeter en worden gebracht in een afmeting van 15,4 bij 60,96 centimeter. De bijpassende band e.o. bies (strips) is uit voorraad leverbaar. De 'visgraat' is ingedeeld in PIT-klasse 42 en geschikt voor projectmatig en residentieel gebruik. (Verkoopadviesprijs is 39,95 euro per vierkante meter).

Nieuw is ook de serie 902, die in zeven decors gebracht wordt naast de bestaande serie Magic-Classic, die op zijn beurs vier decors kent (Mid Grey, Taupe, Beige en Gold). De producten komen in een 0,55 millimeter-uitvoering, met een totale dikte van 2,5 millimeter, zijn uitgevoerd in Register in Embossing en voorzien van vellingkanten rondom. Serie 902 meet 121,92 bij 22,86 centimeter, Magic-Classic 122,73 bij 18,7 centimeter. Het elftal items heeft PIT-klasse 42 en is wat Castell betreft niet alleen geschikt voor gebruik in projecten maar ook bij de klant thuis. (Verkoopadviesprijs is 31,95 euro per vierkante meter).

De nieuwe reeks Serie 905 0,55 XL telt liefst dertien dessins, die worden gebracht in de maten 152,40 bij 22,68 centimeter en totaal 3,0 millimeter dik zijn. Met hun 'extra large'-formaat vormen ze het gezelschap van de huidige serie Magic-Grande 0,55 XL, die vijf decors telt. De Magic Grande XL Cashmere Oak en Golden Oak hebben een afmeting van 150,0 bij 23,0 centimeter en een dikte van 2,5 millimeter. De dessins Greige, Grey en Beige komen tot 152,0 bij 23,80 centimeter en zijn 3,0 millimeter dik. Alle items zijn voorzien van vellingkanten rondom. De kwaliteiten zijn uitgevoerd in Register in Embossing e.o. Natur Embossing Press+, een methode die zorgt voor een realistisch reliëf op de vloer, waardoor knoesten ook daadwerkelijk te voelen en te volgen zijn. De bij elkaar geteld achttien decors laten zich zowel projectmatig als residentieel toepassen. Als PIT-klasse geldt ook hier 42. (Verkoopadviesprijs bedraagt 31,95 euro per vierkante meter).

Een nieuwe serie met een toplaag van 0,30 millimeter heeft de naam Serie 901 meegekregen. Deze wordt aangeboden in acht dessins op het formaat van 121,92 bij 22,86 centimeter. Met zijn 0,30 millimeter-uitvoering fungeert Serie 901 als aanvulling op de bestaande collectie Marar, die een viertal decors in eikenmotief kent en over een afmeting van 121,90 bij 18,41 centimeter beschikt. Marar en Serie 901 zijn beide uitgevoerd in 'Natur Embossing' en geschikt voor zowel projectmatig als residentieel gebruik. De producten zijn ingeschaald in PIT-klasse 31. (Verkoopadviesprijs bedraagt 24,95 euro per vierkante meter).

De twee dessins van nieuwkomer Serie 903 worden gebracht op het 'plavuizenformaat' van 60,96 bij 60,96 centimeter, met een slijtlaag van 0,55 millimeter. Ze gelden als aanvulling op de plavuizen van 60,00 bij 30,00 centimeter in de bestaande reeks Montevideo (deze in een 0,20 millimeter-uitvoering), die ook stroken kent van 121,90 bij 18,41 centimeter. Montevideo telt drie grijstonen en een antraciet. Alle kwaliteiten zijn realistisch uitgevoerd in 'Natur Embossing' en geschikt voor residentieel en projectmatig gebruik. PIT-klasse is 31-42 (Verkoopadviesprijzen Montevideo en Serie 903 zijn respectievelijk 23,90 en 31,95 euro per vierkante meter).

De leverancier laat tot besluit nog weten dat de bijbehorende luxe stijlplinten uit voorraad leverbaar zijn, evenals alle verwerkingsmaterialen (van het merk Mapei) die voor projecten benodigd zijn. Voor de professionele verkoop is voor in de showroom van de exclusieve Castell-dealers voorts een design display beschikbaar waarin kleurstalen van alle dessins overzichtelijk worden aangeboden op hun werkelijke formaat.

(Vloerenplein, 23-09-2019)

 
I4F en Lico zijn R&D- en octrooipartners

14f lico-logoI4F is een partnerovereenkomst aangegaan met het Zwitserse Li & Co Ag ('Lico') op het terrein van onderzoek & ontwikkeling en patenten. I4F zal Lico wereldwijd vertegenwoordigen met alle recent ingediende en toekomstige octrooiaanvragen. De op Curaçao gevestigde bedrijvengroep verkrijgt tevens licentie- en marketingrechten voor de meeste technologieën van Lico, dat volgens John Rietveldt, CEO van I4F, een sterke reputatie geniet als innovatieve producent van elastische vloeren en vloeren van kurk, hout en steen.

