banner-INTR

moduleo

edited 2394 mFLOR

rosevloerenpleinbanner

nieuws
Headlam en Dersimo bezoeken COREtec®

De-delegatie-van-Headlam-Dersimo-en-CoretecDe delegatie van Headlam, Dersimo, en Coretec® met op de foto onder meer Erwin van Beek (Headlam; uiterst rechts), Jan Dossche (Coretec; 5e van rechts) en Marc Dubbeldam (Dersimo; knielend in het midden).Afgelopen week bezocht een afvaardiging van Headlam en Dersimo Jan Dossche en zijn team van COREtec@ in Waregem. Eerder waren in het kader van de zogeheten 'COREtec® Open Days' leveranciers INTR. en Yepp al op bezoek geweest. Directie en stafmedewerkers van Headlam en Dersimo, waaronder Erwin van Beek (General Manager Headlam) en Marc Dubbeldam (General Manager Dersimo) waren onder de indruk van de getoonde collecties en de gastvrijheid. "Het was een interessante middag waarin de innovaties aan ons getoond werden. Het merk COREtec® heeft zich in 5 jaar tijd goed in de Nederlandse markt gevestigd en de groei welke ze doormaken is ongekend! Dit heeft te maken met diverse aspecten; prachtige dessins, goede marketing, de innovaties en het enthousiasme van het gehele COREtec® team," aldus Marc Dubbeldam. "Na een gastvrij ontvangst hebben wij met verschillende anekdotes van Jan Dossche de afgelopen 5 jaar met elkaar doorgenomen. Het is dan ook ongelofelijk om te zien hoe dit merk zich in 5 jaar tijd heeft opgewerkt," vulde Erwin van Beek aan. Jan Dossche (President USFloors International): "Als laatste in de rij over de twee COREtec® 'Open' weken kregen we Dersimo en Headlam op bezoek. Een indrukwekkende kennis van kleuren en designs, een doorgedreven marktkennis gekoppeld aan een hele sterke verkooporganisatie maken beide bedrijven tot waardevolle COREtec® Partners."

(Vloerenplein, 03-07-2020)

Dag van de Projectinrichting vervalt

BVP-voorzitter-Lieuwe-Steendam-spreekt-logoBVP-voorzitter Lieuwe Steendam (op foto midden) spreekt de leden en belangstellenden op de Dag van de Projectinrichting 2019 toe.Het bestuur van de Branchevereniging Projectinrichting heeft na lang beraad besloten de Dag van de Projectinrichting op 6 oktober aanstaande niet te laten doorgaan. "We weten dat het in ieder geval anders zal zijn dan we ons in januari voorstelden. Het bestuur overwoog dat veel van onze leden voorzien dat zij in het najaar uiterst druk zullen zijn om de opgelopen achterstand dit jaar nog zoveel mogelijk in te lopen, waardoor hun hoofd helemaal niet staat naar een gezelligheidsgebeuren, dat anderen praktische bezwaren zien bij de 1½-meter regel, waardoor 'camaraderie' verloren gaat en dat weer anderen nu al weten dat zij zich niet wagen in een groot gezelschap. Kortom, er is besloten dat de Dag van de Projectinrichting in 2020 niet doorgaat." Het bestuur laat verder weten uit te kijken naar 2021, waarin het vurig hoopt dat iedereen weer gezond en welgemoed tezamen kan komen.

(Vloerenplein, 01-07-2020)

CBS meldt forse groei detailhandel

De detailhandel heeft in mei maar liefst 8,2 procent meer omgezet dan in mei vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van het CBS. "Dat is de grootste groei in 14 jaar tijd." Ook het verkoopvolume lag ditmaal hoger: +5,9 procent. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerden een hogere omzet. Online is bijna 50 procent meer omgezet.

omzet-detailhandel-koopd

De Corona-maatregelen hebben ook in mei een uiteenlopend effect op de detailhandel gehad. Winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren noteerden opnieuw een ongekende recordstijging van de omzet. Behaalde deze sector in april nog een plus van 26,1 procent in vergelijking met het jaar ervoor, in mei kwam de plus uit op 29,4 procent. Ook de woninginrichting draaide een goede maand en pluste ditmaal met 8,7 procent, terwijl het in april nog een min had van 6,4 procent in vergelijking met 2019.

Het CBS meldt verder dat de kleding- en schoenenwinkels ook in mei te kampen hadden met omzetdalingen, maar wel wat minder erg dan de recordverliezen in maart en april. De omzetcijfers zijn gecorrigeerd voor de samenstelling van koopdagen in mei. Op sommige dagen van de week wordt meer verkocht dan op andere dagen. Zonder deze correctie was de omzet van de detailhandel 6,5 procent hoger dan in mei 2019. De omzet van de winkels in non-food groeide in mei met 1,2 procent. En dat is volgens het CBS de eerste groei sinds het begin van de Corona-crisis eind maart. "Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) bleef nagenoeg gelijk aan een jaar eerder."

omzet-deelbranches-detai0620

De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in mei 10,1 procent meer omgezet dan in mei 2019, waarbij het verkoopvolume groeide met 6,5 procent. Verder stijgt de online omzet in mei 49,5 procent in vergelijking met dezelfde maand een jaar eerder. Op april 2020 na was dit de sterkste omzetstijging sinds de publicatie van de internetverkopen in januari 2014. Webwinkels noteerden 38,7 procent meer omzet, multi-channelers noteerden een groei van 64,8 procent.