"Wij geven er de voorkeur aan om ons te concentreren op wat we het beste doen, innoveren, terwijl we de licenties, marketing en bescherming van de octrooien overlaten aan I4F, die volgens ons de toonaangevende deskundige is op dit gebied," zo verklaart Edwin Lingg, algemeen directeur van Lico.

(Vloerenplein, 23-09-2019)

 
IVC Group brengt LayRed 55, sterk en stil

IVC Group, de zakelijke tak van de vinylvloerenmaker, lanceert zijn jongste innovatie LayRed 55. De onbuigzame engineered rigid click LVT-vloer is het resultaat van twee jaar intensief onderzoek en engineering in IVC's Centre of Excellence voor vinylvloeren. De combinatie van verschillende lagen zorgt volgens de fabrikant voor uitstekende akoestische prestaties in ruimtes met een druk beloop en is bijzonder geschikt voor renovaties. LayRed 55 werd ontworpen en ontwikkeld in IVC's Belgische hoofdkantoor in Avelgem en zal daar ook worden geproduceerd.

LayRed 55 wordt gebracht als een premium LVT-vloer die design koppelt aan comfort en duurzaamheid. De collectie omvat 23 dessins, die over sterke akoestische prestaties beschikken en kras-, vlek- en waterbestendig zijn. "Met LayRed 55 wilden we onze klanten een hoogwaardige engineered vinylvloer bieden die eruitziet als natuurlijk hout of steen," verklaart Cindy Van Moorleghem, marketingdirecteur IVC Group. "LayRed 55 dankt zijn comfort, stevigheid en design aan zijn meerlagige samenstelling. Bovendien roept het biofilisch design van de vloer een sfeer van rust en welzijn op."

Verdon-Oak-linksVerdon Oak (links) en Desert Stone uit collectie LayRed 55 van IVC Commercial.

De collectie bevat geen orthoftalaat en voldoet meer dan ruim aan de wettelijke vereisten voor de binnenluchtkwaliteit. Hij bestaat voorts voor dertig procent uit gerecycleerd materiaal en door de lijmloze plaatsing kunnen de planken na gebruik gemakkelijk worden weggehaald. De LayRed 55 is zelf ook volledig recycleerbaar.

Over zijn akoestische prestaties zegt Van Moorleghem: "De geïntegreerde ondervloer en geavanceerde akoestische laag beperken het transmissiegeluid met wel 10 dB Llin en zorgen ervoor dat het reflectiegeluid maximaal wordt gereduceerd." De geïntegreerde ondervloer maakt evenzo een snelle plaatsing mogelijk, zelfs op oneffen oppervlakken, waardoor LayRed 55 wordt voorgesteld als 'ideaal' voor renovaties. Doordat de engineered vinylvloer nauwelijks tot geen voorbereiding (egalisatie) van de ondergrond vereist, versneden kan worden met een Stanleymes en de planken zonder lijm worden geplaatst, is een snelle installatie mogelijk. "Bedrijven zoals hotels en restaurants hoeven zelfs niet te sluiten tijdens de plaatsing, omdat deze snel, stil en stofvrij gebeurt," zo besluit de marketingdirecteur.

(Vloerenplein, 23-09-2019)

 
Interface stelt voor: Look Both Ways

Look-Both-WaysLook Both Ways, vloersysteem met keuze uit elkaar aanvullende harde als zachte materialen.Interface lanceert vandaag zijn 'vloersysteem' Look Both Ways, bestaande uit een kwartet tapijttegels en evenzoveel LVT-designs met de robuuste uitstraling van beton en terrazzo. Kari Pei is verantwoordelijk voor het ontwerp van de collectie, die getuige zijn complementaire patronen en structuren 'het beste van twee werelden' heet te bieden. Hij bevat zowel harde als zachte materialen en zowel speelse als meer bedaarde dessins waarin mineraaltinten en levendige kleuren elkaar afwisselen.

Met acht producten en een verscheidenheid aan patronen, structuren en kleurstellingen zijn vanzelf talloze designcombinaties mogelijk. "Het zorgt ervoor dat je twee keer kijkt om alles te kunnen zien," zo refereert Pei nog op een andere wijze aan de naam van de collectie. Look Both Ways maakt volgens de productontwerper een dessin mogelijk met een naadloze overloop van hard naar zacht. Met het modulaire vloersysteem uit eigen huis zijn tapijt en LVT met gemak naast elkaar te installeren, zodat een geïntegreerde vloer zonder overgangsstrips ontstaat. Alle producten hebben het formaat van vijftig bij vijftig centimeter.

(Vloerenplein, 23-09-2019)

 
Twee nieuwe vtwonen-collecties Forbo

Vloer-uit-de-Novilon-vtwonenVloer uit de Novilon vtwonen-collectie.Forbo Flooring en vtwonen introduceren deze maand de nieuwe collecties Marmoleum vtwonen en Novilon vtwonen. Eerstgenoemde bestaat uit achttien Marmoleum-vloeren (geselecteerd door vtwonen) met een rustige, aardse en 'cleane' uitstraling. De vernieuwde Novilon vtwonen-collectie bestaat uit zestien vloeren. Het kamerbrede vinyl (in twee en vier meter breed) biedt onder andere betonvloeren, een Hongaarse punt, het granietachtige Terrazzo en ook Stip, die is voorzien van een grafisch dessin. Beide collecties sluiten aan op de actuele kleurenkaart van vtwonen en zijn afgestemd op onder meer de verfkleuren, raambekleding en tegels van het woonmerk. De productie van de vloeren vindt in eigen land plaats.

(Vloerenplein, 23-09-2019)

 
Meer vloerkleden Mart Visser bij Headlam

Prosper-Grey-CopperProsper Grey Copper.Headlam en couturier Mart Visser hebben hun in 2017 gelanceerde collectie vloerkleden, toepasselijk de Mart Visser Carpets Collectie geheten, wegens bewezen succes doorontwikkeld en de lijn aangevuld met een viertal nieuwe dessins. "Door het veranderen en transformeren van goede items naar weer iets nieuws en het versterken van de karakteristieken van de evergreens is deze aanvulling ontstaan," zo informeert de groothandel in zijn jongste nieuwsbrief.

Voor het aparte dessin Harper (vernoemd naar diens hond) heeft Visser een oude, vergaande paraplu gescand en met kleur bewerkt. Het resultaat is frappant. Het nieuwe dessin Metral is beschikbaar in een zandkleur, een goudbruin en een zilvergrijs. Markant is dat de wittere delen hoogpoliger zijn, terwijl de donkerder delen lager zijn geschoren. Voorts zijn de bestaande dessins Prosper en Vernon uitgebreid met aantrekkelijke kleuren. Aan het kleurenpalet van Prosper zijn de items Grey Light, Black, Grey Bottle green, Grey Custard Warmth en Grey Copper toegevoegd. Vernon is aangevuld met twee diepe, warme kleuren. Door de keuze van de draad ontstaat een fraai licht-schaduweffect. Dit dessin kan in iedere gewenste lengtemaat worden geleverd.

(Vloerenplein, 20-09-2019)

 
Slotbericht InCoDa 2019: een succes

Op-InCoDa-2019Op InCoDa 2019 'was er voor elke bezoeker wat te ontdekken en te beleven'.De Interieur Collectie Dagen 2019 zijn succesvol verlopen, zo laat het beursteam weten in zijn slotbericht. Bij elkaar 6623 vakprofessionals (2018: ruim 6500) kwamen op het driedaagse event in Evenementenhal Gorinchem af. Op de beursvloer presenteerden 135 exposanten (2018: 130) met ruim tweehonderd verschillende merken de nieuwste collecties en trends. "Zowel de bezoekers als exposanten waren erg tevreden en enthousiast," aldus Mascha de Bruin, Head of Events Interior & Retail.

"Het 10-jarig jubileum was de mooiste en meest inspirerende editie ooit die de bezoekers met Interieur Collectie Dagen beleefd hebben," zo oordeelt De Bruin. "We kregen veel positieve reacties over de mooie presentatie van de vakbeurs en het aanbod dat gepresenteerd werd. Ook hebben we opgemerkt dat er tijdens deze editie een grote groei heeft plaatsgevonden in de kwaliteit van de bezoeker."

"Wat deze editie zo succesvol maakte," benadrukt De Bruin, "is dat er voor elke bezoeker wat te ontdekken en te beleven was. Van woninginrichters, parketteurs, vloerspecialisten, projectinrichters tot meubelstoffeerders, interieurstylisten, interieurarchitecten en speciaalzaken."

De beursorganisator stelt vast dat wat ooit begon als enkel een vloerenbeurs, inmiddels is uitgegroeid tot een totaalconcept waarin de segmenten vloeren, raamdecoratie, wandbekleding en interieurstoffen samenkomen. Daarbij zorgen onder meer het Inspiratiecafé, inclusief de workshops en de lezingen, en het trio Nederlandse Kampioenschappen voor de nodige beleving rondom.

Meer dan dertig exposanten hebben zich naar verluidt al ingeschreven voor de editie 2020, die genoteerd staat voor 13, 14 en 15 september op dezelfde lokatie.