(Vloerenplein, 01-07-2020)

Viehoff lanceert visgraat laminaat
Vier-authentiekeVier authentieke eiken designs in visgraat-patroon.
Het-speciale-oppervlak-DiamondHet speciale oppervlak Diamond Pro is volgens Viehoff uiterst sterk, krasbestendig, licht-echt en bestand tegen chemicaliën.

Leverancier Viehoff uit Heerhugowaard lanceert visgraat laminaat Edition M6. "Visgraat is één van de meest geliefde legpatronen ooit, en terecht! Visgraat ziet er chic, elegant en bijzonder veelzijdig uit. Een mooie vloer voor grote en kleine ruimtes," aldus Viehoff in het persbericht. Met MeisterDesign, laminaat Edition M6 krijgt het visgraat verband nu een heel moderne invulling. "Een gemakkelijk te onderhouden laminaatvloer in vier authentieke eiken designs in visgraat-patroon. De hoogwaardige synchroon structuur en fijne microvoeg rondom geven de laminaatvloer Edition M6 een bijzonder authentieke en natuurlijke uitstraling." Het speciale oppervlak Diamond Pro is volgens Viehoff uiterst sterk, krasbestendig, licht-echt en bestand tegen chemicaliën. "Het leggen is dankzij het gepatenteerde UniZip-legsysteem erg makkelijk. Er wordt maar één type plank gebruikt, dus geen ingewikkelde legmethode met linker en rechter delen."

(Vloerenplein, 01-07-2020)

Tarkett introduceert Human Fascination II

Desso-Human-Fascination-TarkettDESSO Human Fascination IIMet de nieuwe collectie DESSO Human Fascination II wil Tarkett 'een ode brengen aan de vindingrijkheid, kwetsbaarheid en wilde schoonheid van de natuur'. Daarnaast focust Human Fascination ook op het belang van het beschermen van natuurlijke grondstoffen, iets waar Tarkett zich actief voor inzet. DESSO Human Fascination I uit 2019 werd geïnspireerd door de bewondering voor de natuur. In 2020 gaat Tarkett met DESSO Human Fascination II naar eigen zeggen een stap verder. "Het weerspiegelt niet alleen de vormen en kleuren van de natuur, maar respecteert de schoonheid en vindingrijkheid van onze planeet. Dit door onder andere onbewerkte materialen te omarmen en door te bedenken wat het betekent om volledig bewust te zijn van onze omgeving." Human Fascination II is een collectie waarin ecologisch bewustzijn centraal staat. Twee collecties, twee stijlen: Futurity en Marvel.

De ruige look-and-feel van Futurity is geïnspireerd op grote hoeveelheden gerecyclede garen die, wanneer ze samen worden gedrukt, zorgen voor nieuwe, unieke patronen en kleurcombinaties. De tegels hebben een uitgesproken ontwerp met een ruige textuur. Hierdoor zijn ze volgens Tarkett zeer geschikt om tapijtachtige ruimtes te maken en stedelijke omgevingen karakter te geven. Denk hierbij vooral aan de werkplek. DESSO Futurity heeft een Red Dot Product Design Award ontvangen in de categorie ontwerpkwaliteit 'Innovatieve producten'.

De dertien 'subtiele, strelende maar luxueuze kleurenschema's' van Marvel weerspiegelen volgens Tarkett de overvloed van Moeder Aarde. Het garen wordt op meerdere manieren vervaardigd, om de tastbaarheid van het product te benadrukken. Dit zorgt voor een verfijnde textuur die wijst op de handgemaakte, ambachtelijk vervaardigde oorsprong. Als onderdeel van Tarketts Cradle to Cradle®-missie, hebben zowel Futurity als Marvel het Cradle to Cradle® Silver certificaat. De Human Fascination-productreeks bevat ook Tarketts 100% recyclebare EcoBaseTM-backing. Daarnaast worden beide reeksen gemaakt met ECONYL®, een 100% hernieuwd nylongaren.

(Vloerenplein, 01-07-2020)

Cotap opent extra warehouse & kantoorruimte

cotap-opening-hasseltEind vorig jaar opende Cotap het extra warehouse in Hasselt. Het duurzame pand beslaat een totaaloppervlakte van 18.000 vierkante meter. Diverse partijen hebben volgens Cotap de afgelopen periode hard gewerkt om ook extra kantoorruimte te realiseren. Afgelopen vrijdag is het pand in Hasselt officieel geopend. De afdelingen Coördinatie Accountmanagement, artikeldata en C-lab zijn nu vanuit Genemuiden verhuisd naar het nieuwe kantoor.
Voor een digitale impressie: Klik op deze link voor de video >>.

(Vloerenplein, 01-07-2020)

Jarige Jan Dossche (USFloors) blikt terug
Jan-Dossche-Hans-DeclerqJan Dossche (links) ontvangt Hans Declerq van YEPP.
Jan-Dossche-President-USFloorsJan Dossche, President USFloors International, blikt terug.