(Vloerenplein, 20-09-2019)

 
'InCoDa moet een community zijn'
Dennis-ViehoffDennis Viehoff had naast de bestaande ook veel nieuwe klanten ontvangen, maar ook veel geschreven. Hij was dan ook buitengewoon tevreden.
Er-is-veel-meer-sfeer"Er is veel meer sfeer en aandacht voor trends."
Raambekleding-en-zonweringRaambekleding en zonwering lijken een succesvol 'blijvertje'.
Je-kan-ons-Marc-van-Buren"Je kan ons inderdaad zien als een vertegenwoordiger van het traditionele parket. En daar is absoluut nog steeds ruimte voor," aldus Marc van Buren van Kerkhofs Parket.
Jan-Doornwaard-HamatJan Doornwaard, commercieel directeur Hamat, noemde de maandag een topdag.
Arie-Rikkink-InCoDa-2019Arie Rikkink: "Er hangt een goede sfeer in de lucht."
Wat-betreft-aanbod-Harry-ElshofWat betreft aanbod mag er van INTR-directeur Harry Elshof wel wat meer tapijt op de beurs komen.
Bij-Intertap-wasBij Intertap was veel aandacht voor het Hydro Laminaat en de Métropole houtcollecties (op foto). "De collecties sluiten 1-op-1 aan op de vraag vanuit de markt en zijn goed ontvangen."
Kerakoll-Geert-WellinkKerakoll's Geert Wellink bleef tot in de laatste uurtjes belangstellenden onvermoeibaar te woord staan.
Anco-RijstenbilAnco Rijstenbil (links), Nederlands Kampioen Woning- en Projectstofferen 2019, ontvangt de felicitaties van John van Keppel (Woontotaal Academy). Cotap's merk voor toebehoren Co-pro fungeert hier als kledingsponsor.
Sander-Verbruggen-Nederlands-Kampioen-ParketleggenSander Verbruggen: Nederlands Kampioen Parketleggen 2019 met felbegeerde en stoere ‘Championsbelt’.

Gisteren was de laatste beursdag van de Interieur Collectie Dagen (InCoDa) 2019. Tijd om een eerste balans op te maken van de tiende editie van het vakevenement in Gorinchem.

Richard-Lensen-InCoDa-2019Richard Lensen: "We hebben veel nieuwe producten. Voor mij zijn het nieuwe Signature laminaat, een bijzondere doorontwikkeling van het laminaat, en de PVC Pulse de eyecatchers."

Richard Lensen is blij met de extra impuls die de beurs heeft gekregen door de versterking van het segment raambekleding. "De beurs kent een mooi aanbod. Fijn dat ook de zonwering erbij is." Lensen was trots op 'zijn' mensen die met de nieuwe stand van Peitsman een prachtig open concept hadden neergezet. "Maar ik wil ook onze partners weer bedanken die ons met mooie presentaties ondersteunen. We hebben veel nieuwe producten. Voor mij zijn het nieuwe Signature laminaat, een bijzondere doorontwikkeling van het laminaat, en de PVC Pulse de eyecatchers."

Op de beurs kom je door de gangen struinend de nodige bekenden tegen, waaronder Arnout Appelo van Rinos. "Als fabrikant van entreevloerbedekking is het belangrijk te kijken hoe je producten gecombineerd kunnen worden met het aanbod dat je hier ziet. Het aanbod van matten kan en moet beter aansluiten op de trends."

Wat betreft aanbod mag er van INTR-directeur Harry Elshof wel wat meer tapijt op de beurs komen. "Dat zou het completer maken." Elshof had op de stand veel woninginrichters ontvangen, maar ook verrassend veel ZZP-ers die zich duidelijk goed willen oriënteren en informeren.

Bij Intertap was veel aandacht voor het Hydro Laminaat en de Métropole houtcollecties. "De collecties sluiten 1-op-1 aan op de vraag vanuit de markt en zijn goed ontvangen. We hebben daarmee de spreekwoordelijke spijker op de kop geslagen."

Jan Doornwaard, commercieel directeur Hamat, noemde de maandag een topdag. "We zijn na twee jaar weer van de partij op deze beurs en met zeven man vertegenwoordigd. We konden de drukte maandag nauwelijks aan. Daar krijg je echt een 'kick' van." Hamat toonde op de beurs naast de nieuwe catalogus ook de nieuwe collectie tapijt en vinyl.
Bij Tété, dat sinds kort onder dezelfde holding als Hamat resideert, was men zeer te spreken over de belangstelling. "Het bezoek is weer goed, maar iets minder dan vorig jaar schat ik zo in," aldus Arie Rikkink. "Maar zeer geïnteresseerd en kwalitatief hoogwaardig. Er hangt een goede sfeer in de lucht. De beurs is uitgegroeid tot een mooi woninginrichtingsevent."

Super-Lens-Nekeman"Super," zo omschrijft Lens Nekeman van Interfloor InCoDa 2019 in één woord. "Je krijgt het Inter Decor-gevoel weer terug."

"Super," zo omschrijft Lens Nekeman van Interfloor InCoDa 2019 in één woord. "Je krijgt het Inter Decor-gevoel weer terug. En dat zie je ook terug bij het aantal vrouwen dat de beurs bezoekt. Een aantal jaren geleden was dit nog echt een mannenbeurs. Er is nu veel meer sfeer en aandacht voor trends." Interfloor toonde op de beurs de goedlopende collectie Dynamic vinyl waarvan een aantal dessins worden opgefrist en vernieuwd, en Dynamic Wood 3D met een bijzondere embossing. Interfloor sponsorde evenals enkele andere branchegenoten het initiatief 'Interieur Vakman' (www.interieur-vakman.nl) waarmee het bedrijf de toename van het aantal vakmensen in de woonbranche wil stimuleren.