Het was een drukke week voor Jan Dossche, President USFloors International. Na eerder deze maand de directie van groothandel INTR. op het Europees hoofdkwartier van COREtec in Waregem te hebben ontvangen, was het afgelopen dinsdag de beurt aan YEPP. Hans Declerq, Sales & Marketing Manager YEPP was onder de indruk van het programma. "Wat een programma en mogelijkheden staan ons te wachten om op de markt los te laten. Aanvang september lanceren we de COREtec® STONE CERAtouch collectie die heel wat golven zal veroorzaken op de markt. Deze vloer is de alternatieve oplossing voor de keramische vloeren."

Vandaag viert Dossche zijn 58e verjaardag, voor hem een uitstekende gelegenheid om terug te blikken op zijn jaren in de vloerenbranche. "Na anderhalf jaar te hebben gewerkt in een tufted carpet manufacturing fabriek in Wales onder leiding van mijn broer, kwam ik terecht bij een voor die tijd uniek bedrijf. Begeleid door de zaakvoerder, en al snel alleen, heb ik eind jaren 80 enkele weken per maand rondgereisd in voornamelijk Polen, het toenmalige Tsjechoslowakije, Hongarije, Roemenië, kortom Centraal Europa. Overtuigd van het potentieel en intussen vertrouwd in de regio, met de nodige techno-commerciële kennis, geprivilegieerde leverancier relaties via mijn broer en vooral met een grote dosis lef en ondernemerschap heb ik in 1991 samen met een Roemeense vennoot, de eerste 'verkoop-en-distributie-van-vloerbedekking' firma opgericht en met meer dan 25 eigen winkels uitgebouwd tot marktleider in Roemenië. Het door mijn broer gecreëerde COREtec® succesverhaal in de US doe ik sinds vijf jaar uit het niets nog eens over in Europa, en dat is nog maar het begin."

Niemand loopt volgens Dossche zo maar een vloerenwinkel in om even rond te kijken of de laatste collecties te bewonderen. "Hij of zij gebruikt de vrije tijd liever anders. Dus elke bezoeker komt met een vraag en die vraag verschilt naar gelang toepassing. Het is aan de specialist in de winkel om de klant die vloerenoplossing aan te bieden die het best bij de wens aansluit. Vandaar dat u nooit een premium product als COREtec® in een doe-het-zelf zaak zal vinden. De klant zijn of haar interieur bepalende behoefte omzetten in realiteit vergt vakmanschap."

Wat is de toegevoegde waarde van COREtec® voor de klant? "Onze B-to-B klanten kunnen een premium product verdelen dat qua constructie, afmeting, esthetiek en textuur elke consument aanspreekt. Ondersteund door een reward winning marketing en perfecte service gekoppeld aan het grootste aanbod in decoren en kleuren."

(Vloerenplein, 29-06-2020)

 

Groen licht en vertrouwen voor InCoDa

ook-de-meeste-exposanten-Mascha-de-Bruin-pic"Ook de meeste exposanten hebben in de afgelopen week hun vertrouwen uitgesproken," verklaart Mascha de Bruin namens InCoDa.De Nederlandse overheid heeft op de persconferentie van 24 juni aangekondigd dat ook vakbeurzen vanaf 1 juli weer door kunnen gaan. Dat betekent dat de reeds verplaatste vakbeurs voor raamdecoratie, vloeren, wandbekleding en stoffering, Interieur Collectie Dagen (InCoDa), die plaatsvindt op 31 januari, 1 en 2 februari 2021 in Evenementenhal Gorinchem nu ook groen licht krijgt vanuit de overheid. Op de persconferentie werd bekendgemaakt dat zolang mensen onderling anderhalve meter afstand kunnen houden, er geen maximum aantal bezoekers meer geldt voor bijeenkomsten. "InCoDa kan en zal voldoen aan de vereiste maatregelen," zo laat het vandaag in een persbericht weten.

"Met groen licht vanuit de overheid gaan wij aan de slag om in januari een vakbeurs te organiseren die na een uitdagende corona-periode een belangrijke impuls geeft aan de commerciële en innovatieve ontwikkeling in de woning- en projectinrichting. Wij hebben alle anderhalve meter protocollen klaarstaan en de voorbereidingen getroffen om in samenwerking met de gemeente Gorinchem de anderhalve meter afstand te borgen voor InCoDa," aldus Mascha de Bruin namens InCoDa.

De Bruin: "Ook voelen wij ons gesteund door de eerdere positieve feedback van zowel exposanten als bezoekers. Uit gesprekken met bezoekers komt duidelijk naar voren dat ze weer toe zijn aan een fysiek contactmoment. Dit blijkt ook uit verschillende onderzoeken onder bezoekers van vakbeurzen, waarbij we kunnen stellen dat het vertrouwen flink stijgt na de versoepelingen in de corona-maatregelen. Ook de meeste exposanten hebben in de afgelopen week hun vertrouwen uitgesproken."

Voorwaarde voor het doorgang laten vinden van bijeenkomsten zonder maximum aantal bezoekers, is dat deelnemers van tevoren wordt gevraagd of ze symptomen van Covid-19 vertonen. Ook dienen bezoekers zich vooraf te registeren, iets wat al van toepassing was voor InCoDa. De Bruin: "Zodra men binnen is, kan er vrij bewogen worden over de beursvloer. Uiteraard hanteren wij op alle plekken op de beursvloer de anderhalve meter afstand. Ook is er de mogelijkheid om zowel op als buiten de beursvloer verantwoord met elkaar te netwerken. Verder worden er extra hygiënemaatregelen getroffen, waaronder extra schoonmaak van bijvoorbeeld sanitair en op diverse plekken zijn desinfectiestations te vinden."