Dennis Viehoff had naast de bestaande ook veel nieuwe klanten ontvangen, maar ook veel geschreven. Hij was dan ook buitengewoon tevreden. "Een mooie beurs met veel aandacht voor onze producten."

Hoewel over het algemeen gesproken de teneur op de beurs zeer positief was, bleek niet iedereen honderd procent tevreden. Een aantal exposanten kreeg niet het bezoek waar ze op gerekend hadden, dit op basis van hun ervaringen uit het verleden, en zagen de veranderde routing als een belangrijke oorzaak. Hun stands waren naar hun mening zo eenvoudigweg niet zichtbaar genoeg.

Flamingo Parket had een paar leuke beursdagen gehad, met de maandag als uitschieter, maar noemde het bezoek 'wisselend'.

Eén van de weinige traditionele parketbedrijven die nog op de beurs is vertegenwoordigd, is Kerkhofs Parket uit het Belgische Peer. "Je kan ons inderdaad zien als een vertegenwoordiger van het traditionele parket. En daar is absoluut nog steeds ruimte voor," zo stellen Peter Peijnenburg en Marc van Buren. "Duo planken en multiplanken zijn voor ons bijproducten. Onze kracht ligt in het snel kunnen schakelen, flexibiliteit en de voorraad ruwe producten." De bijzondere producten van Kerkhofs zorgden voor de nodige belangstelling en trokken ook architecten.

Veel-sfeer-bij-RIGOVeel sfeer bij RIGO Verffabriek.

RIGO Verffabriek had ditmaal ook zijn collectie interieurverven meegebracht. "Een logisch gevolg van de tendens en aansluitend op de trends die je op de beurs waarneemt. Maar vanzelfsprekend is er zoals altijd nadrukkelijk aandacht voor onze afwerkingsproducten voor houten vloeren," vertelt Machiel van Westerhoven.

Peter Kuipers van mFLOR is blij met zijn partners INTR en Peitsman die de mFLOR en Solcora producten op de markt brengen, en wil daarnaast de organisatie een pluim geven. "Mijn complimenten. De beursorganisatie heeft goed naar ons geluisterd. En je ziet het resultaat. InCoDa is een brede, volwaardige woninginrichtingsbeurs. Volgend jaar sta ik er dan ook weer."

De organisatie was zichtbaar tevreden. In de business lounge was men op dinsdagmiddag al druk doende met de inschrijvingen van volgend jaar. "InCoDa moet een community zijn, voor en door de mensen. We willen het ambacht laten zien en inspiratie meegeven. Iedere woninginrichter die hier komt moet wat naar zijn gading vinden," aldus beursorganisator Mascha de Bruin, Head of Event InCoDa.

Vlak voor sluiting van de beurs werden zoals altijd de winnaars van het Nederlands Kampioenschap Woning- en Projectstofferen (NKWP) en het Nederlands Kampioenschap Parketleggen (NKP) bekendgemaakt. Anco Rijstenbil werd net als vorig jaar Nederlands Kampioen Woning- en Projectstofferen. Diederik van der Kamp behaalde de titel bij de junioren.

Deelnemers-en-organisatie-NKP-2019Deelnemers en organisatie NKP 2019.

Bij het NKP werd, voordat de diverse bekers werden uitgereikt, bekendgemaakt dat de felbegeerde winnaarsbokaal 'Rien Bouwmeester-trofee' dit jaar blijvend aan de nummer één zal worden uitgereikt en dat vanaf volgend jaar deze winnaarsbokaal de 'Jan van der Kroef-bokaal' zal heten. Dit als eerbetoon aan Jan van der Kroef die op de beurs bekend maakte dat dit zijn laatste NKP was.

Een-ontroerde-Jan-van-der-KroefEen ontroerde Jan van der Kroef (foto rechts) wordt door Walter Esch in het zonnetje gezet met een naar hem vernoemde bokaal.

De Walter Esch-bokaal werd vervolgens door Fred Witkamp uitgereikt aan een totaal verraste Jan-Willem van der Linden. De Rigo-bokaal ging naar Jasper Hoogervorst. Kampioen bij de junioren werd Yoeri Horvát, die een ongekend hoog aantal punten wist te behalen. En tot slot werd Sander Verbruggen gekroond als Nederlands Kampioen Parketleggen. Hij ontving naast de felbegeerde beker ook een hele stoere 'Championsbelt'.

(Vloerenplein, 18-09-2019)

 
Beaulieu Flooring Solutions brengt Rewind

RewindRewind maakt beurzen en evenementen groener."Het eerste recycleerbare beurs- en evenemententapijt ter wereld," zo omschrijft Beaulieu Flooring Solutions zijn zojuist gelanceerde product Rewind. De technologische innovatie bestaat voor honderd procent uit polyolefine en is dus geheel vrij van latex.