"De nieuwe Smart Badge technologie die toegepast wordt op alle Easyfairs beurzen, maakte het al mogelijk om contactloos informatie op de stands van exposanten te scannen en zal nu een nog belangrijkere functie krijgen. Deze badge biedt een digitaal alternatief voor het schudden van handen of het uitwisselen van visitekaartjes. Na afloop van het beursbezoek ontvangt de bezoeker een e-mail met daarin een overzicht van alle exposanten die hij of zij gescand heeft," licht De Bruin toe. Voor meer informatie: www.interieurcollectiedagen.nl.

(Vloerenplein, 26-06-2020)

Organisatie Bau 2021 komt met Corona-bonus

logo-bauOndanks dat ook deze week exposanten te kennen geven hun toegezegde deelname aan Bau 2021 niet in daad om te zetten, is de beursorganisatie van de toonaangevende biënnale met een ruim aanbod aan vloeren optimistisch. De organisatie laat weten dat 80 procent van de beurs al door standhouders is gereserveerd. Een netto-beursoppervlakte van 100.000 vierkante meter is volgeboekt. Verder komt de organisatie met een Corona-bonus voor exposanten van 15 procent op de deelnameprijs.

Reinhard Pfeiffer, vice-voorzitter Messe München: "Bau is nog steeds buitengewoon goed geboekt. Vooral vanuit het buitenland is er veel vraag. Desalniettemin zal door de omstandigheden het aantal bezoekers waarschijnlijk ditmaal minder zijn. Met de Corona-bonus willen we onze exposanten de kans geven om meer te investeren in het uitnodigen van hun klanten. Onze gezamenlijke inspanningen en inzet moet de kwaliteit en kwantiteit van het bezoek naar een hoog niveau brengen."

Bau 2020 06 EroeffnungBAU ligt naar eigen zeggen op schema voor een opening in januari 2021. (Foto: Messe München)

Na het besluit van 27 mei dat handelsbeurzen in Beieren weer zouden kunnen plaatsvinden, keurde de Beierse deelstaatregering op 23 juni een overeenkomstig concept voor bescherming en hygiëne goed. Dit vormt de basis voor de hervatting van de beursactiviteiten. De hoekstenen zijn afstand, hygiëne en traceerbaarheid van alle deelnemers. "Dit is de huidige status," benadrukt Pfeiffer: "Maar we hopen dat er bij een 'gunstig' verloop van de pandemie nog meer versoepeling zal zijn."

Bau zal haar online beursaanbod verder doorontwikkelen om de beurs ook virtueel toegankelijker te maken voor eenieder die niet persoonlijk naar München kan komen. Zo komt er een 'Connect app', Streaming van programma-onderdelen, 'live'-beelden vanaf de beurs, en de mogelijkheid voor exposanten om ook virtueel contact te maken met klanten. Ondanks de positieve berichten van de beursorganisatie liet gisteren lijmfabrikant Bostik weten niet te zullen deelnemen. "Onze eerste prioriteit is vanzelfsprekend de gezondheid en veiligheid van onze klanten, medewerkers en zakenrelaties," zo stelt directeur Olaf Memmen. En uit niet bevestigde bronnen vernemen we dat ook laminaatfabrikant Egger af zou zien van deelname. Wordt vervolgd.

(Vloerenplein, 26-06-2020)

Webinar Unilin over kliktechnologie
Floris-Koopmans-toon-de-verschillendeFloris Koopmans toont de verschillende systemen die er voorhanden zijn.
Floris-Koopmans-geeft-uitleg-over-de-magneticFloris Koopmans geeft uitleg over de 'Magnetic Flooring', ideaal bij plekken waar men vaak van vloer wil veranderen.

Afgelopen woensdag organiseerde de divisie 'Technologies' van Unilin een educatief webinar over kliktechnologieën voor vloeren voor iedereen die betrokken is bij de vloerenindustrie, zoals vloerenfabrikanten, retailers, importeurs, distributeurs, installateurs, enzovoorts. Tijdens deze sessie werd de deelnemers uitleg gegeven over de achtergronden van de keuzes die Unilin maakt ten aanzien van de ontwikkeling van de verschillende kliksystemen en sluittechnologie. Er werd dieper ingegaan op de verschillende sluitingscategorieën en de tests die kunnen worden uitgevoerd om de sterkte en duurzaamheid van een sluittechniek te bepalen. Maar er werd ook een kijkje gegeven wat betreft de laatste innovaties, waaronder het Unidrop-systeem, een 'vertical drop system' waarmee Unilin naar eigen zeggen weer een behoorlijke voorsprong heeft genomen op de competitie. Een panel met interne en externe experts beantwoordde de meest gestelde vragen en op de chat was direct de mogelijkheid tot het verkrijgen van feedback.

Floris Koopmans, IP Business Development Manager voor Unilin: "In tijden waarin productinnovatie de grootste onderscheidende factor is voor vloerproducten, is het belangrijker dan ooit om op de hoogte te blijven van de nieuwste technologische ontwikkelingen. Daarom hebben we besloten om onze kennis, innovaties en inzichten over klik voor vloeren te delen."

Koopmans voegde daad bij woord en nam binnen een uur tijd de deelnemers in duizelingwekkende (maar heldere) vaart langs de vele systemen die Unilin op de markt heeft gebracht en nog gaat brengen, waaronder het ingenieuze klik-visgraat en de magnetische keramische tegels. Koopmans liet aan het slot van het webinar weten dat de divisie Technologie van Unilin de komende tijd nog met aanvullende vergelijkbare webinars komt, waaronder een over de magnetisch keramische tegels.

(Vloerenplein, 26-06-2020)

Boeiend duurzaamheidswebinar Tarkett
Zoom-meeting-TarkettZoom-meeting in volle gang met Denise van Keulen en Rob Kragt.
Met-ons-ReStart"Met ons ReStart programma geven wij de geïnstalleerde of gebruikte vloer een tweede leven."

Gisteren informeerde Rob Kragt, CSR Communication Manager bij Tarkett Group met verve de deelnemers aan het webinar 'Hoe Tarkett afval als nieuwe grondstof gebruikt' hoe het 130 jaar oude bedrijf een circulair economisch bedrijfsmodel nastreeft door middel van Cradle to Cradle®. De zoom-meeting werd door vele branchegenoten gevolgd, die zich ontspannen in een ongedwongen setting lieten voorlichten. Deze 'nieuwe' vorm van voorlichting via webinars lijkt goed te bevallen en gezien de reacties hebben veel branchegenoten hier de laatste tijd de nodige ervaring mee opgedaan. Een uitgekiende kans voor leveranciers om daar niet alleen in Corona-tijd, maar zeker ook in de post-Covid-19 periode gebruik van te gaan maken.

Rob Kragt liet tijdens de presentatie zien wat duurzaamheidsaanpak in de praktijk betekent en wat Tarkett hiermee heeft bereikt tot dusver. Er werd het een en ander verteld over welke afvalstromen Tarkett gaat gebruiken als grondstof. Kragt werd daarbij op professionele wijze bijgestaan door Online Marketing Manager Denise van Keulen, die het technische gedeelte en logistieke traject van de chats nauwlettend in de gaten hield. Kragt: "Tarkett verkoopt 1,3 miljoen vierkante meter vloerbedekking per dag. We hebben een breed aanbod met vinyl, linoleum, tapijt, hout en sportvloeren. We willen graag een bijdrage leveren aan het klimaat. Duurzaamheid gaat om veranderen van gedrag. Cradle to Cradle® ligt aan de basis van innovatie en circulariteit bij Tarkett. We hebben daar met zowel bij linoleum, LVT, Desso Airmaster en ook parket het nodige bereikt. Met ons ReStart programma geven wij de geïnstalleerde of gebruikte vloer een tweede leven. Met IQ Natural komen wij nu ook met de eerste vinylvloer die volgens het 'mass balance' principe is geproduceerd. Deze collectie wordt na de zomer gelanceerd." Eind vorig jaar opende het tapijt recyclingcentrum in Waalwijk en maakte Tarkett een belangrijke stap richting de circulaire economie via de samenwerking met Aquafil en de duurzame tapijttegels met Econyl garen van Aquafil. "We zijn koploper maar moeten blijven innoveren. Het was een plezier deze presentatie een keer in het Nederlands te houden," aldus een ontspannen Kragt tot slot. "En wat mij betreft is dit niet de laatste keer."

(Vloerenplein, 24-06-2020)

Modular ONE wint German Innovation Award

Parador Modular-ONE German-Innovation-Award-2020Modular ONE van Parador.Parador's elastische vloerbedekking Modular ONE is in de categorie 'Excellence in Business to Business - Building & Elements' bekroond met de 'German Innovation Award 2020'. Dit is al weer de derde keer dat de vloerbedekking uit Coesfeld in de prijzen valt. De 'German Innovation Award' bekroont producten en oplossingen in alle sectoren die vooral verschillen in gebruikersgerichtheid en toegevoegde waarde ten opzichte van eerdere oplossingen. "We zijn er erg trots op dat we met Modular ONE een echt innovatief product hebben gecreëerd dat zowel consumenten als experts binnen de industrie overtuigt op het gebied van design, technologie en kwaliteit," aldus Birgit Kunth, hoofd merken, marketing en communicatie bij Parador.

Met de productinnovatie Modular ONE heeft Parador in 2018 naar eigen zeggen een echte allrounder aan zijn assortiment van elastische vloerbedekkingen toegevoegd, die niet alleen slijtvast en onderhoudsvriendelijk is, maar dankzij zijn geschiktheid voor vochtige ruimtes en hoge maatstabiliteit in elke ruimte kan worden gebruikt, waaronder ook in de badkamer en de veranda. "Bovendien is de vloerbedekking dankzij zijn geïntegreerde akoestische tegenlaag en zijn elastische oppervlak bijzonder stil en aangenaam warm voor de voeten. Modular ONE is PVC- en weekmakervrij, 'made in Germany' en voldoet aan de hoogste normen voor gezond leven – een raszuiver allround talent," aldus Parador in het persbericht. Vorig jaar werd Modular ONE al bekroond met de gerenommeerde 'German Design Award' en de 'Iconic Award: Innovative Interior'.