Doordat 'traditioneel' tapijt latex bevat, kan dit niet volwaardig worden gerecycleerd en belandt in een container en wordt gestort of verbrand, zo geeft de vloerendivisie van de Beaulieu International Group uit Wielsbeke als toelichting. Rewind daarentegen is volledig recycleerbaar tot een zuiver recyclaat dat opnieuw als grondstof kan worden gebruikt voor bijvoorbeeld het spuitgieten van nieuwe, hoogwaardige producten.

In tegenstelling tot gangbaar tapijt is in het productieproces van Rewind bovendien geen water nodig en wordt 83 procent minder gas verbruikt. Zo vermindert de totale CO₂-uitstoot met ruim een derde. De rollen zijn voorts vlotter hanteerbaar door hun lager totaalgewicht, behoeven minder opslagruimte en vergemakkelijken het transport.

Jaarlijks wordt meer dan honderd miljoen vierkante meter tapijt geproduceerd om gangen, beursstanden, inkomhallen en evenementen in te richten.

(Vloerenplein, 18-09-2019)

 
Fortuna Sittard blijft scoren met COREtec

COREtec-Naturals-Grain-803-Fortuna-SittardCOREtec Naturals (decor Grain 803) op de vloer bij Fortuna.De Limburgse voetbalclub Fortuna - 'Samen nao veure' - Sittard verwelkomt voor het tweede jaar op rij COREtec als 'official partner'. Fabrikant USFloors heeft er onder meer voor gezorgd dat er nog eens ruim 1250 vierkante meter aan vloeren van zijn merk zijn komen te liggen in de Rabobank Business Lounge en in de VIP Sympathisantenruimte. Opnieuw drukbelopen ruimtes dus waar de robuuste vloerbedekking goed tot z'n recht heet te komen. Vorig seizoen waren de Business Club, diverse skyboxen en Brasserie 54 al uitgerust met de producten van de Vlaams-Amerikaanse pionier in meerlaagse rigide vloeren.

Fortuna Sittard koestert het voornemen om de hospitality naar een hoger niveau te tillen. "We hebben de afgelopen drie jaar enorme stappen gezet en de vloer van COREtec is wat mij betreft de absolute kers op de taart," zo verklaart een contente Ivo Pfennings, algemeen directeur van de huidige nummer zeventien in de Eredivisie. "We hebben ongelofelijk veel complimenten gekregen van onze business partners." Los van dit bericht meldt COREtec nog binnenkort voor het vierde opeenvolgende jaar acte de présence te zullen geven op de VT Wonen & Designbeurs in de Amsterdamse RAI, die van start gaat op de eerste dag van oktober.

(Vloerenplein, 18-09-2019)

 
Feestelijke opening Mapei in Apeldoorn

Nieuwe-pand-MapeiNieuwe pand Mapei Nederland.Mapei Nederland heeft vorige week donderdag zijn nieuwe pand aan de Oude Apeldoornseweg in Apeldoorn officieel geopend, zoals in mei al aangekondigd. Samen met zo'n tweehonderdvijftig gasten uit alle windstreken en een delegatie van het Italiaanse moederbedrijf, werd feestelijk getoost op de toekomst. Voor de gelegenheid was het gloednieuwe magazijn omgetoverd tot een feestruimte gehuld in Italiaanse sferen. Een officieel moment, met speeches van de familie Squinzi, eigenaar van Mapei Group, en van Paul Spee, directeur Mapei Nederland, ontbrak uiteraard niet.

Het multifunctionele complex op bedrijventerrein Malkenschoten biedt ruimte aan een modern magazijn met test- en coatingruimte, kantoren, showroom, trainingscentrum, twee laaddocks, een weegbrug en een '24/7'-afhaalpunt. In het nieuwe pand is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van 'eigen' producten en systemen. Op het dak liggen voorts bijna driehonderd zonnepanelen die ruim voldoende elektriciteit opwekken voor zowel kantoor als magazijn.

(Vloerenplein, 18-09-2019)

 
InCoDa 2019, een beurs met goede ‘vibe'
Arnoud-van-RavensbergArnoud van Ravensberg: 'Met LayRed scoren we echt een hit.'
Bart-CoenenBart Coenen en Iris van den Brink van T&G Wood.
Solcora-by-mFLORSolcora by mFLOR.
Bij-INTRBij INTR. hangt veelzeggend het bord 'Werkplaats'
John-CountinhoJohn Countinho.
Jury-van-het-NKWPJury van het NKWP houdt beraadslagingen.
Fred-WitkampFred Witkamp (links) en Walter Esch.
Drukte-op-de-standDrukte op de stand bij totaalleverancier Tété.
Bij-Viehoff-isBij Viehoff is onder meer Meister prominent in beeld.
Bij-Woca-krijgtBij Woca krijgt de professional uitleg over het Master Laksysteem. Links Henk Laverman.
Peter-KuipersPeter Kuipers: 'We hebben hier de perfecte spot'.
Op-de-openingsdagOp de openingsdag onthulde het beursteam de nieuwe huisstijl van de InCoDa 2020.

In de Evenementenhal Gorinchem is de tiende editie van de Interieur Collectie Dagen (InCoDa) in volle gang, het jaarlijkse evenement voor de professional in woning- en projectinrichting. Meer dan tweehonderd merken zijn deze maal present met hun nieuwste collecties en hun innovaties. De zondag, de eerste van drie beursdagen, werd door een meerderheid van de exposanten als 'positief' beoordeeld, ondanks het stralende weer buiten. "Zondag was best goed," zo meent ook Arnoud van Ravensberg van exposant Moduleo. "We zijn tot dusverre dik tevreden. Er hangt gewoon een goede 'vibe' op het evenement. Wij zelf merken dat er veel belangstelling is voor de vernieuwingen in onze LayRed. Je mag wel zeggen dat we echt een hit scoren met deze collectie. We hebben veel positieve reacties gekregen op de matte nieuwe kleuren en hetzelfde geldt voor de visgraat."

Dick-Heister-linksDick Heister (links) en Ted Engelen hebben het naar hun zin op de stand van Bijlard.

Anders dan anders dit jaar op InCoDa is dat de 'routing' niet langer zo rechttoe-rechtaan is. Verder heeft organisator Easyfairs de beurs ook prettig ruimtelijk opgezet, wat een verfrissende indruk geeft, tot tevredenheid van de exposanten. "Het oogt ruimtelijk, lekker fris en mooi open," zo oordeelt Ted Engelen van de Zoetermeerse exposant Bijlard. "Wij hebben een goede plek vlak bij de ingang, dus iedereen moet hier langs. Deze maandag verwachten we vooral dat de parketteurs hun gezicht zullen laten zien. Tot dusverre hebben we vooral veel zzp'ers gezien en veel mensen uit de stofferingswereld, en nog weinig parketteurs. Duidelijk is dat raamdecoratie en stoffering aan belang winnen hier op de beurs. InCoDa ontwikkelt zich zo tot een echte woninginrichtingsbeurs. Maar wij zijn zonder meer tevreden. Ook op zondag al, vooral in de middaguren, was er veel aanloop."

Doorkijkje-naar-de-bredeDoorkijkje naar de brede presentatie van Peitsman.

"Er heerst een prima sfeer, de beurs geeft een mooi ruimtelijk beeld en de aftrap op zondagmiddag was prima," zo vindt Frank Bossers van Unifloor. "Ik ben wel van mening dat de stoffering en de raamdecoratie, die toch wat apart in een hoek staan, beter geïntegreerd zouden moeten worden in het concept. Bedenk dat het hooguit nog een jaar of tien duurt voordat alle segmenten in de markt met elkaar verbonden zijn geraakt." Peter Kuipers van mFLOR is uiterst content: "De beurs van dit jaar is leuk, gezellig en mooi ruimtelijk ingedeeld. En wij hebben hier de perfecte spot, zo vlak bij de entree."

RIGO-Verffabriek-heeftRIGO Verffabriek heeft opnieuw zijn koffiestandje neerzet, waar iedereen 's ochtends even langs gaat. Zo ook Chris de Vries en Martijn Bonkenburg.

"InCoDa is een uiterst interessante beurs voor T&G Wood," zo laat Bart Coenen namens de exposant weten, eerder vanochtend. "Gisteren halverwege de middag piekte het bezoek voor het eerst en hebben we veel klanten te woord gestaan. Wij zijn dus al vanaf de zondag positief gestemd. Wij draaien hier eigenlijk altijd goed. InCoda is bij uitstek ook een contactmoment, zo blijkt dit jaar opnieuw. Bovendien zit er een leuke mix in het aanbod, op een beurs die verder heel aantrekkelijk is opgezet."

Peter-Klaassen-middenPeter Klaassen (midden) op de stand - met waterbuffel - van PPC.

De PPC bemant in de Evenementenhal wederom een heuse megastand, met een prominente rol voor het aspect 'beleving' in het algemeen en voor de nieuwe pvc-collectie Sense in het bijzonder."Echt top!" zo antwoorden Lisa en Peter Klaassen eensgezind op de vraag hoe het loopt. "Ook op zondag al." Een opvallende bijdrage in de beurspresentatie van de PPC is toebedeeld aan een enorme afbeelding van een waterbuffel, geïnspireerd door een Afrikaanse vakantie van Lisa, en zeker en vast onderscheidend te noemen.

Stoffeer--en-raambekledingsbedrijvenStoffeer- en raambekledingsbedrijven staan wat afgezonderd.