(Vloerenplein, 24-06-2020)

Gratis informatief Webinar INretail

Rob-Dorst-en-Peter-Wolfsen-INretailRob Drost (links) en Peter Wolfsen (foto's: INretail).In de afgelopen (Corona-)maanden zijn er vanuit de branche verschillende initiatieven ondernomen om ondernemers digitaal te informeren en bij te staan. Ook de komende zomermaanden staat het nodige op stapel. Zo organiseert INretail morgen (dinsdag 23 juni) om 11.00 uur speciaal voor woonondernemers een gratis Webinar over liquiditeit. Bedrijfsadviseurs Rob Drost en Peter Wolfsen vertellen belangstellenden over de uitdagingen binnen de woonbranche als het gaat om liquiditeit en exploitatie. Ook laten ze alle beschikbare steun maatregelingen en afspraken voorbij komen. Als laatste zullen de adviseurs een toelichting geven op een 'prognose tool' die zij hebben ontwikkeld. Tijdens het Webinar is er ook de mogelijkheid om vragen te stellen. Aanmelding kan via de link op: https://www.inretail.nl/agenda/gratis-webinar-voor-woonondenemers-zicht-op-liquiditeit/ of via een mail naar Dit e-mailadres is beveiligd tegen spambots, u heeft JavaScript nodig om het te kunnen bekijken

(Vloerenplein, 22-06-2020)

Consumentenvertrouwen: minder somber

cbs-logoIn juni zijn consumenten wat minder somber, zo meldt het CBS. Het consumentenvertrouwen komt uit op -27, tegen -31 in mei. Ook de koopbereidheid is minder negatief. Het oordeel over het economische klimaat verandert niet.

Met -27 ligt het consumentenvertrouwen in juni nog ver onder het gemiddelde over de afgelopen twintig jaar (-5). Het vertrouwen bereikte in januari 2000 de hoogste stand ooit (36). Het dieptepunt werd volgens de gegevens van het CBS bereikt in maart 2013 (-41). Het consumentenvertrouwen maakte in april van dit jaar een vrije val ten opzichte van de maanden ervoor. Bedroeg het in februari en maart nog -2, in april noteerde het een -22.

De koopbereidheid van de consumenten gaat in juni van -17 naar -11. Consumenten zijn volgens het CBS over de financiële situatie in de afgelopen 12 maanden een fractie positiever. "Verder is hun oordeel over de financiële situatie in de komende 12 maanden minder negatief en vinden consumenten de tijd voor het doen van grote aankopen minder ongunstig dan in mei."

(Vloerenplein, 22-06-2020)

Extra aandacht voor parket op InCoDa

NKP-op-InCoDaNK Parketleggen als vanouds weer op InCoDa.Easyfairs belooft extra aandacht voor de parketsector op de Interieur Collectie Dagen (InCoDa) van begin volgend jaar. Het vakevenement krijgt een parketpaviljoen, waar demonstraties, kennisdeling en netwerken centraal komen te staan. Voor deze 'special area' is de beursorganisator een samenwerking aangegaan met het Parketblad, een vakbladtitel van Sanders Media. In het parketpaviljoen krijgen exposanten enkele vierkante meters ruimte om hun jongste innovatie te presenteren. Verder wordt dagelijks een happy hour georganiseerd en worden goodie bags uitgedeeld. "Alles draait hier om dat herkenbare, echte houtgevoel," zo stelt Mascha de Bruin, Head of Event van InCoDa, die in aanloop naar de beurs meer details bekend zal maken.

InCoDa verlengt voorts zijn samenwerking met het Platform Parketbranche voor het Nationaal Kampioenschap Parketleggen. Het kampioenschap gaat zijn alweer tweeëntwintigste editie beleven in Gorinchem. Marketingcoördinator Gerard van Muijden kondigt verder aan dat voor elke doelgroep die het vakevenement bedient in de brede woning- en projectinrichting, een eigen programma wordt opgesteld. "Hiermee waren we afgelopen editie al succesvol gestart en dit willen we graag verder uitbouwen voor aankomende editie."

InCoDa stond in eerste instantie gepland voor september van dit jaar, maar werd verplaatst naar 31 januari, 1 en 2 februari 2021 vanwege het coronavirus. Easyfairs meldt in dit verband vergevorderd te zijn met zijn voornemen om al zijn events corona-proof te maken, veronderstellend dat de anderhalvemetersamenleving voorlopig de norm blijft. Het protocol om vakbeurzen weer open te stellen, zodat professionals weer veilig en verantwoord naar vakbeurzen mogen, is al ingediend bij het ministerie van Economische Zaken. De eerste gesprekken met Den Haag hebben inmiddels plaatsgevonden. De beursorganisator verwacht binnenkort meer duidelijkheid en neemt dan contact op met alle betrokkenen. Meer informatie over de beurs is te vinden op www.interieurcollectiedagen.nl.

(Vloerenplein, 19-06-2020)

INTR. te gast bij COREtec in Waregem
Decor TeneguiaDecor Teneguia uit de COREtec Stone-collectie CERAtouch.
Bezoek-van-INTR-aanBezoek van INTR. aan COREtec werd afgesloten met een gezellig diner. Rechts in het midden Jan Dossche, met schuin tegenover hem Harry Elshof.

De directie van groothandel INTR., aangevoerd door Harry Elshof, was afgelopen dinsdag te gast op het Europees hoofdkwartier van COREtec in Waregem. Dit naar aanleiding van de 'Open Days' die het vloerenmerk van USFloors op poten heeft gezet. Jan Dossche, President USFloors International, nam de rol van gastheer op zich. De betrokkenen zeggen terug te kijken op een zeer interessante namiddag, die werd gevolgd door een gezellig diner.

"Opnieuw laat USFloors haar succesvolle innovatiekracht zien. Een jaar na introductie is de acceptatie en verkoop van de COREtec Naturals overweldigend in de Nederlandse markt," zo steekt Harry Elshof bevlogen van wal. "Nu wordt de collectie en presentatie van Authentics by COREtec met enthousiasme ontvangen en na de vakantieperiode verschijnt opnieuw een revolutionair vloerproduct COREtec Stone. Een volledig nieuw product als alternatief voor keramische vloeren. Indrukwekkend zijn de voordelen van COREtec Stone ten opzichte van de traditionele keramische tegels, maar juist COREtec is bekend vanwege haar vele productvoordelen en fantastische decoren."

Elshof kreeg tevens te horen dat er ook voor 2021 al een indrukwekkend te noemen programma van vernieuwingen in ontwikkeling is. De directeur van INTR. beschouwt COREtec als van groot belang voor de markt en voor de verdelers. "Zij zijn in staat de vloerenbranche revolutionair vorm te geven. Als verdeler waarderen wij ook zeer de logistieke prestatie. Gezamenlijk zorgen wij ervoor, dat voorraden op peil zijn en blijven, ondanks de afgelopen 'Corona' periode."

Jan Dossche dankte Elshof vervolgens hartelijk voor de mooie en lovende woorden. "Ik wil graag op mijn beurt INTR. en in het bijzonder het vroegere Bosgoed-team bedanken om als overtuigde 'early believers' COREtec in de Nederlandse markt te zetten." De President USFloors International beklemtoonde dat COREtec gezien wil worden als dé architect van deze nieuwe categorie vloeren. "Die boodschap brengt INTR. als geen ander, via hun klantennetwerk, over aan de Nederlandse particulier. De exponentiële groei, onze uitstekende leverservice, de constante innovatie, ik kan het alleen maar beamen en toewijzen aan het succes van een geslaagd partnership!"

(Vloerenplein, 19-06-2020)

Glamour bij Hamat

GlamourGlamour wordt aangeprezen als 'soft and smooth'.Hamat brengt zijn Glamour onder de aandacht, een schoonloopmat die met zijn aansprekende kleuren en gunstige eigenschappen breed is toe te passen. Door het zachte poolmateriaal heeft de Glamour niet alleen een luxe uitstraling, maar neemt hij ook heel veel vocht op. Met keuze uit de tinten Taupe, Turquoise, Anthracite, Grigio en Bordeaux is de mat een aanbevolen oplossing voor tal van entrees, zo stelt de leverancier in Genemuiden.

Het poolmateriaal is honderd procent polyester, de backing van vinyl. Het totaalgewicht bedraagt circa 3350 gram per vierkante meter. De matten meten 40 bij 60 centimeter, 60 bij 80 centimeter, 80 bij 120 centimeter. Meer informatie is te vinden op hamat.com/flooring/538-glamour/.

(Vloerenplein, 19-06-2020)

Interfloor brengt Montova-SDN & Savona-SDN
Montova-SDNMontova-SDN is een luxe kamerbrede vloerbedekking met een chique gesneden pool.
Kleurenpalet-Savona-SDNHet kleurenpalet van Savona-SDN is geïnspireerd op de natuur.

Interfloor lanceert momenteel de als elegant en prijsbewust aangeprezen tapijtcollectie Montova-SDN. "De tapijtpolen van deze frisé staan vrijwel rechtop waarbij de mooie volle tinten goed tot hun recht komen en bij gebruik een gemêleerd uiterlijk met levendige oppervlaktestructuur ontstaat door verschillen in lichtinval," zo schetst de leverancier in Zwartsluis. Dankzij de SDN-garens is ook deze collectie bijzonder vlekbestendig, eenvoudig te reinigen en voorzien van de talrijke voordelen van Solution Dyed Nylon, waaronder een jarenlang fraai uiterlijk. "Doordat er bij de productie en installatie van Solution Dyed Nylon-tapijt weinig afval is en er veel minder water wordt gebruikt dan bij de stukverf methode speelt dit tapijt tevens in ons streven vloeren op de markt te brengen met een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk. Tapijt van dit krachtige garen is een uitstekende duurzame investering met oog voor mens en milieu."

Montova-SDN is verkrijgbaar in niet minder dan zeventien modieuze unikleuren. Van koolzwart tot parelmoerwit, toepasbare greiges en beiges en uitgesproken tinten als Monarch Orange en Vintage Blue. Het tapijt wordt ook aangeraden voor de toepassing van vloerkleed op maat. Hij is bedoeld voor intensief woongebruik en licht projectgebruik.