Bij groothandel INTR. gaat de aandacht specifiek uit naar de zzp'ers. Op vraag van deze klantengroep heeft de exposant een heuse 'Werkplaats' op poten gezet, waar doorlopend de nodige actie is te beleven. Joost Heijnen: "Er is veel te zien op de stand, veel te doen en dus ook veel belangstelling. Een belangrijk ander speerpunt bij INTR. is COREtec, dat inmiddels is uitgegroeid tot een niet weg te denken product in ons assortiment." Een exposant die eveneens van zich doet spreken met demonstraties is Woca. Henk Laverman: "Er is bijzonder veel interesse in onze nieuwe lakken. Op zondag is het bezoek op een gegeven moment aardig aangetrokken, als de maandag ook zo uitpakt, mogen we weer tevreden zijn."

Stand-met-de-deels-nieuweStand met de (deels nieuwe) merken van Holland Top Floor.

"Behoorlijk druk," zegt parketlegger en ondernemer John Coutinho over de huidige editie. "Ik ben best blij met hoe InCoDa uitpakt als woningstoffeerdersbeurs. Het traditionele parketbedrijf groeit immers door richting een veel breder segment. Dat is de toekomst, en dat ervaar ik zelf ook in mijn bedrijf. Raambekleding en pvc-vloeren bijvoorbeeld zijn een wezenlijk onderdeel van de omzet geworden. Als we het traditionele parket de ruimte willen geven op deze beurs, ik zie trouwens dat een aantal namen nu ontbreken, dan is het wellicht een idee om bijvoorbeeld een tapis-promotie centraal te stellen met alle betrokkenen." En hoe loopt het op het NKP? "Echt een pittige opdracht dit jaar, jammer alleen van een paar afzeggingen."

Frank-Vousten linksFrank Vousten (links) en Frank Bossers.

Morgen, dinsdag, is InCoDa nog van tien uur 's ochtends tot zes uur in de avond te bezoeken. Aan het eind van de middag volgt de prijsuitreiking van de nationale kampioenschappen in parketleggen, meubelstofferen en woning- en projectstofferen. Meer over de beurs volgt woensdag op deze site.

(Vloerenplein, 16-09-2019)

 
PPC exclusieve distributeur Sense

sense-pvc-vloer-woonkamer-sfeerbeeld-logoSfeerbeeld van een Sense PVC-vloer in een woonkamer. (foto: Sense)De Plinten & Profielen Centrale (PPC) heeft zijn assortiment uitgebreid met de PVC-vloeren van Sense. De groothandel in Wijk bij Duurstede is vanaf deze maand de exclusieve distributeur van het merk in Nederland en België. De brede collectie kan uit voorraad worden geleverd.

De vloeren van Sense worden door de PPC gepresenteerd als betrouwbaar, geluiddempend, volledig watervast, duurzaam en milieuvriendelijk. "De kwaliteit van de afwerking, de natuurlijke uitstraling en de zuivere samenstelling zijn belangrijke pijlers van Sense." De keuze is ruim dankzij vijf verschillende legwijzen en vier dozijn decors. De reeks bevat tegels en planken in verschillende formaten en ook visgraat.

De SPC-variant met click realiseert 10dB geluidsreductie zonder extra ondervloer, waarmee deze aantrekkelijk is voor in appartementen. Ook zijn de vloeren bijzonder geschikt voor vloerverwarming. De sterke toplaag is extra behandeld met een PUR-coating, inclusief antistatische en antibacteriële behandeling. De slipweerstand R10 is hoger dan de standaard. Sense bevat geen weekmakers.

Directeur Lisa Klaassen noemt Sense een "mooie aanvulling" op haar assortiment en beschouwt de PPC inmiddels als niets minder dan "dé totaalleverancier voor alle vloerenspecialisten." Het bedrijf vertelt graag meer over de nieuwe collectie op zijn stand (als vanouds tegenover het NKP) op de komende InCoDa. Sense (Prodinex B.V. uit Asten) heeft standnummer 712.

(Vloerenplein, 13-09-2019)

 
Florissante CBS-cijfers retail in juli

De omzetcijfers van het CBS voor ook de eerste maand van het derde kwartaal laten weinig te wensen over. De winkels in meubels en woninginrichting (plus 11,4 procent) en de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren (plus 7,1 procent) realiseren in juli de grootste omzetstijging. Het verkoopvolume in deze clusters ligt respectievelijk 10,0 procent en 7,4 procent hoger.

omzet-retail-juli19

De omzet van alle winkels in non-food bij elkaar is in juli met 2,9 procent gegroeid, bij een volumetoename van 2,3 procent. De detailhandel als geheel boekt 3,4 procent meer omzet. Zonder correctie voor de samenstelling van de koopdagen ligt de totale omzet 5,2 procent hoger dan vorig jaar. Daarnaast is in deze zomermaand online 15,4 procent meer omgezet.

(Vloerenplein, 13-09-2019)

 
<< Begin < Vorige 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Volgende > Einde >>

interfloor-ad2c3ex-2
tarkett

PPC 24 7 graag gebracht

hamat

meister

meister

allesovertapijt-logo