Evenzo nieuw bij Interfloor is de tapijtcollectie Savona-SDN, die in de markt wordt gezet als 'het overvloedige zusje' van bovengenoemde. Een gesneden pool van krachtige SDN-garens, zo verklaart de leverancier, maar dan nog eens extra chique en extra compact. "Een kamerbrede vloerbedekking voor wie op zoek is naar fenomenaal comfort en een ultiem weelderig gevoel, dit in combinatie met een voortreffelijke duurzaamheid en uitmuntende prestaties," zo klinkt de enthousiaste aanprijzing van Interfloor. Het tapijt ontleent veel van zijn gunstige eigenschappen aan de duurzame Solution Dyed Nylon-garens en een poolgewicht van niet minder dan 1650 gram per vierkante meter.

De collectie is verkrijgbaar in een dertiental op de natuur geïnspireerde uni kleuren, toepasbaar voor uiteenlopende interieurstijlen. Savona-SDN is geschikt voor intensief woongebruik (inclusief trappen) en tevens zwaar projectmatig gebruik. Interfloor oppert dat Savona-SDN met zijn hoge poolinzetgewicht en compacte structuur ook als karpet op maat het nodige comfort zal bieden in een ruimte met een gladde vloer. Het tapijt is ingeschaald in comfortklasse 5, de hoogste.

Gelijktijdig met de introductie van beide SDN-tapijtkwaliteiten verstrekt Interfloor geactualiseerde folders 'Solution Dyed Nylon', zo nodig met nieuwe displays. Zijn collectie telt inmiddels liefst twintig van deze kwaliteiten.

(Vloerenplein, 17-06-2020)

Interzum rolt rode loper uit voor vloeren

Interzum-2021Interzum 2021 laat een begerig oog vallen op de vloerenbranche. (foto: Koelnmesse)De Keulse beurs Interzum, die rust op de pijlers van enerzijds toeleveringsproducten aan de meubelindustrie en anderzijds interieurbouw, gaat een poging doen om die tweede pijler te versterken met een productsegment hedendaagse vloerbedekkingen. De beursorganisatie kondigt dan ook aan zich voor de komende editie, in mei 2021, sterker te gaan richten op vloerenfabrikanten.

Een aantrekkelijke gezamenlijke stand dient Duitse en internationale ondernemingen in dit segment een podium te bieden om hun producten te tonen. "We richten ons aan bezoekerszijde specifiek op vloerenleggers, ambachtsmensen, projectinrichters en architecten," verklaart Maik Fischer, directeur Interzum. "Immers, bijna een derde van onze beursbezoekers behoort tot deze beroepen. Bovendien verzekeren onze exposanten ons te beschikken over een juist voor deze klantenkring snel groeiende aantrekkingskracht."

Op de vorige editie van de beurs, in 2019, werden zo'n 75.000 bezoekers geturfd, waarvan zowat drie van de tien werkzaam zijn in interieurbouw en winkelinrichting, het timmerbedrijf en de interieurinrichting. Interzum trekt de conclusie daarmee een van de meest populaire hotspots voor vloerenleggersbedrijven en vloerenspeciaalzaken te zijn. De doelgroepenanalyse voor specifiek vloerbedekking zou bovendien aantonen dat terwijl in 2017 nog elke vierde exposant met belangstelling voor vloeren- en parketleggers meende deze bezoekersdoelgroep adequaat te hebben bediend, dit in 2019 was gestegen tot elke tweede.

Het speciale beursonderdeel vloerbedekking, 'interzum flooring' gedoopt, wordt in Keulen ondergebracht bij het productsegment 'Materialen & Natuur' waar de nadruk wordt gelegd op allerlei ecologische zaken en technische innovaties. Interzum hoopt daar op 'enerverende' presentaties met parket en massieve houten vloeren, kurk, elastische vloerbedekkingen alsook LVT/designvloeren en laminaat.

Wat langer geleden speelde Interzum overigens een toonaangevende rol als de wereldwijd grootste vakbeurs voor de parketindustrie. In de jaren na 2000 trok met name Domotex de positie van meest prominente parket- en laminaatbeurs resoluut naar zich toe en had Interzum het nakijken.

(Vloerenplein, 15-06-2020)

Nieuwe commercieel manager voor INTR.

Jacob-MinkJacob Mink.Bij INTR. gaat Jacob Mink per 1 augustus a.s. aan de slag als commercieel manager. Hij wordt verantwoordelijk voor het langdurige commerciële beleid en de key-accounts van de landelijk opererende groothandel. Mink heeft ruime ervaring in de woninginrichting, meubel- en retailbranche. Hiervoor was hij werkzaam als business development manager en formulemanager bij Concept & Companies (onder andere bekend van de formule Colors@Home).

INTR. laat weten zich te verheugen op de uitbreiding van zijn team met een ambitieuze salesprofessional als Jacob Mink en stelt dat aldus weer een nieuwe impuls wordt gegeven aan de organisatie. "INTR. is momenteel volop in beweging en verwacht in de komende periodes nog veel nieuwe introducties te doen op product- en serviceniveau," zo kondigt de in Deventer gevestigde onderneming aan.

(Vloerenplein, 15-06-2020)

<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

interfloor-ad2c3ex-2
tarkett

PPC 24 7 graag gebracht

hamat

meister

meister

allesovertapijt-logo